servotronic je tuším ten, čo mení strmosť riadeniaquasimoto píše:A viete aky je teda rozdiel medzi seriovym elektromechanickym a priplatkovym Servotronicom?
BMW Divize
Re: BMW Divize
Re: BMW Divize
Strmost meni aktivne riadenie nie?
Bolo mi povedane ze servotronic meni tuhost v zavislosti od rychlosti. Ale nechce sa mi verit ze by to seriovy posilnovac nemal, ked to maju dnes takmer vsetky auta. I ked premia je premia...
Bolo mi povedane ze servotronic meni tuhost v zavislosti od rychlosti. Ale nechce sa mi verit ze by to seriovy posilnovac nemal, ked to maju dnes takmer vsetky auta. I ked premia je premia...
Re: BMW Divize
quasimoto: Servotronic je neco mezi normalnim a aktivnim rizenim. Nevim presne, na jakem principu to funguje, ale strmost to take zmeni, jen ne promenlive a aktivne, tudiz to rizeni necini nevyzpytatelnym. Mely by to mit vsechny modely s tlacitkem sport, treba v Z4 to byla snad standardni vybava, alespon u vyssich modelu. Technicke podrobnosti budu muset vykoumat, znam to jen uzivatelsky.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Malem bych zapomnel na toto vikendove video, na ktere jsem natrefil. Je to takovy houbaruv raj u Nurburgu
35 x M3 E92 z BMW Fahrer Trainingu
35 x M3 E92 z BMW Fahrer Trainingu
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
A jeste jedno cerstve video - BMW vs. BMW, akorat motorka (S 1000 RR) vs. auto (M3 s drobnymi upravami). Uvazoval jsem, zda to nepouzijeme pro clanek, ale nakonec je to celkem nuda a pro magazin si nechame lepsi videa. Vysledek zhodnotte sami
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Servotronic: máme to v autě. Dealer to máti do auta vnutil s tím, že to zjednodušuje točení volantem na místě, když auto stojí. Něco jako city mód u Fiatů. Tak nevim.
Re: BMW Divize
Tohle jsem našel na bmw.com:
Effortless agility when parking, light-footed responsiveness and stability at higher speeds: Servotronic adjusts the amount of steering assistance to suit the current speed, enhancing driver comfort by lowering the effort needed to turn the steering wheel.
The Servotronic control unit adjusts the amount of steering assistance to suit the speed of the vehicle. An electromagnetic valve accurately controls the amount of force applied by the steering hydraulics, enabling outstandingly precise steering that suits your current driving situation. Conventional power steering systems, by contrast, regulate the power steering in relation to the engine's RPM. The electromechanical steering system EPS uses an electric motor to achieve the same effect.
Thanks to Servotronic, driving along narrow streets or parking becomes easier as it requires minimum effort to turn the steering wheel. The power assist progressively decreases when the vehicle speeds up, ensuring greater stability, improved precision and smoother vehicle behaviour.
Takže se vpodstatě jedná opravdu o proměnlivej účinek.
Effortless agility when parking, light-footed responsiveness and stability at higher speeds: Servotronic adjusts the amount of steering assistance to suit the current speed, enhancing driver comfort by lowering the effort needed to turn the steering wheel.
The Servotronic control unit adjusts the amount of steering assistance to suit the speed of the vehicle. An electromagnetic valve accurately controls the amount of force applied by the steering hydraulics, enabling outstandingly precise steering that suits your current driving situation. Conventional power steering systems, by contrast, regulate the power steering in relation to the engine's RPM. The electromechanical steering system EPS uses an electric motor to achieve the same effect.
Thanks to Servotronic, driving along narrow streets or parking becomes easier as it requires minimum effort to turn the steering wheel. The power assist progressively decreases when the vehicle speeds up, ensuring greater stability, improved precision and smoother vehicle behaviour.
Takže se vpodstatě jedná opravdu o proměnlivej účinek.
Re: BMW Divize
Koubes: Zajimave, bud to co jsem rikal dela jeste neco jineho, nebo Servotronic dokaze delat vice veci a ruznych modelu se projevuje ruzne. Zrovna u prvni Z4 tlacitko sport o neco priostri rizeni a mely to jen modely se Servotronicem.
Nicmene ten popis se mi stejne nezda, je to aktualni? Dnes, kdyz maji vsechny modely elektromechanicky posilovac, uz zadna souvislost mezi otackami motoru a ucinkem posilovace neni... A ze by se priplacelo za jinou charakteristiku posilovani? To se mi moc pravdepodobne nezda.
Nicmene ten popis se mi stejne nezda, je to aktualni? Dnes, kdyz maji vsechny modely elektromechanicky posilovac, uz zadna souvislost mezi otackami motoru a ucinkem posilovace neni... A ze by se priplacelo za jinou charakteristiku posilovani? To se mi moc pravdepodobne nezda.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Pjanda: vypadá to, že ano
zdroj: http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ronic.html
zdroj: http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ronic.html