BMW Divize
Re: BMW Divize
To v mem taky - 11 let. V softwaru zapsana puvodni 70Ah AGM, ve skutecnosti tam byla klasicka 77Ah, takze to proste nekdo akorat nezapsal
Re: BMW Divize
To se divím, že jí inteligentní nabíjení neodrovnalo. Když tam místo AGM jebneš klasickou, tak jí to do roka odrovná. Tady je originál BMW 80Ah 800A. Jako je možný, že tam autorizák dal zase novou BMW baterku, ale podivil bych se, kdyby jí nezapsal do diagnostiky. Ale slušný výkon. U druhého auta klasická baterka vydržela 10 let. Pochybuji, že nová bude mít takovou výdrž..
Re: BMW Divize
Chytré nabíjení, zápis nové baterie do diagnostiky a podobné otravnosti mají jaká auta a od kdy? Je to "výsada" prémiových značek nebo to jde napříč trhem? Já totiž zatím nikdy na autech, kterými jezdím pravidelně baterii nedobíjel. Vždy jsem jen jezdil, po cca 5-8 letech baterie vyměnil za novou a nikam nic nezapisoval. Naposledy jsem tak učinil v Suzuki Swift Sport r.v.2014 teď na podzim. Opomenul jsem něco nebo mohu být v klidu?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: BMW Divize
Můžeš být v klidu.. já to dobíjel protože jsem s tím dlouho nejel. Univerzum co se týče od kdy to auta mají žádny imo nebude. Pokud auto má start-stop tak pak inteligentní dobíjení mít bude. To stejný pokud má rekuperaci. Případně už i jen přípravu na start stop na facelift apod.
Re: BMW Divize
Měl sem e91 (poface, MY2012) a mám e90 (preface, MY2006) a u obou po výměně baterky za novou AGM (jak je u mně zvykem, preventivně, cca po 6-ti letech, většinou před cestou do FR na lyže, kde to auto týden stojí na mraze, tak abych tamocuto odjel) sem registroval do řj auta i když ani jeden brambor neměl a nemá S/S ani jiné pičičandy (esli mají inteligentní dobíjení sem nezjišťoval - asi jo), prý ten hlavní důvod registrace je ten, aby řj věděla, že je tam nová baterka a podle toho řídila dobíjení (prý novou to dobíjí jinak než starou).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Zapisování baterie do systemu má už predface A4ka, dělal jsem to při výměně před 5lety za AGM, přes VCDS zadává se výrobce, typ a kód. Bez toho prý systém zanedlouho hlásí slabou baterii ikdyž tomu tak není. S/S nemám, ale rekuperaci už ano. Předpokládám, že dnes to už bude mít i mainstream na MQB.
Re: BMW Divize
brambora má (co jsem zjistil a netušil) IBS (intelligent battery senzor) a na základě toho hlídá neustále tyhle parametry:
Asi když by to mělo mít nějakou univerzální poučku, tak bych řekl, že co už má dnes AGM baterii, tak má i chytré dobíjení.
detailní čtení o IBM zde
- Voltage (6V to 16.5V)
- Current (200A to +200A)
- Closed Circuit Current (0A to 10A)
- Starting Current (0A to 1000A)
- Temperature (-40C to 105C)
Asi když by to mělo mít nějakou univerzální poučku, tak bych řekl, že co už má dnes AGM baterii, tak má i chytré dobíjení.
detailní čtení o IBM zde
Re: BMW Divize
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
600k investovano a prodava za 850, hehe to se vyplati ... Ale krasny kousek, super kola, interier. Jeste to mit manual a perfekt.