SZPajaa píše:Pokud je rozdíl 700tis (ale to nesrovnáváme stejné auta) tak to nemá cenu ani počítat. Jinak 150tis km s Ioniquem vyjde na cca 23MWh včetně 20% ztráty při nabíjení. Při 4kč uvedených to je pak cca 94tis. U mě to vychází na 51tis (lepší tarif plus 30% z FVE). Tzn že dokážu pokrýt cenový rozdíl 300tis Kč k pořízení EV. Návratnost někde kolem 130tis km.honziss píše:Mozna pocitam spatne, ale vychazi mi nasledujici:
- rozdil v cene aut pri srovnatelne vybave 700tkc
- benzin na 150tkm = 350tkc (35/l vc dph)
- nabijeni na 150tkm = 120tkc (4kc / kwh)
- ev bude mit urcite levnejsi udrzbu, ale taky vyrazne drazsi pojistku
ale z5 k ID3, zatím co jsem já viděl nástřel ceny je v provedení 48kWh cca 30tis Euro, tedy podobná cena jako e-Golf. Počítám u nás cenu kolem 900tis za výbavu jakou nabídne novej Golf v hodnotě cca 600tis. Navíc sám VW chce stlačit cenu o třetinu po náběhu výroby. Podobné je to u Citiga, Citigo iV za 450tis je potřeba srovna s tou nej verzí co se prodávala a to bylo kolem 300tis.
Problém současných EV je to, že výrobci potřebují zaplatit vývoj, takže auta neprodávají v základní verzi ale v top výbavách pro daný model kde se trochu zahojí.
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A jak je to samovybíjením nabité baterie, když auto nejezdí? Modelový příklad: mám 3 auta a tak nějak je střídám, to znamená někdy některé třeba i týden nebo i déle stojí. Benzin se mi za tu dobu z nádrže nevypaří
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Záleží jak je řešen management baterie (ohřev - chlazení) a také záleží kde bude auto stát. Pokud je auto vybaveno ohříváním baterie v zimě, pak bych pro jistotu na letišti před 14 denní dovolenou odstavoval s 90% baterky Doma to neřešíte, bude v zásuvce a ono samo si to bude hlídat. Taky jsem slyšel že např. Tesla jak neustále komunikuje s autem, že dokáže vzít pár procent během 2-3 týdnů... Takže ano pokles tam je a záleží to na typu auta. Další věcí je to, že EV auta mají stejně jako normální 12V baterii a ta se také může odporoučet
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Fčíl ňa napadlo - čistě teoreticky, samozřejmě - dyž mi na cestě v elektromobli dojde štáva - úplně na nulu (= nepojízdné), znamená to automaticky odtah nebo existuje něco jako "pojízdná/záchranná" dobíječka/elektrocentrála/žlutý anděl, která dobije na místě tak, abych dojel k nejbližšímu chargeru?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Něco takového
https://factcheck.afp.com/no-not-petrol ... ectric-car
Mám pocit, že většina výrobcu spolu s autem prodá i službu "mobility".
https://factcheck.afp.com/no-not-petrol ... ectric-car
Mám pocit, že většina výrobcu spolu s autem prodá i službu "mobility".
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kuju za osvětu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No jako ona Skodovka to mysli vazne…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Schade: Až na ten "za vlasy přitažený" příjezd zachránce na bicyklu (eko!.... woe) thumbs up!
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jeden z mála rozhovorů, kde i sympatizant Tesly nemá problém definovat, že by to auto manželce nepůjčil a rodinu v tom už nevozil, důvody uvádí něco jako nedůvěra v spolehlivost, přesto je ale osobně spokojen a nemá s užíváním problém i po dlouhém servisu a nějakých poruchách atd...
Krásně definuje cílovou skupinu, žádné nadšení ani pomluvy, ale skoro ideální recenze reálného dnešního stavu nejen Tesly ale i elektromobility celkově z jeho pohledu, kde zdůrazňuje, že to není černobílé, ale záleží právě na té cílové skupině.
Krásně definuje cílovou skupinu, žádné nadšení ani pomluvy, ale skoro ideální recenze reálného dnešního stavu nejen Tesly ale i elektromobility celkově z jeho pohledu, kde zdůrazňuje, že to není černobílé, ale záleží právě na té cílové skupině.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)