![Big hug :ymhug:](./images/smilies/6.gif)
Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Potvrzuju, 30 na 50 je pro mě ideální "hill climbing machine" ![Big hug :ymhug:](./images/smilies/6.gif)
![Big hug :ymhug:](./images/smilies/6.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Kámoš má něco takovýho podobnýho co jsem psal: RB rám, 27,5" kola, pevná karbonová vidle a bezdušáky a když jsem to zkoušel tak to jelo hodně příjemně - jak komfort, tak odpich (strašně příjemně to kolo odvaluje - hrozně lehce) a přitom to vyjede z mýho silničního pohledu nesmysl (ale nejsem žádný offroaďák - takže to je jen pohled laika). Odtud taky moje motivace. Už dlouho o 29 uvažuju a když jsem jel včera s mladým do lesa na mý starý 26 na drapáku s pevnou vidlí tak jsem vyjel všechno co jsem si umanul (nejlehčí převod je 2m a ten jsem skoro nepoužil - bo jsem z toho už málem spadnul jak to jelo pomalu
). To co píšete 30-50 je délka převodu 1,4m a to si fakt neumím představit (ale asi je to jen mýma nulovýma zkušenostma).
Jsem měl představu 29 od RB - s pevnou vidlí, jen mi do toho hodili vidle, že už nemají rámy a v červnu budou mít už nástupce s 1x12 a to nepotřebuju, to jsou pro mě zbytečně dobrý sady. Fitness už mám vyladěno k obrazu svému - do toho se mi už sahat nechce, s tím jsem na silnici a silničkách v jizerkách strašně spokojenej - to je taková silnice s širokýma gumama (38mm) a rovnýma řiditkama co snese rychlou jízdu i na né úplně ideální silnici a díky gumám je to na silnici pohodlný - ne z pohledu geo. Ta 29 by byla na lesní cesty a pro manželku
- asi ne jak to máte vy - tedy hill-climb přímo v lese.
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Jsem měl představu 29 od RB - s pevnou vidlí, jen mi do toho hodili vidle, že už nemají rámy a v červnu budou mít už nástupce s 1x12 a to nepotřebuju, to jsou pro mě zbytečně dobrý sady. Fitness už mám vyladěno k obrazu svému - do toho se mi už sahat nechce, s tím jsem na silnici a silničkách v jizerkách strašně spokojenej - to je taková silnice s širokýma gumama (38mm) a rovnýma řiditkama co snese rychlou jízdu i na né úplně ideální silnici a díky gumám je to na silnici pohodlný - ne z pohledu geo. Ta 29 by byla na lesní cesty a pro manželku
![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). ![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: Cyklistické vlákno
Ad 30-50: Má oblíbená cesta začíná 2 km stoupáním, kde v několika úsecích nesmíš zastavit, protože se z důvodu zvedajícího se předního kola už nerozjedeš ![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Na netu jsou ruzny kalkulacky prevodu
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
Re: Cyklistické vlákno
Tak na tohle jsem zvyklýHondaMan píše:Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Vroom: tohle si rád počítám sám - jak můžu z něčeho udělat tabulku - nedejbože graf, tak je to jak odměna
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). ![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: Cyklistické vlákno
Kuju za (nepřímý) podnět z tohoto pokecu - už vím, čím se budu (myšlenkově a následně i prakticky) zaobírat, až vyčerpám možnosti úprav na bramborovi2, a to snižování hmotnosti bajka.... už jen ta kazeta 11-50z NX Eagle = 616 gr (podle webu, nevážil sem) zatímco XX Eagle 11-50z = 362gr. Aspoň nebudu mít čas dumat nad koronou.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
pp: tímhle jsem už prošel na tom fitness, ale jen tak decentně. Nejvíc jsem poznal lehký pláště s dušema - 230g na každým gumě z toho udělalo úplně jiný kolo. Těch 300g na kazetě je brutál.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). ![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: Cyklistické vlákno
Jen je potřeba říct, že XX kazeta stojí o 6-7 litrů více. Celá sada o 20. Rozdíl zdaleka nebude tak velký jako u plášťů o litr dražších. Reálně to nepoznáš.
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Ano, nejvíc jsou poznat lehké ráfky a pláště, hlavně při časté akceleraci. I lehčené dráty jsou dobré, ale ty tak do 80 kg hmotnosti jezdce, pak už často praskají. U hodně lehkých plášťů je třeba počítat s častějšími defekty. Vždy něco za něco.
EDIT: Superlehké ráfky zaplétal svého času Hnoj z Bikefora. Mně zapletl ráfky WTB + lehčené dráty Ritchey WCS + náby Shimano XT. Hmotnostně stejné sady stály 3x tolik. A jezdím na nich dodnes.
EDIT: Superlehké ráfky zaplétal svého času Hnoj z Bikefora. Mně zapletl ráfky WTB + lehčené dráty Ritchey WCS + náby Shimano XT. Hmotnostně stejné sady stály 3x tolik. A jezdím na nich dodnes.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
A za mě ještě náhrada odpružené vidle za pevnou karbonovou - ale to jen pro nás výletníky (nebo masochisty
), co nepotřebujeme pružit.
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). ![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)