Nakonec se motorista k činu sám přihlásil, pro svoje chování měl ale poněkud netradiční vysvětlení. „Ohradil se, že si prý naboural auto proto, že je špatně vyprojektované parkoviště.“
To je důsledek naprosto zanedbaného a podceňovaného řízení provozu.
-Jednak se tam kde je hustý provoz vyznačují bezpečnější zóny souborem zákazů (okolí staveb, u metropole a v jejím okolí i 40km před i za se běžně zakazuje předjíždění kamiónů v pracovní dny během špičky 6-18h např)
-Dále se nařizuje nad 7.5t odstup min 50m v těchto zónách
- Je klíčové aby osobáky jezdily rychleji a provoz se nezasekával, když omezení 80 pro osobní pak LKW 60, to jsou naprosté základy, nákladní mají delší brzdou dráhu.
-Těch řešení je spousta ale nedodržují se ani triviální základy jako zastavení na rozhled a odstup...
-Zavření nebo omezení dálnice je nutné signalizovat ideálně několikrát předem, zejména pro levý pruh z levé strany! To je klíčové.
-To, že v noci ty majáky jsou patrné je pravda, ale polovodičů dementů je čím dál více. Jezdí jak dementi.
-Nechapu jak si může dovolit někdo se postavit na silnici, natož na dálnici s mávačkou na baterky. Ja bych se bál i 5m za svodidly.
Jedna rána a všechno lítá přes svodidla jako by byla z papíru.
-Tohle není kolaps který je neodvratný protože je hustý provoz. To je důsledek naprosto podceňovaného řízení provozu. Mimochodem v zimě se zimní značkou zimáky bych tam dal celou vysočinu LKW 60kmh včetně Bus a zákaz do levého ale to by musela byt priorita propustnost komunikace.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Mi je jasné že zasahovali improvizací, a že když se 5 let daný úsek rekonstruuje a ještě 5 let rekonstruovat bude, že je to těžké předvídat, mít tam o jedno dvě vozidla více, zejména proto, že šetříme ( a "levnější" bylo vyslat k půl dne zavřené dálnici pak kompletní IZS+dva vrtulníky+havrany )
A úplně stějná situace u té cisterny. Od toho, co doklouzala a zůstala ležet na boku (0:04) do příjezdu prvního auta do zorného pole neuplynulo víc jak tři sekundy. To před sebou neviděl jiskry? Buď tam měl dvěstě a nebo nemoh brzdit zavčas. Divim se, že to vůbec přežil.
1) Nechápu absolutně, proč vůbec ta cisterna lehla na bok, že by kombinace vysoká rychlost+ mikrospánek, nebo se nevěnoval a najel na krajnici a to ho rozhodilo? Než lehl na bok, tak byl most s pilířem mezi jízdními pásy, ohraničený ocelovým+betonovým svodidlem.
2) do ležící cisterny postupně narazily další 4 vozidla, je to v velmi mírné levotočivé zatáčce ale je částečně stíněná svodidly a pilířem mostu, cisterna ležela vlevo ale vpravo byl jeden volný pruh ale všechny 4 vozidla vrazila do cisterny velmi vysokou rychlostí, vše patrné zde na videích: