TFSI vs TDI
TFSI vs TDI
Dobrý den mám otázku ohledně motorů v AUDI A4 B8 a konkrétně 2.0 TDI a 2.0 TFSI.
Nevím jaký z nich pořídit. Ročně najezdím max 10 000 km. A většina cest je 4 km do práce a z práce, do fitka a zpět a párkrát v měsíci nějaký ten výlet kdy za víkend dám nějakou tu delší trasu. Zajímá mě hlavně spolehlivost motorů, který se bude více kazit a s čím a jak často, u jakého budou opravy dražší a složitější, o kolik budou opravy dražší vůči motorům respektive jak se budou cenově lišit atd. Zatím mám Octavii II facelift 1.9 TDI PD bez DPF, jezdím s ní jak jsem již zmiňoval na začátku a jedíné co servisuji je olej, filtry, brzdy zkrátka klasika NIC VÍC a teď jsem dělal komplet tlumiče, pružiny a stab. tyče ale to byla má chyba kdy jsem si nevšiml jedné velké díry . Chtěl bych proto prosím poradit do čeho bych měl jít, né že bych nebyl spokojený,ale již bych chtěl nějakou změnu a trochu "zamachrovat" s Audi. Proto bych chtěl detailní rady zda li 2.0 TFSI nebo TDI proč "to" a proč "to" ne. Děkuji za odpověď všem
PS: ještě bych chtěl dodat že v mé ovci je hybridní turbo garett, origo tam již není, ale to jsem tak již koupil a nemůžu si to vynachválit tudíž i proto se přikláním k výkoňějším motorům od audi s tím že z vlastní vůle ale NECHCI šestiválec. S žádné problémy s motorem nejsou. O auto se starám olej co 10 000 nebo 1ROK přesně pokud nenajedu 10 000 a společně s olejem i všechny filtry. ( emise kouřivost 0,02 )
Nevím jaký z nich pořídit. Ročně najezdím max 10 000 km. A většina cest je 4 km do práce a z práce, do fitka a zpět a párkrát v měsíci nějaký ten výlet kdy za víkend dám nějakou tu delší trasu. Zajímá mě hlavně spolehlivost motorů, který se bude více kazit a s čím a jak často, u jakého budou opravy dražší a složitější, o kolik budou opravy dražší vůči motorům respektive jak se budou cenově lišit atd. Zatím mám Octavii II facelift 1.9 TDI PD bez DPF, jezdím s ní jak jsem již zmiňoval na začátku a jedíné co servisuji je olej, filtry, brzdy zkrátka klasika NIC VÍC a teď jsem dělal komplet tlumiče, pružiny a stab. tyče ale to byla má chyba kdy jsem si nevšiml jedné velké díry . Chtěl bych proto prosím poradit do čeho bych měl jít, né že bych nebyl spokojený,ale již bych chtěl nějakou změnu a trochu "zamachrovat" s Audi. Proto bych chtěl detailní rady zda li 2.0 TFSI nebo TDI proč "to" a proč "to" ne. Děkuji za odpověď všem
PS: ještě bych chtěl dodat že v mé ovci je hybridní turbo garett, origo tam již není, ale to jsem tak již koupil a nemůžu si to vynachválit tudíž i proto se přikláním k výkoňějším motorům od audi s tím že z vlastní vůle ale NECHCI šestiválec. S žádné problémy s motorem nejsou. O auto se starám olej co 10 000 nebo 1ROK přesně pokud nenajedu 10 000 a společně s olejem i všechny filtry. ( emise kouřivost 0,02 )
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: TFSI vs TDI
Na krátké pojezdy, kdy se motor ani není schopen zahřát na provozní teplotu, rozhodně raději provozovat benzín. DPF je další mínusový bod pro diesel pro tento způsob jízd.
Pak se do toho míchá ještě fakt, jak je na tom konkrétní kus.
Já osobně bych hledal určitě benzín.
Pak se do toho míchá ještě fakt, jak je na tom konkrétní kus.
Já osobně bych hledal určitě benzín.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: TFSI vs TDI
Nevím, jestli 2010-11 už byla A4 typ B8 nebo ne (já v té době vybíral auto a jedním z uchazečů bylo i A4 kombi) ale něco mi z té doby zůstalo v paměti, že tehdy A4 2.0TFSI 155kW (allroad) bylo s nějakým (velkým? nepamatuju se... sorry) mínusem týkajícícm se motoru (teda samozřejmě kromě foukátka a jen 4 hrnků....)
Jinak na krátké couračky taky doporučuju jen a výhradně benzín.
Jinak na krátké couračky taky doporučuju jen a výhradně benzín.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: TFSI vs TDI
Nebylo to období, kdy 2.0 TSI nemístně žraly olej? Já měl O2RS r.v.2006 bez problému, současná O3RS r.v.2015 taky bez problému. Ale máme v rodině pašíka s motorem 2.0 TSI vyrobený 2012 a tam problém se spotřebou oleje je. Zmírnilo se to používáním oleje s vyšší viskozitou.
EDIT: A4 B8 přesně vychází do problémového období, kdy byl problém se spotřebou oleje u motorů 2.0 TSI (viz odkaz)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#B ... 2008–2015)
EDIT: A4 B8 přesně vychází do problémového období, kdy byl problém se spotřebou oleje u motorů 2.0 TSI (viz odkaz)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#B ... 2008–2015)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: TFSI vs TDI
Hmmm, to mohlo být ono, ale já už fuckt nevím..... halt nemládnu....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: TFSI vs TDI
jerry: co si mám představit pod pojmem "nemístně žralo olej?" Kolik litrů mezi výměnou?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: TFSI vs TDI
Ještě bych se rád zeptal o kolik je dražší servis na takovém autě jako Audi A4 B8 oproti Octavii II facelift 1.9 TDI ?
A neřeším základní věci jako olej, filtry, brzdy, ale spíše servis ve stylu dražších položek a častých problému daného auta. Děkuji
A neřeším základní věci jako olej, filtry, brzdy, ale spíše servis ve stylu dražších položek a častých problému daného auta. Děkuji
Re: TFSI vs TDI
0,5l/1000 kmřidičBOB píše:jerry: co si mám představit pod pojmem "nemístně žralo olej?" Kolik litrů mezi výměnou?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: TFSI vs TDI
DPF potřebuje delší trasy, to je jasné, že diesel není na hrkání.NOxFEAR píše:Ještě bych se rád zeptal o kolik je dražší servis na takovém autě jako Audi A4 B8 oproti Octavii II facelift 1.9 TDI ?
A neřeším základní věci jako olej, filtry, brzdy, ale spíše servis ve stylu dražších položek a častých problému daného auta. Děkuji
Ale nutno je říct B.
Nastuduj si, na co jsou stavěny motory TFSI. Také potřebují prohřát a nehrkat krátké trasy.
Zjednodušeně karbon všude, zalepený motor žere olej a smrt.
Podle mě jsou obě volby ŠPATNĚ na tvoje použití, uvádíš 4km do práce, 10tis ročně.
Buď budeš 2x týdně motor ideálně projíždět dál, tj nákupy výlety atd, dá se to řešit a pak je to OK a nebo zničíš jeden i druhý.
A4 B8 bude mít reálně dlouhodobě tak 2x dražší servis než Octavia3 kamaráde.
Podle mě je na ty krátké trasy nejlepší motor 1.6TDI co uvádíš, od roku 2015 nahoru, už nemá problémový EGR a DPF nestojí řádově 2000euro ale okolo 1000euro a i tak vydrží řekněme velmi dlouho a zaplatí se na úspoře, TSI bych vůbec nekupoval, a radši měnil ty DPF klidně jako rozvody každých 210tkm, a na palivu se Ti to rentuje, nemáš šanci proinvestovat do servisu víc než jsi ušetřil=ušetříš, zvlášť, když ty malé TSI taky nejsou bezporuchové...
DPF je jen filtr na sponě, povolíš, přehodíš a odjezd, vůbec bych to neprožíval, jinak běžně jezdí auta s 400tis s původním a emise OK...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)