15"Brus píše:velikost S nebo XS? to taky dělá svoje
Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Má to neuvěřitelný koule. Od doby co ho mám jsem na XC jel jednou a to jen abych zajel a vyzkoušel nové komponenty.jarka píše:takže máš FatBika - to už je trochu úlet pro mě, ale příjemným směrem - na tom jsem nikdy nejel, to musí být jízda jak v peřinách.
Hodně záleží jak foukáš. Čím méně tím lépe. Já jezdím na 0,2 bar, ale jde jít ještě níž, což je vhodné spíš na sníh. Když nafoukáš více, má to tendenci odskakovat resp. se to chová jako pružina bez tlumiče.
Co mě nejvíce překvapilo je stabilita ve sjezdech bez ohledu na povrch. Písek, bláto, sníh, kořeny, kameny o velikosti pěsti a větší... Plášť to všechno vyřeší. Na kamenu neodskočí, ale hezky ho "obejme". Subjektivně nejhůř se to chová na asfaltu, protože když nafoukáš hodně, tak na tom poskakuješ a na nerovnostech Ti to nakope (_!_) a když nafoukáš málo=normálně, tak má plášť až moc gripu a nechce se mu v malých rychlostech zatáčet.
Je to jiné než klasika, ale neskutečně mě to baví. btw. Nepotřebujete někdo 29" XC na XT, velikost tak M/L?
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Se mi na tom líbí ta jednoduchost. Furt koukám po nějaký 29. Ani né tak že bych jí potřeboval, ale prostě se mi to líbí. 29 s pevnou karbonovou vidlí a tlustýma bezdušákama. Jen nevím kam bych na tom jezdil, páč stejně mám jeden okruh u nás po silnici v kopcích a na to mám moji fitnes meridu (žádný turistický teď módní gravel - pěkně agresivní skoro silniční geo s rovnýma řidítkama a širokýma gumama).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
To jsem si svyho casu postavil na 26" vicemene ze zbytku, jelo to jak raketa a v lese te to tak vytraslo, ze si mel problem zaostrit. Vidli jsem na tom mel pevnou, od pellsu myslim..jarka píše:Se mi na tom líbí ta jednoduchost. Furt koukám po nějaký 29. Ani né tak že bych jí potřeboval, ale prostě se mi to líbí. 29 s pevnou karbonovou vidlí a tlustýma bezdušákama. Jen nevím kam bych na tom jezdil, páč stejně mám jeden okruh u nás po silnici v kopcích a na to mám moji fitnes meridu (žádný turistický teď módní gravel - pěkně agresivní skoro silniční geo s rovnýma řidítkama a širokýma gumama).
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Stárnu.
Tahle diskuse mi připoměla, že bych se už pomalu moh začít těšit na bajka a.... hned sem si zpoměl, jak mě už vícero let pobolívá kuleno a esli bude letos na bajku zlobit nebo ne.... chjo no.
Tahle diskuse mi připoměla, že bych se už pomalu moh začít těšit na bajka a.... hned sem si zpoměl, jak mě už vícero let pobolívá kuleno a esli bude letos na bajku zlobit nebo ne.... chjo no.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Jo, přesně tak se to chová . Taky jsem měl 26 s pevnou vidlí s 2" kojakama - a to mě hodně bavilo, jen to mělo malý rám a po fitness jsem pořád koukal, tak jsem přešel. Fitness mám už asi 4 rokem a strašně mi to vyhovuje. S relativně tlustýma gumama (Hutchinson OVERIDE 700x38C) na tom jde přežít i chvilku v terénu, a na silnici je to rychlý a pohodlný (co se děr týče), ale pořád si to zachovává poměrně agresivní silniční geo, což mi vyhovuje (samo to není na dlouhý celodenní vyjíždky, ale to stejně nedělám - bo mě to nebaví).honziss píše:To jsem si svyho casu postavil na 26" vicemene ze zbytku, jelo to jak raketa a v lese te to tak vytraslo, ze si mel problem zaostrit. Vidli jsem na tom mel pevnou, od pellsu myslim..
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Zapátral jsem v materiálech a před pár lety jsem také vážil kola na biku, jsou to kola 26. Kolo mám dosud, na občasnou projížďku mi lehký bike vyhovuje i s koly 26 a převody 3x9.
Přední kolo: ráfekWTB, dráty ztenčené Ritchey WCS, nába Shimano XT, plášť Schwalbe Rocket Ron a brzdový kotouč Shimano XT dohromady 1.520 gramů.
Zadní kolo: ráfekWTB, dráty ztenčené Ritchey WCS, nába Shimano XT, plášť Schwalbe Racing Ralph, brzdový kotouč Shimano XT a pastorek 9 koleček dohromady 2.150 gramů.
Přední kolo: ráfekWTB, dráty ztenčené Ritchey WCS, nába Shimano XT, plášť Schwalbe Rocket Ron a brzdový kotouč Shimano XT dohromady 1.520 gramů.
Zadní kolo: ráfekWTB, dráty ztenčené Ritchey WCS, nába Shimano XT, plášť Schwalbe Racing Ralph, brzdový kotouč Shimano XT a pastorek 9 koleček dohromady 2.150 gramů.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
Tak jsme to dneska s mladým smontovali a výsledná zvážená hmotnost je 11.2kg - tak jsem na sebe malinko pyšný . Mládě si lebedí, jak prý je to najednou lehoučký a pěkně se mu na tom dupe. Prakticky obyč kolo za 9.5t a úplně na pohodu.
PS: kdyby někdo chtěl - mám volnou odpruženou vidli .
PS: kdyby někdo chtěl - mám volnou odpruženou vidli .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Resim teď jeden teoreticky problém a hodily by se mi tipy tak zkusím tu. Uvažuju o 29" a rád bych následující: pevná vidle, bezdusaky 2.25-2.35" a převody co jsem koukal a co mi cca vyhovuje: 38 vs 11/40(10s by stačilo). Mělo by to ukojit moje lesní choutky a zároveň by si to mohla i půjčovat dráha na občasné vyjížďky (jsou mezi náma 3cm a umím si představit náhradní sedlovou s jejím sedlem). Výbava klidně nějakou nižší řadou a váha s pevnou vidli kolem 11kg. Nějaké tipy nebo čemu se vyhnout, nebo je něco v tom zadání úplně blbě? Moc díky za jakýkoli nasměrování.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Jaká je motivace?
29" má stejný obvod ráfků jako standardní cross, tvůj fitness, gravel, cyklokros...
Ani 2,35 ti v terénu bez odpružené vidle a lehčího převodu moc nepomůže (38 - 42 jsem na kole měl šlo jako první pryč a bylo nahrazeno 30 - (11 - 42) a i to je mi pro jízdu mimo silnice málo. Potřeboval bych 30 (32) na 50 a nebo méně cool dvouplacku.
Imho máš relativně hodně možností, ale ani jedna se mi nezamlouvá
Gravel (cyklokros) s co největším prostorem pro plášť
Cross s co nejširším obutím
Poladit stávající fitness a obout co nejširší a nejchlupatější gumu
MTB s pevnou vidlí je umho blbost
Z výše uvedeného by mi největší smysl dávalo poladit stávající Fitness. Udělej mu generálku, vem to od podlahy a za mě nešetři na osazení, vyměň vše co se hýbe včetně lanek a bovdenů a máš na dalších X let super kolo.
29" má stejný obvod ráfků jako standardní cross, tvůj fitness, gravel, cyklokros...
Ani 2,35 ti v terénu bez odpružené vidle a lehčího převodu moc nepomůže (38 - 42 jsem na kole měl šlo jako první pryč a bylo nahrazeno 30 - (11 - 42) a i to je mi pro jízdu mimo silnice málo. Potřeboval bych 30 (32) na 50 a nebo méně cool dvouplacku.
Imho máš relativně hodně možností, ale ani jedna se mi nezamlouvá
Gravel (cyklokros) s co největším prostorem pro plášť
Cross s co nejširším obutím
Poladit stávající fitness a obout co nejširší a nejchlupatější gumu
MTB s pevnou vidlí je umho blbost
Z výše uvedeného by mi největší smysl dávalo poladit stávající Fitness. Udělej mu generálku, vem to od podlahy a za mě nešetři na osazení, vyměň vše co se hýbe včetně lanek a bovdenů a máš na dalších X let super kolo.
2.9T RWD