Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Pajaa »

Hyundai IONIQ Electric - předváděčka s pár km za 680tis s DPH. Jedno s nejlepších aut co se týče reálné spotřeby. 200km s prstem v nose, 280km když se trochu chce.
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od _sulcik_ »

Pokud nespěcháš, počkal bych až přijde VW s ID.3, ty parametry by to teoreticky mělo splňovat a na rozdíl od Kony a Golfu je to navržené jako elektroauto. Jink ač mi v žilách koluje benzín, tak elektro do města určitě považuju za dobrý nápad.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

přesně tak - že to je navrženo jako elektroauto, je pádný argument!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše:přesně tak - že to je navrženo jako elektroauto, je pádný argument!
To je.

Na druhou stranu jsem vecer hodil do kalkulacky t-cross 1.0 dsg, id-3 predpokladane naklady a vyslo mi pri cene benzinu 40 kc vcetne dph, ze se mi EV auto vyplati az tak po 250tkm... tak nevim :-?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27879
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

no jistě - z tohoto hlediska je to holý nesmysl.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Tak update, dostal jsem nastrel ceny 1st edition a myslim ze se to vyplati spis az tak za 350-400tkm 8-x
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Pajaa »

Jakože ID3 je o 700 až 800tis dražší než T-Cross ?? Dle mých propočtů se každých 200tis navíc za stejně vybavené EV vrátí po zhruba 80tis km.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Mozna pocitam spatne, ale vychazi mi nasledujici:

- rozdil v cene aut pri srovnatelne vybave 700tkc
- benzin na 150tkm = 350tkc (35/l vc dph)
- nabijeni na 150tkm = 120tkc (4kc / kwh)
- ev bude mit urcite levnejsi udrzbu, ale taky vyrazne drazsi pojistku
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

EV bude mat ovela vacsi vyznam na operak...o zostatkovej hodnote si netreba robit nejake iluzie...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Pajaa »

honziss píše:Mozna pocitam spatne, ale vychazi mi nasledujici:

- rozdil v cene aut pri srovnatelne vybave 700tkc
- benzin na 150tkm = 350tkc (35/l vc dph)
- nabijeni na 150tkm = 120tkc (4kc / kwh)
- ev bude mit urcite levnejsi udrzbu, ale taky vyrazne drazsi pojistku
Pokud je rozdíl 700tis (ale to nesrovnáváme stejné auta) tak to nemá cenu ani počítat. Jinak 150tis km s Ioniquem vyjde na cca 23MWh včetně 20% ztráty při nabíjení. Při 4kč uvedených to je pak cca 94tis. U mě to vychází na 51tis (lepší tarif plus 30% z FVE). Tzn že dokážu pokrýt cenový rozdíl 300tis Kč k pořízení EV. Návratnost někde kolem 130tis km.

ale z5 k ID3, zatím co jsem já viděl nástřel ceny je v provedení 48kWh cca 30tis Euro, tedy podobná cena jako e-Golf. Počítám u nás cenu kolem 900tis za výbavu jakou nabídne novej Golf v hodnotě cca 600tis. Navíc sám VW chce stlačit cenu o třetinu po náběhu výroby. Podobné je to u Citiga, Citigo iV za 450tis je potřeba srovna s tou nej verzí co se prodávala a to bylo kolem 300tis.

Problém současných EV je to, že výrobci potřebují zaplatit vývoj, takže auta neprodávají v základní verzi ale v top výbavách pro daný model kde se trochu zahojí.
Odpovědět