Rodinné auto pro 6 lidi
Rodinné auto pro 6 lidi
Ahoj vespolek,
potřeboval bych radu. Plánujeme 4. dítě a s tím souvisí i větší auto (máme Hondu CRV a Forda S-max), kde Fordem jezdí žena a je 7mi místnej, takže ten asi zůstane jako rozvážecí auto, ale budeme potřebovat nějaký auto, který pojme plnohodnotně 6 lidí + kočárek (popřípadě věci na dovolenou, lyže apod.). Zatím jsem našel jen VW multivan. Nemá někdo tip na něco dalšiho?
Díky moc.
potřeboval bych radu. Plánujeme 4. dítě a s tím souvisí i větší auto (máme Hondu CRV a Forda S-max), kde Fordem jezdí žena a je 7mi místnej, takže ten asi zůstane jako rozvážecí auto, ale budeme potřebovat nějaký auto, který pojme plnohodnotně 6 lidí + kočárek (popřípadě věci na dovolenou, lyže apod.). Zatím jsem našel jen VW multivan. Nemá někdo tip na něco dalšiho?
Díky moc.
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Tak k Multivanu je alternativ vcelku dost Toyota/Peugeot/Citroen nabízí vcelku schopná trojcata. Renault/Nissan nebo Hyundai má také komfortnejsi dodávky a pokud hledáš "luxus" tak je tu V-classe.
Pokud bys stále zůstal mezi MPV, Galaxy, Sharan...
Multivan je etalon, ale za cenu drobných ústupků jde koupit auto za polovinu.
Pokud bys stále zůstal mezi MPV, Galaxy, Sharan...
Multivan je etalon, ale za cenu drobných ústupků jde koupit auto za polovinu.
2.9T RWD
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Záleží, jak máš vysoké nároky. Pokud třeba chceš 4x4, tak je výběr fakticky omezený na Multivan a V-Klasse, to je taková prémie mezi osobními dodávkami. Absolutně budou ve vyšších specifikacích nejlepší, poměrem výkon/cena ale už ne.
Peugeot/Citroen/Toyota vypadá OK, já když jsem vybíral, tak jsem si projel Citroena, vlastně jsem k tomu neměl výhrady až na to, že mi to připadalo trochu zdechlé. Čekal jsem od těch 132kW víc, zvlášť když to má vážit výrazně méně než třeba Multivan. Ovšem žena po té zkušební jízdě (seděla vzadu ve 3. řadě sedadel) prohlásila, že si nedovede představit, že v tom bude jezdit. V Multivanu jezdí úplně vzadu furt a je tam spokojená.
Takže projet, nejlépe v plném obsazení.
Pojmout 6 lidí plnohodnotně vč. kočárku je už ale výzva i pro krátký Multivan....My takhle na velkou dovolenou jeli i s rakví, vzadu naložení až po strop, a kočár byl rozložený na jednom z míst ve 3. řadě.
Lze i dlouhý Multivan, ale ten už je takový nemotorný (rozvor + 40 cm).
Subjektivně u toho auta oceňuji, že je dobře dimenzované a zvládá (podvozek, brzdy) s plným vytížením až lehkým přetížením i poměrně svižné cestování.
V-klasse je jízdně spíš velké MPV, a při stejném vnitřním prostoru je delší. Připadala mi nemotornější při manévrování a hlučnější na dálnici (ale to byl stav r. 2016, od té doby byl FL, nové motory a určitě ten hluk vylepšili). Tehdy jsem opravdu váhal, co vybrat (Multivan vs. V), nakonec to byl Multivan a jsem spokojený. Ale V-Klasse má zase jiné přednosti a mám plné pochopení, pokud někomu vyhovuje lépe.
Jinak ještě mrkni na Ford Tourneo Custom (ze všech nejširší - pro někoho to může být problém) a Renault Traffic. Ale za mě, pokud by to nemohl být Multivan nebo V-Klasse, tak ze zbytku mi přepadá nejpovedenější právě Peugeot/Citroen/Toyota.
Peugeot/Citroen/Toyota vypadá OK, já když jsem vybíral, tak jsem si projel Citroena, vlastně jsem k tomu neměl výhrady až na to, že mi to připadalo trochu zdechlé. Čekal jsem od těch 132kW víc, zvlášť když to má vážit výrazně méně než třeba Multivan. Ovšem žena po té zkušební jízdě (seděla vzadu ve 3. řadě sedadel) prohlásila, že si nedovede představit, že v tom bude jezdit. V Multivanu jezdí úplně vzadu furt a je tam spokojená.
Takže projet, nejlépe v plném obsazení.
Pojmout 6 lidí plnohodnotně vč. kočárku je už ale výzva i pro krátký Multivan....My takhle na velkou dovolenou jeli i s rakví, vzadu naložení až po strop, a kočár byl rozložený na jednom z míst ve 3. řadě.
Lze i dlouhý Multivan, ale ten už je takový nemotorný (rozvor + 40 cm).
Subjektivně u toho auta oceňuji, že je dobře dimenzované a zvládá (podvozek, brzdy) s plným vytížením až lehkým přetížením i poměrně svižné cestování.
V-klasse je jízdně spíš velké MPV, a při stejném vnitřním prostoru je delší. Připadala mi nemotornější při manévrování a hlučnější na dálnici (ale to byl stav r. 2016, od té doby byl FL, nové motory a určitě ten hluk vylepšili). Tehdy jsem opravdu váhal, co vybrat (Multivan vs. V), nakonec to byl Multivan a jsem spokojený. Ale V-Klasse má zase jiné přednosti a mám plné pochopení, pokud někomu vyhovuje lépe.
Jinak ještě mrkni na Ford Tourneo Custom (ze všech nejširší - pro někoho to může být problém) a Renault Traffic. Ale za mě, pokud by to nemohl být Multivan nebo V-Klasse, tak ze zbytku mi přepadá nejpovedenější právě Peugeot/Citroen/Toyota.
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Díky moc za tipy, beru tedy VW a V-class jako TOP, kterej je teda finančně k velké domácí diskuzi. Z toho co jsem se zatím díval se mi moc líbila Toyota, na stránkách Nissanu jsem našel jen elektrododávky (asi blbnou s emisema jako např. Honda nebo blbě hledám). Má někdo reálnou zkušenost např. s Renaultem nebo Citroenem co se týče spolehlivosti, poruchovosti atd.?
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Jestli se ti líbí Toyota, tak věz, že je to jen převlečený Citroen. To auto je vývoj i výroba PSA (Peugeot Citroen), s Toyotou mají pouze kooperaci, v rámci které od nich odebírá auta se logem Toyoty. A poté, co PSA koupila Opel, tak to stejné auto můžeš mít i jako Opel.
Spolehlivost/poruchovost myslím nebude o nic horší, než VW/MB. Kamarád má Citroen Jumpy r.2012 a nevím o tom, že by řešil něco podstatného, ale taky je to jednodušší auto.
Nissan nejspíš bude mít nějakou svoji verzi Renaultu Traffic, pokud to ještě nabízí.
Vlastně jsou na trhu v této velikosti jen tyto konstrukce:
PSA (Peugeot, Citroen, Toyota, nově Opel)
Renault Traffic (Renault, Nissan, Fiat, dříve i Opel)
VW T6 Transporter/Caravelle/Multivan
MB V/Vito
Hyundai H1
Ford Tourneo Custom
Spolehlivost/poruchovost myslím nebude o nic horší, než VW/MB. Kamarád má Citroen Jumpy r.2012 a nevím o tom, že by řešil něco podstatného, ale taky je to jednodušší auto.
Nissan nejspíš bude mít nějakou svoji verzi Renaultu Traffic, pokud to ještě nabízí.
Vlastně jsou na trhu v této velikosti jen tyto konstrukce:
PSA (Peugeot, Citroen, Toyota, nově Opel)
Renault Traffic (Renault, Nissan, Fiat, dříve i Opel)
VW T6 Transporter/Caravelle/Multivan
MB V/Vito
Hyundai H1
Ford Tourneo Custom
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Známý má Multivana od novoty a servis a spolehlivost katastrofa. Akorát ceny, ty jsou prémiové.
Jasně, jeden kus. Ale nemusí se prostě bát vybírat i jinde.
Já osobně bych prověřil Traffica. Nové Fordy mi připadají jako plastové nedodělky.
Jasně, jeden kus. Ale nemusí se prostě bát vybírat i jinde.
Já osobně bych prověřil Traffica. Nové Fordy mi připadají jako plastové nedodělky.
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Trochu jsem se v poslední době zajímal o malé dodávky a vcelku chválený byl Hyundai H1. 2.5 crdi; RWD; Slušná výbava...
Vedle Multivanu a V-classe to ale bude vždy "socka"...
Vedle Multivanu a V-classe to ale bude vždy "socka"...
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Já mám T6 biTDI Generation Six - jedna z prvních hned po uvedení na trh. Servisně úplně na pohodu. Nic zásadního se nekoná.
To Transporter 150k TDI, to je jiná káva. Tam už do 200t km je druhý motor a jedna komplet spojka.
Jinak T6.1 má výrazně předělaný podvozek, který už není hlučný a nepřipomíná tak jízdu trakařem za 2,5mio.
To Transporter 150k TDI, to je jiná káva. Tam už do 200t km je druhý motor a jedna komplet spojka.
Jinak T6.1 má výrazně předělaný podvozek, který už není hlučný a nepřipomíná tak jízdu trakařem za 2,5mio.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Jste skvělí, díky za tipy a rady. Poslední otázka, myslíte, že je nutné 4x4, protože pak se výběr výrazně zužuje...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rodinné auto pro 6 lidi
Podle toho, k čemu... U T6 lze dokonce i uzávěrku zadního difu, která je mechanická. Jestli to využiješ, stejně jako to 4x4, je na tvém uvážení.
Jenom bych podotknul, že Včko je pak RWD, což je v zimě větší vopruz než zbytek, které jsou FWD.
Jenom bych podotknul, že Včko je pak RWD, což je v zimě větší vopruz než zbytek, které jsou FWD.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time