Pneu koutek
Re: Pneu koutek
Ve firme zmenili preferovane gumy, Hankook letos vyrazne zdrazil. Ted mam na vyber Barum polaris 5 nebo nexen winguard snow g wh2. Oboje 185/60r15 na Fabii. Barum jsem naposledy jezdil snad polaris 2 nekdy pred dvanacti lety a Nexen nikdy. Do ceho jit?
Re: Pneu koutek
Čistě psychlogicky by pro mě byl stravitelnější asi ten barum.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Pneu koutek
Nexen si vybrala Škoda, jako prvomontáž do Fabií, tak to snad špatné nebude. Na pár autech je máme a docela fungujou. S Barumem jsem nějak dobrou zkušenost nikdy neměl, vzorek zmizel, jak pára nad hrncem, ale ty nové neznám.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Pneu koutek
To si prave pamatuju s tech starych, nevydrzely mi ani sezonu.
Re: Pneu koutek
mám polarisy 5 na dvojkový ofci a celkem v pohodě. Takový to pohodový ježdění. Kupoval jsme zimňáky na minulou zimu a počítám že ještě 3x na nich odjedu. Faktem ale je, že to nahodim až když je fakt hnusně. Takže spotřebu vzorku nemohu hodnotit.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27899
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu koutek
Barum je v podstatě totéž, co Conti. Já mám od jisté doby s nima problém - vzorek fakt mizí rychle a tak po 7000 odjetých km to začne hrozně hučet.
Teď jedu hodně na Michelinech - jak léto, tak zima.
Teď jedu hodně na Michelinech - jak léto, tak zima.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Pneu koutek
Budu na nove prezouvat nejspis az na prelomu roku, na lonskych zbylo cca 5,5mm, tak to dojedu, dokud nebude opravdu hnusne nebo to sletim na 4mm. Asi pujdu do tech nexenu, uz tak posloucham nadrizeneho, ze jezdim jak prase a sundam Hankooky za 15kkm na 4mm a vyhazuju to Jestli polaris 5 vydrzi co stare dvojky, tak by ani nedozily jara. A to by teprve poskakoval
Re: Pneu koutek
Já mám dotaz ale nejprve fakta:
v minulosti chválené WR A4 od Nokianu potřebují při plném brzdění k zastavení 54,8m z 100km/h,než Goodyeary, které potřebovaly 45,7m
Zajímala by mě analýza té brzdné dráhy s přičtením reálných podmínek a stáří, tj nekvalitní povrch asfaltu jako jsou díry+špína dále amortizace na vozidle jako zejména na tlumičích a brzdách a dále pak ještě dále i amortizace na pneu.
Myslíte, že se bude rozdíl v brzdných drahách více zvětšovat, nebo spíše vyrovnávat na suchu?
A na mokru?
Já vím, že to nejde stanovit, když Uniroyal třeba na vodu zaměřuje výzkum vývoj a každý dezén, směs a typ gumy se chová jinak v jiných podmínkách.
Ale zjednodušeně, budou mít ty prémiové gumy vždy prémiové výsledky, i na autě, co má řekněme brzdy a tlumiče v půlce životnosti, nikdo je nemění, protože ještě nejsou na výměnu, ale už ty brzdy vadnou dřív, brzdí méně a tlumiče méně drží...
Budou tam ty nejlepší pneu dělat zásadní zlepšení brzdné dráhy, nebo se to ztratí právě v té amortizaci podvozku a budou ty rozdíly menší než u nových aut?
Je jasné že když máš dezén 5mm a auto není nové ale má najeto 70.000km tak s tím jezdíš opatněji na hraně, než když je včera koupené.
Otázka směřuje na to krizové brždění, tomu se někdy nelze vyhnout, tam se láme chleba a nikdo se neptá jestli máš nové nebo pár let staré auto a třeba vybíráš nové gumy, má smysl připlatit za ty Goodyeary nebo Nokiany nebudou o 10m horší, protože tam budeš mít na GY +6m a na Nokianech +2m například a fakticky ty dráhy budou téměř podobné?
v minulosti chválené WR A4 od Nokianu potřebují při plném brzdění k zastavení 54,8m z 100km/h,než Goodyeary, které potřebovaly 45,7m
Zajímala by mě analýza té brzdné dráhy s přičtením reálných podmínek a stáří, tj nekvalitní povrch asfaltu jako jsou díry+špína dále amortizace na vozidle jako zejména na tlumičích a brzdách a dále pak ještě dále i amortizace na pneu.
Myslíte, že se bude rozdíl v brzdných drahách více zvětšovat, nebo spíše vyrovnávat na suchu?
A na mokru?
Já vím, že to nejde stanovit, když Uniroyal třeba na vodu zaměřuje výzkum vývoj a každý dezén, směs a typ gumy se chová jinak v jiných podmínkách.
Ale zjednodušeně, budou mít ty prémiové gumy vždy prémiové výsledky, i na autě, co má řekněme brzdy a tlumiče v půlce životnosti, nikdo je nemění, protože ještě nejsou na výměnu, ale už ty brzdy vadnou dřív, brzdí méně a tlumiče méně drží...
Budou tam ty nejlepší pneu dělat zásadní zlepšení brzdné dráhy, nebo se to ztratí právě v té amortizaci podvozku a budou ty rozdíly menší než u nových aut?
Je jasné že když máš dezén 5mm a auto není nové ale má najeto 70.000km tak s tím jezdíš opatněji na hraně, než když je včera koupené.
Otázka směřuje na to krizové brždění, tomu se někdy nelze vyhnout, tam se láme chleba a nikdo se neptá jestli máš nové nebo pár let staré auto a třeba vybíráš nové gumy, má smysl připlatit za ty Goodyeary nebo Nokiany nebudou o 10m horší, protože tam budeš mít na GY +6m a na Nokianech +2m například a fakticky ty dráhy budou téměř podobné?
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Pneu koutek
Cim horsi bude stav auta, tim bude hur fungovat v kritickych podminkach, to je snad jasny ne...?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Pneu koutek
Podle mě se na ojetině víc na brzdné dráze podepíše technický stav než vlastnost pneu na té brzdné dráze, protože ojetina neumí využít ty maximální vlastnosti pneu tím, že pneu nemá tak dokonalou přilnavost a tím se méně umí uplatnit ty lepší vlastnosti té lepší pneu.
Jednoduše jak na vybitých tlumičích ta pneu poskakuje třeba u vraku, tak podle mě na ojetině totéž v malém množství dělá amortizovaný podvozek.
Třeba i kotouče mají pomalejší nástup a menší brzdný výkon, dneska třeba i rok staré auta mají zadní brzdové kotouče jak gramofonová deska.
Jednoduše jak na vybitých tlumičích ta pneu poskakuje třeba u vraku, tak podle mě na ojetině totéž v malém množství dělá amortizovaný podvozek.
Třeba i kotouče mají pomalejší nástup a menší brzdný výkon, dneska třeba i rok staré auta mají zadní brzdové kotouče jak gramofonová deska.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)