Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 624
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Kavis »

Ve firme zmenili preferovane gumy, Hankook letos vyrazne zdrazil. Ted mam na vyber Barum polaris 5 nebo nexen winguard snow g wh2. Oboje 185/60r15 na Fabii. Barum jsem naposledy jezdil snad polaris 2 nekdy pred dvanacti lety a Nexen nikdy. Do ceho jit?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16737
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Pneu koutek

Příspěvek od pavproch »

Čistě psychlogicky by pro mě byl stravitelnější asi ten barum.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5755
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Pneu koutek

Příspěvek od M.Z. »

Nexen si vybrala Škoda, jako prvomontáž do Fabií, tak to snad špatné nebude. Na pár autech je máme a docela fungujou. S Barumem jsem nějak dobrou zkušenost nikdy neměl, vzorek zmizel, jak pára nad hrncem, ale ty nové neznám.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 624
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Kavis »

To si prave pamatuju s tech starych, nevydrzely mi ani sezonu.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1493
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Předseda »

mám polarisy 5 na dvojkový ofci a celkem v pohodě. Takový to pohodový ježdění. Kupoval jsme zimňáky na minulou zimu a počítám že ještě 3x na nich odjedu. Faktem ale je, že to nahodim až když je fakt hnusně. Takže spotřebu vzorku nemohu hodnotit.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27899
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od řidičBOB »

Barum je v podstatě totéž, co Conti. Já mám od jisté doby s nima problém - vzorek fakt mizí rychle a tak po 7000 odjetých km to začne hrozně hučet.
Teď jedu hodně na Michelinech - jak léto, tak zima.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 624
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Kavis »

Budu na nove prezouvat nejspis az na prelomu roku, na lonskych zbylo cca 5,5mm, tak to dojedu, dokud nebude opravdu hnusne nebo to sletim na 4mm. Asi pujdu do tech nexenu, uz tak posloucham nadrizeneho, ze jezdim jak prase a sundam Hankooky za 15kkm na 4mm a vyhazuju to :D Jestli polaris 5 vydrzi co stare dvojky, tak by ani nedozily jara. A to by teprve poskakoval :D
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Pneu koutek

Příspěvek od driver »

Já mám dotaz ale nejprve fakta:
v minulosti chválené WR A4 od Nokianu potřebují při plném brzdění k zastavení 54,8m z 100km/h,než Goodyeary, které potřebovaly 45,7m

Zajímala by mě analýza té brzdné dráhy s přičtením reálných podmínek a stáří, tj nekvalitní povrch asfaltu jako jsou díry+špína dále amortizace na vozidle jako zejména na tlumičích a brzdách a dále pak ještě dále i amortizace na pneu.

Myslíte, že se bude rozdíl v brzdných drahách více zvětšovat, nebo spíše vyrovnávat na suchu?
A na mokru?

Já vím, že to nejde stanovit, když Uniroyal třeba na vodu zaměřuje výzkum vývoj a každý dezén, směs a typ gumy se chová jinak v jiných podmínkách.

Ale zjednodušeně, budou mít ty prémiové gumy vždy prémiové výsledky, i na autě, co má řekněme brzdy a tlumiče v půlce životnosti, nikdo je nemění, protože ještě nejsou na výměnu, ale už ty brzdy vadnou dřív, brzdí méně a tlumiče méně drží...
Budou tam ty nejlepší pneu dělat zásadní zlepšení brzdné dráhy, nebo se to ztratí právě v té amortizaci podvozku a budou ty rozdíly menší než u nových aut?
Je jasné že když máš dezén 5mm a auto není nové ale má najeto 70.000km tak s tím jezdíš opatněji na hraně, než když je včera koupené.
Otázka směřuje na to krizové brždění, tomu se někdy nelze vyhnout, tam se láme chleba a nikdo se neptá jestli máš nové nebo pár let staré auto a třeba vybíráš nové gumy, má smysl připlatit za ty Goodyeary nebo Nokiany nebudou o 10m horší, protože tam budeš mít na GY +6m a na Nokianech +2m například a fakticky ty dráhy budou téměř podobné?
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Cim horsi bude stav auta, tim bude hur fungovat v kritickych podminkach, to je snad jasny ne...?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Pneu koutek

Příspěvek od driver »

Podle mě se na ojetině víc na brzdné dráze podepíše technický stav než vlastnost pneu na té brzdné dráze, protože ojetina neumí využít ty maximální vlastnosti pneu tím, že pneu nemá tak dokonalou přilnavost a tím se méně umí uplatnit ty lepší vlastnosti té lepší pneu.
Jednoduše jak na vybitých tlumičích ta pneu poskakuje třeba u vraku, tak podle mě na ojetině totéž v malém množství dělá amortizovaný podvozek.
Třeba i kotouče mají pomalejší nástup a menší brzdný výkon, dneska třeba i rok staré auta mají zadní brzdové kotouče jak gramofonová deska.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Odpovědět