Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Info pro Pražáky: Kolega zkoušel první Hybrid v životě, ale asi ten nejlepší a hned byl nadšený, že jak v Pze zrušili parkování zdarma pro Hybridy, tak to ve skutečnosti je omezeno emisemi 50mg, což právě hybridy mají více častokrát nebo většinou, ale:
Zrovna MB E300de má méně, a tak s ním lze stále dneska parknout kdekoliv gratis.
Snad by to tak mělo být, ještě si to ověřte raději aktuálně.
Za ten Hybrid se připlácí asi 400tis (1.8mega) oproti stejné motorizaci bez hybridu, (1.4mega) rozdíly ve výbavě neumím posoudit ale každopádně i 350D (1.7mega) je dokonce pořád citelně levnější, detailněji by to chtělo konfigurátor a kalkulačku. Příplatky stojí kasu, to známe.
Nejhorší je u toho auta aku v kufru, sedačky sklopíš stále, ale skoro půlku opěradla zabírá aku umístěná v polovině kufru právě u sedaček, má to hrb jak velbloud. U Sedanu to tak nevadí ale Kombi to limituje velmi.
Kupodivu jinak ten hybrid jezdí úžasně, výkonný i úsporný, asi to nemá konkurenci ve své kategorii.
Neumí rychlé nabíjení, jen malá zásuvka případně wallbox ale okolo až lehce přes 50 reálných km se dá běžně ujet čistě na elektro, a dynamika jízdy klasického automatu 9G i komfort E klassy z toho dělají super auto proti třeba Prius to je jiná galaxie.
Úplně největší problém je cena, to je auto pro ženskou+rodinu, né pro nějaké větší ježdění, tam je nesmysl tahat váhu navíc.
Z hlediska Hybridu to ale i vybité umí z kopce narekuperovat a hned následně snižovat spotřebu i na dálky a neuvěřitelně efektivně, prý rekuperace je tam neuvěřitelná a hned klesá spotřeba.
Pro odpůrce elektro a hybridů by to mělo být nejmenší peklo, a leckoho to i bude umět oslovit.
Ticho, spotřeba a dynamika famózní, E klassa paráda, a vzadu už konečně je místo na nohy, superb to pořád není, ale už to není malé jak to vždycky bylo, konec subjektivní minirecenze.
Ještě by bylo zajímavé srovnání s třeba Superb iV. Hlavně když by to nebylo hlavní ale druhé auto v rodině, třeba pro ženskou.
Cena poloviční, zbytek těžko porovnávat, to ani nejd ale když to nebude hlavní auto nebo jediné, tak za to platit 1.8 + příplatky je nesmysl, a v případě hlavního auta Supovi hraje do karet servis třeba atd, proti Passatu GTE už je to srovnatelnější ale ten iV Sup podle mě velmi rychle zdraží, protože teď stojí fakt málo.
Zrovna MB E300de má méně, a tak s ním lze stále dneska parknout kdekoliv gratis.
Snad by to tak mělo být, ještě si to ověřte raději aktuálně.
Za ten Hybrid se připlácí asi 400tis (1.8mega) oproti stejné motorizaci bez hybridu, (1.4mega) rozdíly ve výbavě neumím posoudit ale každopádně i 350D (1.7mega) je dokonce pořád citelně levnější, detailněji by to chtělo konfigurátor a kalkulačku. Příplatky stojí kasu, to známe.
Nejhorší je u toho auta aku v kufru, sedačky sklopíš stále, ale skoro půlku opěradla zabírá aku umístěná v polovině kufru právě u sedaček, má to hrb jak velbloud. U Sedanu to tak nevadí ale Kombi to limituje velmi.
Kupodivu jinak ten hybrid jezdí úžasně, výkonný i úsporný, asi to nemá konkurenci ve své kategorii.
Neumí rychlé nabíjení, jen malá zásuvka případně wallbox ale okolo až lehce přes 50 reálných km se dá běžně ujet čistě na elektro, a dynamika jízdy klasického automatu 9G i komfort E klassy z toho dělají super auto proti třeba Prius to je jiná galaxie.
Úplně největší problém je cena, to je auto pro ženskou+rodinu, né pro nějaké větší ježdění, tam je nesmysl tahat váhu navíc.
Z hlediska Hybridu to ale i vybité umí z kopce narekuperovat a hned následně snižovat spotřebu i na dálky a neuvěřitelně efektivně, prý rekuperace je tam neuvěřitelná a hned klesá spotřeba.
Pro odpůrce elektro a hybridů by to mělo být nejmenší peklo, a leckoho to i bude umět oslovit.
Ticho, spotřeba a dynamika famózní, E klassa paráda, a vzadu už konečně je místo na nohy, superb to pořád není, ale už to není malé jak to vždycky bylo, konec subjektivní minirecenze.
Ještě by bylo zajímavé srovnání s třeba Superb iV. Hlavně když by to nebylo hlavní ale druhé auto v rodině, třeba pro ženskou.
Cena poloviční, zbytek těžko porovnávat, to ani nejd ale když to nebude hlavní auto nebo jediné, tak za to platit 1.8 + příplatky je nesmysl, a v případě hlavního auta Supovi hraje do karet servis třeba atd, proti Passatu GTE už je to srovnatelnější ale ten iV Sup podle mě velmi rychle zdraží, protože teď stojí fakt málo.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27882
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, zdraží. Stejně eCitiGo.
Nová Octa, proti současné bude automaticky o 10% výš.
Nová Octa, proti současné bude automaticky o 10% výš.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nevadi, budou dotace.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ja ako elektromobil vyuzivam elektrokolobezku . Ale nedostal by som sa k tomu nebyt toho,ze jednu kolobezku vyhram v sutazi zadarmiko. Povedal som si ,ze to ju teda vyskusam na cestu do prace. A hned ma to chytilo. Mam to 3km do prace a 3km naspat. Nastastie po rovnych chodnikoch a cykloceste. Uz som na tom spravil 230km zatial bez nehody.
Auto sa mi na taku kratku trasu vobec neoplati vytahovat z garaze kazdy den. A som rad,ze minimalne 5 - 6 mesiacov v roku sa mozem vyhybat preplnenej a meskajucej MHD a usetrim.
Nabijam to taktiez v praci Cize urcita elektromobilita mi dava zmysel.
Ale paci sa mi ,ze azia - cina, japonsko ,korea skor presadzuju vodikove clanky s taktiez rychlym doplnenim a vacsim dojazdom.
Podla mna to je spravnejsia cesta. Resp. kombi - elektro po meste a vodik na dlhsie cesty.
Auto sa mi na taku kratku trasu vobec neoplati vytahovat z garaze kazdy den. A som rad,ze minimalne 5 - 6 mesiacov v roku sa mozem vyhybat preplnenej a meskajucej MHD a usetrim.
Nabijam to taktiez v praci Cize urcita elektromobilita mi dava zmysel.
Ale paci sa mi ,ze azia - cina, japonsko ,korea skor presadzuju vodikove clanky s taktiez rychlym doplnenim a vacsim dojazdom.
Podla mna to je spravnejsia cesta. Resp. kombi - elektro po meste a vodik na dlhsie cesty.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ja uz mam na xiaomi najeto 500 km. K metru, do skolky, na postu, do kramu...idealni
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zivot s Teslou
Asi dosla madarskej Tesle stava, nabijacky co tu mame su full a teraz vsetci 5ti vylezeni s telefonmi v rukach
Asi dosla madarskej Tesle stava, nabijacky co tu mame su full a teraz vsetci 5ti vylezeni s telefonmi v rukach
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř 23 říj 10:05
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Elektromotory se používají buď asynchronní (tuším WW Golf) nebo synchronní s permanentními magnety (nejmodernější typy). Konstrukčně jsou si motory velice podobné, ale ne vlastnostmi. Námitkám, že elektromobily tu byly před sto lety se vždy lehce pousměji, protože tyto motory (leč v té době tuším již známé) nebylo možné řídit, alespoň ne v automobilu. Možnost regulace těchto motorů je tu cca 20 let s příchodem IGBT tranzistorů, díky kterým mohou fungovat frekvenční měniče. Před sto lety se v dopravních prostředcích (tramvaje, trolejbusy,...) používaly DC motory (stejnosměrné), které jako jedny z mála bylo možné řídit. Tyto motory měly komutátor = zdroj problému a složitější konstrukci. Regulace se dělala kaskádou odporníků = ztráty s nemožností rekuperace. Později triaky.
Konstrukce asynchronního motoru a synchronního motoru je takřka totožná a nádherně jednoduchá. Je tam statorové vinutí (nehýbe se, nenamáhá se mechanicky) a rotor. V případě asynchronního motoru je to jen kus železa, tzv. klec nakrátko. V případě synchronního motoru je zde speciální permanentní magnet ze vzácných zemin. Síla magnetu je tak obrovská, že stator z rotoru bez speciálních přípravků nevyndáte. Z praxe k tomu také není důvod. Dělám v průmyslu a oba typy těchto motorů se nikdy nerozbijí, pokud nejsou nějaké vnější vlivy. Jediné co se může rozbít jsou ložiska (prostě mechanika).
Asynchronní motor je levnější, větší rozměrově, a má skluz . Moment a otáčky jsou závislé na zatížení. Moment je největší od nulových otáče obvykle do jmenovitých otáček (které odpovídají jmenovitému kmitočtu a napětí), při dalším zvyšování otáček moment zpravidla klesá. Záleží na algoritmu řízení (U/f nebo vektor)
Synchronní motor je menší, má takřka konstantní moment v jakýchkoliv otáčkách a má velký rozsah otáček. Nemá skluz. Lze jej řídit zcela přesně na otáčky, na moment, omezit moment, na polohu. Není závislý na zatížení. Nevýhodou je, že musí být dovybaven o senzor polohy (encoder). Ten je integrován přímo v motoru a v dnešní době se jedná o spolehlivý komponent. Ostatně encoder bude patrně použit i u asynchronního motoru pro dosažení lepších vlastností motoru (lepší řízení). Odezva motoru je okamžitá.
Dole někdo psal spekulace o omezení maximální rychlosti. Ta je dána použitím konkrétního motoru (maximální otáčky) v kombinaci s konkrétní převodovkou. V dopravních prostředcích se obvykle používá pevná jednostupňová převodovka. Maximální rychlost není závislá na baterii. To co bylo níže psáno platí pro spalovací motor, protože ten má udávaný výkon (moment) pouze při určitých otáčkách, a to nenulových. Proto spalovací motor potřebuje mnohastupňovou předvodovku nebo variátor.
Konstrukce asynchronního motoru a synchronního motoru je takřka totožná a nádherně jednoduchá. Je tam statorové vinutí (nehýbe se, nenamáhá se mechanicky) a rotor. V případě asynchronního motoru je to jen kus železa, tzv. klec nakrátko. V případě synchronního motoru je zde speciální permanentní magnet ze vzácných zemin. Síla magnetu je tak obrovská, že stator z rotoru bez speciálních přípravků nevyndáte. Z praxe k tomu také není důvod. Dělám v průmyslu a oba typy těchto motorů se nikdy nerozbijí, pokud nejsou nějaké vnější vlivy. Jediné co se může rozbít jsou ložiska (prostě mechanika).
Asynchronní motor je levnější, větší rozměrově, a má skluz . Moment a otáčky jsou závislé na zatížení. Moment je největší od nulových otáče obvykle do jmenovitých otáček (které odpovídají jmenovitému kmitočtu a napětí), při dalším zvyšování otáček moment zpravidla klesá. Záleží na algoritmu řízení (U/f nebo vektor)
Synchronní motor je menší, má takřka konstantní moment v jakýchkoliv otáčkách a má velký rozsah otáček. Nemá skluz. Lze jej řídit zcela přesně na otáčky, na moment, omezit moment, na polohu. Není závislý na zatížení. Nevýhodou je, že musí být dovybaven o senzor polohy (encoder). Ten je integrován přímo v motoru a v dnešní době se jedná o spolehlivý komponent. Ostatně encoder bude patrně použit i u asynchronního motoru pro dosažení lepších vlastností motoru (lepší řízení). Odezva motoru je okamžitá.
Dole někdo psal spekulace o omezení maximální rychlosti. Ta je dána použitím konkrétního motoru (maximální otáčky) v kombinaci s konkrétní převodovkou. V dopravních prostředcích se obvykle používá pevná jednostupňová převodovka. Maximální rychlost není závislá na baterii. To co bylo níže psáno platí pro spalovací motor, protože ten má udávaný výkon (moment) pouze při určitých otáčkách, a to nenulových. Proto spalovací motor potřebuje mnohastupňovou předvodovku nebo variátor.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Passat a Golf GTE a Superb iV používají třífázový synchronní elektrický motor s permanentními magnety, elektro režim dává max hodnoty 85kW, 330Nm, 7000ot a rekuperace má hodnotu max 30%, tj při rekuperaci z kopce 3.4km na max by se mělo dát ujet pak 1km čistě na elektřinu teoreticky...
eGolf obsahuje rovněž synchronní...
eGolf obsahuje rovněž synchronní...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)