xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace
xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace
Dobrý den!
Otázka na opravdové odborníky!
Který systém "čtyřkolky" - přední náhon, motor napříč, tj. připojovaná zadní náprava je v praxi opravdu lepší???
Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain, např. xDrive u modelu X1, generace F48, Mini Countrman ALL4, rovněž automobilka Jaguar/Land Rover atd. vs Haldex 5. generace, tzv. Haldex XWD od firmy BorgWarner, např. domácí Škoda Octavia 3. generace, Passat, Golf VW 4-Motion, Volvo AWD atd.
Mám poměrně velké zkušenosti s Haldexem 5. generace v zimních horách i při těch nejhorších podmínkách...
(Subaru AWD, manuální řazení, 2.0 atm. benzín, tedy trvalá čtyřkolka to samozřejmě není...)
Haldex: Zrádné především při jízdě z kopce na zasněžených silnicích v zatáčkách... Při vyšší rychlosti před zatáčkou při přibrždění Haldex auto tak nějak zkroutí, srovná... (za přispění ABS, ESP atd.), projede se zatáčkou.. a systém je v zásadě rozpojen... (zadní náprava je vypojena) a v zasněžené zatáčce obdobné...
Na sněhu do kopce, po rovině jsem jezdil poměrně hodně rychle, dobré pneu Nokian, Škoda Octavia 2.0 TDI, nezávislé zavěšení, auto jede parádně...
Zajímavý moment...
Haldex: Zasněžené parkoviště, auto nestálo na břichu..., začaly hrabat přední kola, nepřipojila se zadní náprava při rozjezdu... Auto muselo být potlačeno!!!
(Zaslechl jsem, že roli mohlo hrát to, že jsem možná neměl zapnutý bezpečnostní pás... Nevím...)
Obdobně se něco stalo u majiteli nejnovějšího Volva.
Vs.
Čerstvá zkušenost...
Překvapivě velmi, velmi dobré chování "čtyřkolky" BMW X1, poslední generace F48, systém xDrive, jde o techniku Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain. (Rozdíl oproti např. modelu BMW 3 atd.!)
Který systém je výhodnější, vyspělejší, pro koncového uživatele zkrátka lepší???
Děkuji za odpověď na poměrně náročnou otázku!
TO
Otázka na opravdové odborníky!
Který systém "čtyřkolky" - přední náhon, motor napříč, tj. připojovaná zadní náprava je v praxi opravdu lepší???
Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain, např. xDrive u modelu X1, generace F48, Mini Countrman ALL4, rovněž automobilka Jaguar/Land Rover atd. vs Haldex 5. generace, tzv. Haldex XWD od firmy BorgWarner, např. domácí Škoda Octavia 3. generace, Passat, Golf VW 4-Motion, Volvo AWD atd.
Mám poměrně velké zkušenosti s Haldexem 5. generace v zimních horách i při těch nejhorších podmínkách...
(Subaru AWD, manuální řazení, 2.0 atm. benzín, tedy trvalá čtyřkolka to samozřejmě není...)
Haldex: Zrádné především při jízdě z kopce na zasněžených silnicích v zatáčkách... Při vyšší rychlosti před zatáčkou při přibrždění Haldex auto tak nějak zkroutí, srovná... (za přispění ABS, ESP atd.), projede se zatáčkou.. a systém je v zásadě rozpojen... (zadní náprava je vypojena) a v zasněžené zatáčce obdobné...
Na sněhu do kopce, po rovině jsem jezdil poměrně hodně rychle, dobré pneu Nokian, Škoda Octavia 2.0 TDI, nezávislé zavěšení, auto jede parádně...
Zajímavý moment...
Haldex: Zasněžené parkoviště, auto nestálo na břichu..., začaly hrabat přední kola, nepřipojila se zadní náprava při rozjezdu... Auto muselo být potlačeno!!!
(Zaslechl jsem, že roli mohlo hrát to, že jsem možná neměl zapnutý bezpečnostní pás... Nevím...)
Obdobně se něco stalo u majiteli nejnovějšího Volva.
Vs.
Čerstvá zkušenost...
Překvapivě velmi, velmi dobré chování "čtyřkolky" BMW X1, poslední generace F48, systém xDrive, jde o techniku Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain. (Rozdíl oproti např. modelu BMW 3 atd.!)
Který systém je výhodnější, vyspělejší, pro koncového uživatele zkrátka lepší???
Děkuji za odpověď na poměrně náročnou otázku!
TO
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
za mě klasický torsen, tedy quattro (nikoliv ultra quattro resp. viskospojka co teď cpou do všech nových audin o haldexu v autech s motorem napříč ani nemluvě)
xDrive se odpojuje při brzdění, zatáčení a vyšších rychlostech
xDrive se odpojuje při brzdění, zatáčení a vyšších rychlostech
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
retron: Kdyby byl výběr volný, tak hlasuji taky pro Torsen; je nejpředvídatelnější a v důsledku toho auto nejlépe ovladatelné. Ale tazatel to jasně vymezil na porovnání dvou systémů připojitelných pohonů (žádný Torsen), takže toto není odpověď. Moje odpověď tazateli je taky nulová, protože ani Haldex 5, ani ten bazmek od Magny (nejnovější xDrive) naježděný nemám a neznám.
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
klasický torsen v čem konkrétně? On se asi baví o novém autě... Navíc torsen pokud nemá trakci aspoň na jedné straně, nezamkne se, což už vyplývá ze samotného názvu.retron píše:za mě klasický torsen, tedy quattro (nikoliv ultra quattro resp. viskospojka co teď cpou do všech nových audin o haldexu v autech s motorem napříč ani nemluvě)
xDrive se odpojuje při brzdění, zatáčení a vyšších rychlostech
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
Každý systém má svá pozitiva i negativa. Že se něco nevyhrabe, když to položíš na břicho, nic neznamená - já položil x krát Turka nebo Allroada a taky Multivana, Passata, Freetracka...a s ničím jsem nikdy bez lopaty nebo lana nevyjel.
Na běžnou jízdu preferuji Torsen.
Na běžnou jízdu preferuji Torsen.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
Ryze subjektivní dojmy ze čtyřkolek, s kterými jsem měl tu čest:
Škoda Yeti - tj. nějaký haldex, vcelku mi to přišlo slušné. Jednou jsem ho zahrabal na rozmoklé zahradě, přívěs naložený pískovcovými štuky, docela to jelo, pak se to párkrát proklouzlo a zahrabal jsem se. Po odpřáhnutí přívěsu jsem se z toho ale bez jakékoli pomoci vyhrabal, pravda bláto bylo všude, ale vyjel jsem. Na autě byla letní kola. Docela mě to mile překvapilo, bál jsem se, že budu shánět traktor...
Superb II. generace - tj. nějaký haldex - jediná negativní zkušenost (na druhou stranu jsem ho ale zas moc nikde netrápil...), odbočka do vracečky v prudkém kopci na sněhu a ledu, která se nedala vytočit bez couvnutí si, navíc se značným zlomem přesně v zatáčce. Najetí do odbočky šlo, couvnutí taky, ale pak už se nebyl schopný vyškrábat do kopce, tj. musel jsem to sjet na druhou stranu a projet odzdola v přímém směru. Pak to šlo, ale celou dobu jsem měl pocit, že kdybych zastavil, už bych se nerozjel. Netroufnul jsem si to zkoušet...
Mazda CX-5 předchozí generace - zkušenost jen jako spolujezdec - na parkovišti v zimě jedno přední kolo zapadlo asi do nějaké prohlubně či díry , ostatní tři na parkovišti na rovině na sněhu a jediné kolo, které hrabalo, bylo to, které bylo zapadlé, nevyjeli jsme, takže lopaty, odházet, tlačit, a to přestože to na břichu nesedělo... Subjektivní dojem - čtyřkolka na nic...
BMW X1 aktuální generace - pro mě překvapení, přišlo mi to subjektivně lepší než haldex, všude, kam jsem na horách potřeboval, se to vyhrabalo bez řetězů.
Volvo XC90 - zatím málo zkušeností, subjektivně se mi zdá, že to víc a dřív hrabe než BMW X1, ale i tak to jede. Zatím mě nikde nenechalo a vyjel jsem, kam jsem potřeboval.
Škoda Yeti - tj. nějaký haldex, vcelku mi to přišlo slušné. Jednou jsem ho zahrabal na rozmoklé zahradě, přívěs naložený pískovcovými štuky, docela to jelo, pak se to párkrát proklouzlo a zahrabal jsem se. Po odpřáhnutí přívěsu jsem se z toho ale bez jakékoli pomoci vyhrabal, pravda bláto bylo všude, ale vyjel jsem. Na autě byla letní kola. Docela mě to mile překvapilo, bál jsem se, že budu shánět traktor...
Superb II. generace - tj. nějaký haldex - jediná negativní zkušenost (na druhou stranu jsem ho ale zas moc nikde netrápil...), odbočka do vracečky v prudkém kopci na sněhu a ledu, která se nedala vytočit bez couvnutí si, navíc se značným zlomem přesně v zatáčce. Najetí do odbočky šlo, couvnutí taky, ale pak už se nebyl schopný vyškrábat do kopce, tj. musel jsem to sjet na druhou stranu a projet odzdola v přímém směru. Pak to šlo, ale celou dobu jsem měl pocit, že kdybych zastavil, už bych se nerozjel. Netroufnul jsem si to zkoušet...
Mazda CX-5 předchozí generace - zkušenost jen jako spolujezdec - na parkovišti v zimě jedno přední kolo zapadlo asi do nějaké prohlubně či díry , ostatní tři na parkovišti na rovině na sněhu a jediné kolo, které hrabalo, bylo to, které bylo zapadlé, nevyjeli jsme, takže lopaty, odházet, tlačit, a to přestože to na břichu nesedělo... Subjektivní dojem - čtyřkolka na nic...
BMW X1 aktuální generace - pro mě překvapení, přišlo mi to subjektivně lepší než haldex, všude, kam jsem na horách potřeboval, se to vyhrabalo bez řetězů.
Volvo XC90 - zatím málo zkušeností, subjektivně se mi zdá, že to víc a dřív hrabe než BMW X1, ale i tak to jede. Zatím mě nikde nenechalo a vyjel jsem, kam jsem potřeboval.
4.4 V8 390 kW, 5.0 V8 338 kW
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
... a fčíl já ze svého soudečku:
Haldex 1 (Oct I. gen 4x4) - přiřazení zadku skokové, rázové změny chování (přetáčivost) - myslím, že na neklouzavém trvale rozděluje 100/0 %
Haldex 2 (Oct II. gen 4x4) - mnohem lepší, plynulejší chování, příjemnější - myslím, že trvale rozděluje 98/2%
Haldex 4 (Oct II. gen 4x4 a Tiguan 4x4) - ještě lepší, plynulejší, plavnější - myslím, že trvale rozděluje 90/10%
Visco (Pindica 4x4) - jako Haldex4, rozdělení myslím 100/0%
xDrive (e91 4x4) - myslím, že trvale 35/65%, protože jsem odchovaný na RWD (žigul a e36), tak mně se líbilo chováním nejvíc
Ale: to co proti kluzkému kopci na sněhu/ledu vyjede/vyhrabe pindica (visco), tam je jakýkoli haldex nebo xdrive už dávno zahrabaný a stojí.
S (opravdovým) torsenem ani 4WD by subaru zkušenost nemám.
Haldex 1 (Oct I. gen 4x4) - přiřazení zadku skokové, rázové změny chování (přetáčivost) - myslím, že na neklouzavém trvale rozděluje 100/0 %
Haldex 2 (Oct II. gen 4x4) - mnohem lepší, plynulejší chování, příjemnější - myslím, že trvale rozděluje 98/2%
Haldex 4 (Oct II. gen 4x4 a Tiguan 4x4) - ještě lepší, plynulejší, plavnější - myslím, že trvale rozděluje 90/10%
Visco (Pindica 4x4) - jako Haldex4, rozdělení myslím 100/0%
xDrive (e91 4x4) - myslím, že trvale 35/65%, protože jsem odchovaný na RWD (žigul a e36), tak mně se líbilo chováním nejvíc
Ale: to co proti kluzkému kopci na sněhu/ledu vyjede/vyhrabe pindica (visco), tam je jakýkoli haldex nebo xdrive už dávno zahrabaný a stojí.
S (opravdovým) torsenem ani 4WD by subaru zkušenost nemám.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
V jakém autě ten Torsen preferuješ?řidičBOB píše:Každý systém má svá pozitiva i negativa. Že se něco nevyhrabe, když to položíš na břicho, nic neznamená - já položil x krát Turka nebo Allroada a taky Multivana, Passata, Freetracka...a s ničím jsem nikdy bez lopaty nebo lana nevyjel.
Na běžnou jízdu preferuji Torsen.
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
BOB to má v A6, já v A4, je tam standardně 40/60 % předek/zadek
ovšem pozor nová A6/A7 a většina A4 už má ultra quattro tzn. viskospojku, z technický údajů to lze zjistit pouze jedním slovem - trvale PŘIPOJITELNÝ pohon všech kol, vs. trvalý pohon všech kol
ovšem pozor nová A6/A7 a většina A4 už má ultra quattro tzn. viskospojku, z technický údajů to lze zjistit pouze jedním slovem - trvale PŘIPOJITELNÝ pohon všech kol, vs. trvalý pohon všech kol
Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera
Ne, nemá, v A6 byl naposled Torsen v C6. C7 má talířová kola s vizkózní spojkou. Proto se ptám, v čem ho preferuje, protože A6 to určitě není.