Přituhuje
Moderátor: řidičBOB
Re: Přituhuje
honziss : " Kolikrat jsem videl jak nekdo odjede po 10ti pivech a taky tam nikdo hromadne neumira." Jak by jsi takovou situaci videl, kdyby tenhle dotycnej prehlidl nekde u prechodu tvoje decko a udelal z nej fasirku ? Na extrem (coz podle me rizeni po 10pivech je) davam extremni priklad. Ono je to i o momentu prekvapeni.
Jednou jsem pri predjizdeni najel na dost slusny zulovy (tedy svetly) sutr, ktery se uhnizdil primo na kusu delici cary = temer nebyl videt), nestihl jsem udelat nic a prorazil gumu. unik tlaku okamzity, zmena smeru jizdy okamzita, avsak zavcas zkorigovana a zajeto ke krajnici. Jak by tohle clovek resil po 10 pivech ?
Asi jsem na to moc konzervativni nebo co. Chlast a rizeni proste ne a nemam pochopeni pro propagatory nejakeho zmirnovani doposud stanovene nulove tolerance. I proto, ze jakmile se povoli chlast, do 10let budes smet vyhulit jointa, do dalsich 10let i gram nejakeho hnusu a nakonec tady de facto skoncime na tom, ze muzu za jizdy sukat psa (protoze jsem sexualni mensina, chapes a citim se byt psem prece) ozralej, zhulenej a ridit nohama ze zadniho sedadla..
EDIT : nehledě na to, že policejních hlídek v terénu je extrémně málo a vylezou tak akorát, když je krásné počasí, nebo se umí postavit na 3km zcela rovný úsek bez provozu a tam kasírovat. Případně ohlásí měsíc dopředu bezpečnostní akci a stejně se najde debil, kterého při této avizované akci chytnou. Nevím..činnost policie samozřejmě má být preventivní a ne jen represivní.
Líbila se mi nejkratší kontrola co jsem kdy zažil a to bylo v Estonsku. Celé to trvalo asi 30sec. Zastavil mě, nechtěl řidičák, techničák, nic. Fouknul jsem mu a jel pryč. To bylo vše a zastavovali naprosto každé auto v obou směrech.
Jednou jsem pri predjizdeni najel na dost slusny zulovy (tedy svetly) sutr, ktery se uhnizdil primo na kusu delici cary = temer nebyl videt), nestihl jsem udelat nic a prorazil gumu. unik tlaku okamzity, zmena smeru jizdy okamzita, avsak zavcas zkorigovana a zajeto ke krajnici. Jak by tohle clovek resil po 10 pivech ?
Asi jsem na to moc konzervativni nebo co. Chlast a rizeni proste ne a nemam pochopeni pro propagatory nejakeho zmirnovani doposud stanovene nulove tolerance. I proto, ze jakmile se povoli chlast, do 10let budes smet vyhulit jointa, do dalsich 10let i gram nejakeho hnusu a nakonec tady de facto skoncime na tom, ze muzu za jizdy sukat psa (protoze jsem sexualni mensina, chapes a citim se byt psem prece) ozralej, zhulenej a ridit nohama ze zadniho sedadla..
EDIT : nehledě na to, že policejních hlídek v terénu je extrémně málo a vylezou tak akorát, když je krásné počasí, nebo se umí postavit na 3km zcela rovný úsek bez provozu a tam kasírovat. Případně ohlásí měsíc dopředu bezpečnostní akci a stejně se najde debil, kterého při této avizované akci chytnou. Nevím..činnost policie samozřejmě má být preventivní a ne jen represivní.
Líbila se mi nejkratší kontrola co jsem kdy zažil a to bylo v Estonsku. Celé to trvalo asi 30sec. Zastavil mě, nechtěl řidičák, techničák, nic. Fouknul jsem mu a jel pryč. To bylo vše a zastavovali naprosto každé auto v obou směrech.
Re: Přituhuje
jirka: netvrdil jsem, že ty tvrdíš, že jsme opice. Tohle nám podsouvá každý "dopravní expert" když vypustí myšlenku typu, že čeští řidiči nejsou tak disciplinovaní... To je prostě na přesdržku.
Ty apriori očekáváš, že každý by hned začal chlastat co to jde. A to je imo špatně. Nebo snad v zemích, kde to povoleno mají si lidi daj místo třetinky piva k obědu dvě velký plzně? Asi ne
Z jiného úhlu - v zemích kde je alkohol mrtě drahý si sice lidi večer doma u fotbalu nedají laváče. Ale když jdou už do hospody tak se ožerou jako prasata. Když to vezmu přeneseně tam by mohli tvrdit: podívejte, když zlevníme alkohol, tak budou všichni ožralý každý den a ne jen v pátek.. A přitom tady u nás kde pivo stojí méně než voda nic takového není..
Srovnání východ západ / nejsme disciplinovaní - opět říkám, že to podsouvá myšlenku, že jsme nějací horší / občané druhé kategorie. A tak to není.
Ad dálnice: povolení 140 by určitě neznamenalo že najednou začnou lidi jezdit 150. Blbost. Stejný řeči byly při zvyšování na 130 a stalo se co? Velký nic. Ono totiž už dnes se drtivá většina lidí motá na dálnici 120 gps protože to málo žere.
Ten argument je prostě paušálně špatně. Někdo asi zrychlí, ale většině lidí to bude u zadku. I kdyby bylo legal jezdit 160, tak myslíš, že budou jezdit 160 protože můžou? Asi sotva.
Ty apriori očekáváš, že každý by hned začal chlastat co to jde. A to je imo špatně. Nebo snad v zemích, kde to povoleno mají si lidi daj místo třetinky piva k obědu dvě velký plzně? Asi ne
Z jiného úhlu - v zemích kde je alkohol mrtě drahý si sice lidi večer doma u fotbalu nedají laváče. Ale když jdou už do hospody tak se ožerou jako prasata. Když to vezmu přeneseně tam by mohli tvrdit: podívejte, když zlevníme alkohol, tak budou všichni ožralý každý den a ne jen v pátek.. A přitom tady u nás kde pivo stojí méně než voda nic takového není..
Srovnání východ západ / nejsme disciplinovaní - opět říkám, že to podsouvá myšlenku, že jsme nějací horší / občané druhé kategorie. A tak to není.
Ad dálnice: povolení 140 by určitě neznamenalo že najednou začnou lidi jezdit 150. Blbost. Stejný řeči byly při zvyšování na 130 a stalo se co? Velký nic. Ono totiž už dnes se drtivá většina lidí motá na dálnici 120 gps protože to málo žere.
Ten argument je prostě paušálně špatně. Někdo asi zrychlí, ale většině lidí to bude u zadku. I kdyby bylo legal jezdit 160, tak myslíš, že budou jezdit 160 protože můžou? Asi sotva.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přituhuje
jirka87: evidentně mi nerozumíš. Každý a opakuji každý, kdo má platnou občanku, má práva a povinnosti, kterým (když má ten OP) musí rozumět. Je proto čistě na něm, jestli si dá těch piv k obědu 10 nebo jedno malé. Jsem zásadně proti ochranné ruce státu, která jenom omezuje další svobodu jednotlivce - právo se rozhodnout.
A jak správně psal Předseda: vše dál se dá náležitě upravit, aby to bylo citelné pro toho, kdo se rozhodl špatně. Ne jako u nás, že když někoho vytáhnou z auta, tak má pod kůží nejméně dvojku, dvougram ve frňáku, nikdy nevlastnil ŘP a na hrbu x zákazů řízení. Těmhle lidem je to dneska opravdu buřt, ale podle těch snad nebudeme soudit celou společnost...
A jak správně psal Předseda: vše dál se dá náležitě upravit, aby to bylo citelné pro toho, kdo se rozhodl špatně. Ne jako u nás, že když někoho vytáhnou z auta, tak má pod kůží nejméně dvojku, dvougram ve frňáku, nikdy nevlastnil ŘP a na hrbu x zákazů řízení. Těmhle lidem je to dneska opravdu buřt, ale podle těch snad nebudeme soudit celou společnost...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Přituhuje
ŘB : jako jo...ale principiálně je to podle mě prostě špatně, protože podle této logiky bys stejně dobře mohl postupovat u tvrdých drog, nebo nevlastnění ŘP obecně. Je na každém z vás, zda umíte bezpečně řídit. Pokud ano, jeďte, ale důsledky si ponesete v případěnehody a jiných událostí sami...atd..
Pro tebe je to možná už příliš přehnaný příměr. Já se držím koncepce tvého vysvětlení a mě osobně to přijde jako jedna rovina.
Vycházím z toho, že řízení je dost komplexní zaměstnání mozku. Vjemy zrakové, sluchové, koordinace rukou a nohou, oči na šťopkách. Legalizovat otupování těch vjemů chlastem a tím zpomalovat reakce a (nikoliv podle statistik neodovosti, to je prostá chemie) tedy ovlivňovat schopnost řídit to auto pod patronátem ochrany zákonem byť do 0,5 promile mi přijde prostě nesprávné.
A do toho všeho si připočti to, že (a alespoň na tom se snad plně shodneme) máš veký neduh v podobě nevěnování se řízení (mobil, cigárko, žraní bagety atd..), který zkombinovaný s 2 pivy po obědě v době, kdy sež nažranej jak kanál (a nevím jak na tebe, ale na mě jde lehká únava, když jsem přežranej) asi není úplně super.
Ale abychom se tedy pochopili, určitě neříkám - ha ! buďme jak Francouzi (tam to pokud vím je a i proto má kdejaký 20letý sráč od Renaultu od výroby ovládání rádia na volantu zákaz držení čehokoliv kromě volantu za jízdy). Nesmíš jíst, pít kouřit, ladit rádio, nic...O praxi nemluvím, teď řešíme teorii. Praxe je tady taky taková, že lidi jezdí nadrbaní a zákon to nedovoluje.
EDIT : a například Finsko to už přehání dle mého soudu...Takže to taky není rovina, kterou vidím jako správnou : http://finskoaja.blogspot.com/2015/08/a ... akony.html Prostě se mi zdá, že tak, jak to máme teď je to nastaveno správně.
Pro tebe je to možná už příliš přehnaný příměr. Já se držím koncepce tvého vysvětlení a mě osobně to přijde jako jedna rovina.
Vycházím z toho, že řízení je dost komplexní zaměstnání mozku. Vjemy zrakové, sluchové, koordinace rukou a nohou, oči na šťopkách. Legalizovat otupování těch vjemů chlastem a tím zpomalovat reakce a (nikoliv podle statistik neodovosti, to je prostá chemie) tedy ovlivňovat schopnost řídit to auto pod patronátem ochrany zákonem byť do 0,5 promile mi přijde prostě nesprávné.
A do toho všeho si připočti to, že (a alespoň na tom se snad plně shodneme) máš veký neduh v podobě nevěnování se řízení (mobil, cigárko, žraní bagety atd..), který zkombinovaný s 2 pivy po obědě v době, kdy sež nažranej jak kanál (a nevím jak na tebe, ale na mě jde lehká únava, když jsem přežranej) asi není úplně super.
Ale abychom se tedy pochopili, určitě neříkám - ha ! buďme jak Francouzi (tam to pokud vím je a i proto má kdejaký 20letý sráč od Renaultu od výroby ovládání rádia na volantu zákaz držení čehokoliv kromě volantu za jízdy). Nesmíš jíst, pít kouřit, ladit rádio, nic...O praxi nemluvím, teď řešíme teorii. Praxe je tady taky taková, že lidi jezdí nadrbaní a zákon to nedovoluje.
EDIT : a například Finsko to už přehání dle mého soudu...Takže to taky není rovina, kterou vidím jako správnou : http://finskoaja.blogspot.com/2015/08/a ... akony.html Prostě se mi zdá, že tak, jak to máme teď je to nastaveno správně.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přituhuje
Ale ty automaticky máš za jasné, že každý začne za volantem okamžitě chlastat. A já si stejně, jako Céda nemyslím, že to tak je.
Příměr alkoholu a tvrdých drog je natolik demagogický, že si s LB můžeš podat ruce. Komentovat to ale nebudu, protože každý, kdo má mozek, ten rozdíl vnímat musí.
Příměr alkoholu a tvrdých drog je natolik demagogický, že si s LB můžeš podat ruce. Komentovat to ale nebudu, protože každý, kdo má mozek, ten rozdíl vnímat musí.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Přituhuje
Rb: takze se shodneme, ze se neshodneme
Re: Přituhuje
2 jirka87: ja neobhajuju, ze jezdit s 10ti pivama je ok. Jen chci poukazat na to, ze zakon a sankce je v tomto pripade prilis omezujici pro bezneho ridice, ktery si vic jak to 1 pivo stejne neda kdyz vi ze pojede. Lidem s 2kou v zile a nabouchanym rypakem to bude porad stejne burt, dost mozna tu zmenu ani nezaznamenaj.
Zrovna tak si myslim, ze nastaveni urcite tolerance alkoholu by nezpusobilo zadnou apokalypsu jak se vsude pise, to je blbost.
Dal mi vadi, ze reseni spatne bezpecnostni situace na silnicich se jen a porad zameruje na represi vuci ridicum, kdyz je tu dalsi more jinych duvodu: infrastruktura, nedostatecna kapacita infrastruktury, tranzitni nakladni doprava, technicky stav vozidel, atd...
Prikladem budiz rekonstruovana D1, kde nakej genius vymyslel jako spasu bezpecnostni situace usekovy mereni rychlosti, kdyz prioritou a 100% resenim by melo byt co nejrychlejsi dokonceni. U nas v ulici, ktera vede do prudkyho kopce a je tak zvlnena, ze i touareg ma co delat aby si nestrejchnul to zas vyresili montazi retarderu.
Zrovna tak si myslim, ze nastaveni urcite tolerance alkoholu by nezpusobilo zadnou apokalypsu jak se vsude pise, to je blbost.
Dal mi vadi, ze reseni spatne bezpecnostni situace na silnicich se jen a porad zameruje na represi vuci ridicum, kdyz je tu dalsi more jinych duvodu: infrastruktura, nedostatecna kapacita infrastruktury, tranzitni nakladni doprava, technicky stav vozidel, atd...
Prikladem budiz rekonstruovana D1, kde nakej genius vymyslel jako spasu bezpecnostni situace usekovy mereni rychlosti, kdyz prioritou a 100% resenim by melo byt co nejrychlejsi dokonceni. U nas v ulici, ktera vede do prudkyho kopce a je tak zvlnena, ze i touareg ma co delat aby si nestrejchnul to zas vyresili montazi retarderu.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Přituhuje
Add alkohol na silnici - byl a jezdil jsem asi 2 tydny v kalifornii. Za tu dobu me 2x zastavila hlidka, pokazdy meli zavrenou celou dalnici. Straznik se me zeptal od kad kam jedu, kdo jsem, popral mi hezkej vecer a jel jsem dal. Tohle delaj kvuli alkoholu a podezrelejm osobam, kdy behem 2-3 vet vyfiltrujou ty zjevne opily a ty si pak resej dal.
U nas jsem mel za poslednich 10 let kontrolu na alkohol 1-2x? Pri najezdu 70tkm/rok. Ale beda kdybych si predtim kousnul do zralyho ananasu a jeste se prokecnul ze jsem vlastne mozna vcera vecer mel 1 pivo...
U nas jsem mel za poslednich 10 let kontrolu na alkohol 1-2x? Pri najezdu 70tkm/rok. Ale beda kdybych si predtim kousnul do zralyho ananasu a jeste se prokecnul ze jsem vlastne mozna vcera vecer mel 1 pivo...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Přituhuje
Honziss : ad stav cest - není o čem 1 000 000% souhlas + silničáři, kteří jsou každý rok připraveni, mají na skladě 9 bžiliónů tun soli, ale jaksi vyjíždějí (až na exponovaná místa jako je Červenohorské Sedlo apod.) vždy s křížkem po funuse.
Ad ta USA kontrola - jsem klidně pro. Nevidím v tom problém, je to v podstatě totéž, co jsem napsal já. Dost mě to překvapilo, že mě ani jako evidentního cizince (CZ značka) nechtěli nějak ojebávat, nic. Prostě semka foukni a vystřel, ani doklady...
Ad ta USA kontrola - jsem klidně pro. Nevidím v tom problém, je to v podstatě totéž, co jsem napsal já. Dost mě to překvapilo, že mě ani jako evidentního cizince (CZ značka) nechtěli nějak ojebávat, nic. Prostě semka foukni a vystřel, ani doklady...
Re: Přituhuje
ad ta Kalifornie: jezdil jsem tam půl roku, ofiko je tam 0,8 ale v reálu tam jezdí dost nadraný, protože to nikdo nekontroluje, ikdyž i to se mění, ovšem zatím si tam vystačí s cedulema "Please don't drink and drive". Ono taky není jiná možnost krom Uberu, když socka pokud vůbec je, zatahuje v 8 večer. Já do té doby nejel ani s jedním pivem, protože "se to nesmí", první den v USA po vínový degustaci mi přistáli klíče od Porsche v ruce, "zpátky do LA řídíš ty" a od tý doby jsem tam skoro střízlivej nejel. No a přežil jsem, žádná krizovka nic, paradoxně si člověk (pokud není degen) dává větší pozor, zvlášť když jezdí v 12mio metropoli. Jasně jsou tam široký silnice, sice rozbitý jak u nás a plynulý provoz a řidiči se chovají dost předvídatelně. Ale to bububu tady dost nechápu, zvlášť když se člověk třese, když si dá jedno pivo k obědu. 0,5 promile by nikoho nezabilo a nemuseli by se vymýšlet nesmyslný výjimky pro cyklisty/vodáky a bůhvíkoho ještě. To dýchání vloni na Brněnské přehradě lidem na šlapadlech považuji za ad absurdum.