Ahoj, technik mi sdělil, že motor se potkal. Znamená to jinými slovy, že se zadřel, že?
Zadření motoru, možná příčina je použití nekvalitního maziva, že? Je možná příčina i špatné palivo?
Děkuji moc za rady a pomoc
Vysvětlení pojmu
Re: Vysvětlení pojmu
Potkal znamená zanedbání údržby tzv. rozvodů, tj. napínací a pomocné vodicí kladky a především řetězy nebo řemeny (klínové nebo drážkované). Při překročení intervalu výměny (čas cca 5 let nebo nájezdu kilometru 50-100 000mkm) se mohou řetězy vytahat nebo řemeny prasknout. V tom okamžiku se rozhodí nebo úplně zkolabuje "časování" sacích a výfukových ventilů a ty shora narazí do pístu. Z toho vznikl pojem, že ventily a pisty se potkají nebo-li se potkal motor, někdy slangově "potkan". Oprava obnáší: sundat hlavu, vyndat z ní ventily, zabrousit ventilová sedla v hlavě, hlavu nechat "srovnat" a otlakovat, vyměnit vodítka ventilů pokud tam jsou, vyměnit ventily, nové těsnění mezi hlavou a blokem motoru, vyměnit poškozené písty, nové šrouby držící hlavu na bloku motoru, nová naplň chladícího okruhu, samozřejmě komplet nové rozvody. Bratru od 15 000Kč do nekonečna podle rozsahu škod a typu motoru.
V případě některých motorů Škoda (celá Volkswagen skupina) modelové řady TSI, kde jsou hlavni rozvody poháněny řetězem nemusí jít ani o zanedbanou údržbu nebo výměnu, ale soudruzi udělali chybu při návrhu tohoto jindy naprosto skoro nesmrtelného řešení. Jestli máš právě takový motor, tak ti blahopřeji - stal ses obětí legendy o nekazivosti Škody a VW. ).
Edit: Koukám, máš asi Toyotu Auris 1.6 2014, takže podobná pohádka o nesmrtelných autech.
V případě některých motorů Škoda (celá Volkswagen skupina) modelové řady TSI, kde jsou hlavni rozvody poháněny řetězem nemusí jít ani o zanedbanou údržbu nebo výměnu, ale soudruzi udělali chybu při návrhu tohoto jindy naprosto skoro nesmrtelného řešení. Jestli máš právě takový motor, tak ti blahopřeji - stal ses obětí legendy o nekazivosti Škody a VW. ).
Edit: Koukám, máš asi Toyotu Auris 1.6 2014, takže podobná pohádka o nesmrtelných autech.