e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
Mám velké dilema (chápu, že mi v tomhle dá někdo těžko přesnou odpoveď), jestli bych se nevrátil zpět k e46 z nějakého konce výroby ... e90/e92 mi tak nějak nic neříká jízdně a e85 se mi nelíbí.
Uvažuji nejvíce nad 330ci 03/03+ v mpacketu bez SMG ve slušném stavu, což je poměrně velký oříšek najít a stojí ranec (17-20k Euro - tady už to je zcela jasně začíná teoritorium Z4M/M3) ... byl bych ochoten jít také do sedanu, ale opět bez SMG a automatu v mapcketu. Bohužel hledám marně, protože i v Reichu jsou všechny pěkné kousky s SMG:(
Můj žebříček by zcela jistě ovládla Z4M nebo M3 e46, ale na její provoz a servis zatím není ... byť je to zcela dle mého gusta.
Na e46 mi vadí:
- řazení (nechápu jak někdo ve své době mohl psát o přesném řazení s krátkými drahami)
- řízení (u některým měsíců výroby krásně tuhé a jinde lehké - bez ohledu na mpacket)
- brzdy rychle vadnou
Na e46 jsem obdivoval:
- univerzálnost s jakou se dá používat
- kvalitu zpracování
- motory N54/N52
- posaz za volantem
- ergonomii
Protože bych rád s tímto autem absolvoval i delší tripy, takže pro mě Z4 odpadá a zůstává e46 vs malá e85. Pokud jste byli majitelé nebo provozujete zmiňovaná auta, tak se prosím podělte. Díky
Uvažuji nejvíce nad 330ci 03/03+ v mpacketu bez SMG ve slušném stavu, což je poměrně velký oříšek najít a stojí ranec (17-20k Euro - tady už to je zcela jasně začíná teoritorium Z4M/M3) ... byl bych ochoten jít také do sedanu, ale opět bez SMG a automatu v mapcketu. Bohužel hledám marně, protože i v Reichu jsou všechny pěkné kousky s SMG:(
Můj žebříček by zcela jistě ovládla Z4M nebo M3 e46, ale na její provoz a servis zatím není ... byť je to zcela dle mého gusta.
Na e46 mi vadí:
- řazení (nechápu jak někdo ve své době mohl psát o přesném řazení s krátkými drahami)
- řízení (u některým měsíců výroby krásně tuhé a jinde lehké - bez ohledu na mpacket)
- brzdy rychle vadnou
Na e46 jsem obdivoval:
- univerzálnost s jakou se dá používat
- kvalitu zpracování
- motory N54/N52
- posaz za volantem
- ergonomii
Protože bych rád s tímto autem absolvoval i delší tripy, takže pro mě Z4 odpadá a zůstává e46 vs malá e85. Pokud jste byli majitelé nebo provozujete zmiňovaná auta, tak se prosím podělte. Díky
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
krátké dráhy si taky představuju jinak, ale s přesností jsem problém neměl a to ten muj sedan šel do světa s cca 280tis kmYngwie píše:- řazení (nechápu jak někdo ve své době mohl psát o přesném řazení s krátkými drahami)
Co 130i? Přece jen je to "použitelnější" než Zko...
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
130i je volba (v modré metle mpacketu, to nevypadá zase tak strašně) ... nicméně mě u ní (podotýkám neřídil jsem ji) překvapilo dost hooodně málo místa na zadních sedadlech a velikost kufru (ač ho obyčejně neřeším a u e46 byl plně dostačující, tak zde velká bolístka - ale je to segment, kde se na to nehledí).Deli píše:krátké dráhy si taky představuju jinak, ale s přesností jsem problém neměl a to ten muj sedan šel do světa s cca 280tis kmYngwie píše:- řazení (nechápu jak někdo ve své době mohl psát o přesném řazení s krátkými drahami)
Co 130i? Přece jen je to "použitelnější" než Zko...
130i všichni velmi chválí včetně zdejšího Guru p. Jandy:)
P.S. - Doufám, že zdejší časopis bude v jeho rukou lepší než ty ostatní parodie na magazíny.
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
Já myslim, že s Mp je to docela hezké auto Sice moc na vození lidí to neni, ale jde tam něco hodit a tak... pořád lepší, než Z
Jinak E46 je pořád super auto, ale přijde mi, že ty lepší kusy stojí spoustu peněz, na to, jak je to staré...
Jinak E46 je pořád super auto, ale přijde mi, že ty lepší kusy stojí spoustu peněz, na to, jak je to staré...
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
Yngwie: Srdecne Vas vitam na Autoforum.cz
Zacnu trochu od veci, ale nakousl jste to Vy - opravdu nechceme delat dalsi parodii na automobilovy magazin, takovych uz je tu vazne dost. Chceme jakozto narocni uzivatele vytvaret cteni pro narocne uzivatele a take pro vsechny ty, ktere auta proste bavi Tomu odpovida pojeti nasich clanku, komentaru, aktualit a samozrejme i testu. Vzdy se snazime byt aktualni, dukladni, kriticti, racionalni.
Dostal jsem k vytvareni takoveho magazinu dostatek volnosti od vydavatele a ackoli stale hledame cesty, jak delat veci co nejlepe, jsem zatim prijemne prekvapen reakcemi ctenaru i navstevnosti. Asi s vyse zminenym pristupem neoslovime masy, ale zrovna Vas bychom oslovit meli. Bral bych jako osobni prohru, kdyby se nam to nepodarilo
K veci same: Rozumim Vam velmi dobre, sam jsem vstoupil na teritorium E92 skrze 335i a jeste ctyrikrat jsem se pote radeji vratil k E46 (330i, Ci, 2x M3). E46 pro me zustava neprekonanym autem stredni tridy, E9x je neco, co z E46 sice vychazi, radu dobrych vlastnosti si ponechava, radu ale take ztraci a pridava jen malo novych. Mit vedle sebe stokrat novou E90 a E46, stokrat zvolim E46.
Bohuzel, problem je v tom, ze sehnat dnes peknou E46 je skoro nadlidsky ukol. U M3 se to jeste podari, u 330i je to uz prilis slozite. Proto jsem take nakonec rezignoval a zvoll na potah 330i E90, pro me najezdy uz by nebylo realne udrzovat E46 v dokonalem stavu. Pokud ale nejezdite tolik a takove auto si "neznicite" (rozumejte rychle neojedete) ihned, smysl porad ma.
Tot budiz i globalni odpoved na Vase dilema - auto rici co ma, sehnat ale nejake s nezalepenymi usty je slozite, pro me az prilis, pro Vas treba nikoli. A mimochodem, SMG se da levneodstranit a nahradit jej primym razenim - prevodovka je uplne stejna, SMG je jen elektromagneticke ustroji, ktere ji ovlada...
Jeste k jednotlivym poznamkam:
- razeni je u E46 delsi, ale presne je. Nicmene razeni BMW obecne az tak nejdou, jsou obvykle prilis tuha a odmlouvava.
- s rizenim bych souhlasil pred peti lety, ne dnes. V dobe elektrickych posilovacu je rizeni E46 bajecne...
- problemy s brzdami registruji jen u M3, 330i je nad veci.
S prednostmi souhlasim, pridal bych uzasnou jizdni efektivitu pri vyssi zatezi, to je neopakovatelne. Z negativ bych dodal elektronicky plyn, ktery se davkuje hure, nez by bylo zdravo. Toto je treba u E90 dotazene dale...
130i je dobry tip, pokud by pro Vas E90 byla uz nesnesitelna a presto byste chtel neco novejsiho nez E46. Staci zkratit prevody, zmensit previsy, ubrat kila, trochu jinak naladit motor a podvozek a na svete je auto, vedle ktereho pusobi E90 limuzina vhodna leda pro prevazeni rakvi na pohrbech. Jen musi byt vyrobena pred faceliftem, jinak uz to s ni az tak zhave neni.
Zacnu trochu od veci, ale nakousl jste to Vy - opravdu nechceme delat dalsi parodii na automobilovy magazin, takovych uz je tu vazne dost. Chceme jakozto narocni uzivatele vytvaret cteni pro narocne uzivatele a take pro vsechny ty, ktere auta proste bavi Tomu odpovida pojeti nasich clanku, komentaru, aktualit a samozrejme i testu. Vzdy se snazime byt aktualni, dukladni, kriticti, racionalni.
Dostal jsem k vytvareni takoveho magazinu dostatek volnosti od vydavatele a ackoli stale hledame cesty, jak delat veci co nejlepe, jsem zatim prijemne prekvapen reakcemi ctenaru i navstevnosti. Asi s vyse zminenym pristupem neoslovime masy, ale zrovna Vas bychom oslovit meli. Bral bych jako osobni prohru, kdyby se nam to nepodarilo
K veci same: Rozumim Vam velmi dobre, sam jsem vstoupil na teritorium E92 skrze 335i a jeste ctyrikrat jsem se pote radeji vratil k E46 (330i, Ci, 2x M3). E46 pro me zustava neprekonanym autem stredni tridy, E9x je neco, co z E46 sice vychazi, radu dobrych vlastnosti si ponechava, radu ale take ztraci a pridava jen malo novych. Mit vedle sebe stokrat novou E90 a E46, stokrat zvolim E46.
Bohuzel, problem je v tom, ze sehnat dnes peknou E46 je skoro nadlidsky ukol. U M3 se to jeste podari, u 330i je to uz prilis slozite. Proto jsem take nakonec rezignoval a zvoll na potah 330i E90, pro me najezdy uz by nebylo realne udrzovat E46 v dokonalem stavu. Pokud ale nejezdite tolik a takove auto si "neznicite" (rozumejte rychle neojedete) ihned, smysl porad ma.
Tot budiz i globalni odpoved na Vase dilema - auto rici co ma, sehnat ale nejake s nezalepenymi usty je slozite, pro me az prilis, pro Vas treba nikoli. A mimochodem, SMG se da levneodstranit a nahradit jej primym razenim - prevodovka je uplne stejna, SMG je jen elektromagneticke ustroji, ktere ji ovlada...
Jeste k jednotlivym poznamkam:
- razeni je u E46 delsi, ale presne je. Nicmene razeni BMW obecne az tak nejdou, jsou obvykle prilis tuha a odmlouvava.
- s rizenim bych souhlasil pred peti lety, ne dnes. V dobe elektrickych posilovacu je rizeni E46 bajecne...
- problemy s brzdami registruji jen u M3, 330i je nad veci.
S prednostmi souhlasim, pridal bych uzasnou jizdni efektivitu pri vyssi zatezi, to je neopakovatelne. Z negativ bych dodal elektronicky plyn, ktery se davkuje hure, nez by bylo zdravo. Toto je treba u E90 dotazene dale...
130i je dobry tip, pokud by pro Vas E90 byla uz nesnesitelna a presto byste chtel neco novejsiho nez E46. Staci zkratit prevody, zmensit previsy, ubrat kila, trochu jinak naladit motor a podvozek a na svete je auto, vedle ktereho pusobi E90 limuzina vhodna leda pro prevazeni rakvi na pohrbech. Jen musi byt vyrobena pred faceliftem, jinak uz to s ni az tak zhave neni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
Děkuji Vám za přivítání na zdejším webu. Zatím, to vypadá velmi dobře. Jen malé rýpnutí .. máte příliš agresivně nastavené spamovací dělo na emaily registrovaných čtenářů:).pjanda píše:Yngwie: Srdecne Vas vitam na Autoforum.cz
Zacnu trochu od veci, ale nakousl jste to Vy - opravdu nechceme delat dalsi parodii na automobilovy magazin, takovych uz je tu vazne dost. Chceme jakozto narocni uzivatele vytvaret cteni pro narocne uzivatele a take pro vsechny ty, ktere auta proste bavi Tomu odpovida pojeti nasich clanku, komentaru, aktualit a samozrejme i testu. Vzdy se snazime byt aktualni, dukladni, kriticti, racionalni.
Dostal jsem k vytvareni takoveho magazinu dostatek volnosti od vydavatele a ackoli stale hledame cesty, jak delat veci co nejlepe, jsem zatim prijemne prekvapen reakcemi ctenaru i navstevnosti. Asi s vyse zminenym pristupem neoslovime masy, ale zrovna Vas bychom oslovit meli. Bral bych jako osobni prohru, kdyby se nam to nepodarilo
K veci same: Rozumim Vam velmi dobre, sam jsem vstoupil na teritorium E92 skrze 335i a jeste ctyrikrat jsem se pote radeji vratil k E46 (330i, Ci, 2x M3). E46 pro me zustava neprekonanym autem stredni tridy, E9x je neco, co z E46 sice vychazi, radu dobrych vlastnosti si ponechava, radu ale take ztraci a pridava jen malo novych. Mit vedle sebe stokrat novou E90 a E46, stokrat zvolim E46.
Bohuzel, problem je v tom, ze sehnat dnes peknou E46 je skoro nadlidsky ukol. U M3 se to jeste podari, u 330i je to uz prilis slozite. Proto jsem take nakonec rezignoval a zvoll na potah 330i E90, pro me najezdy uz by nebylo realne udrzovat E46 v dokonalem stavu. Pokud ale nejezdite tolik a takove auto si "neznicite" (rozumejte rychle neojedete) ihned, smysl porad ma.
Tot budiz i globalni odpoved na Vase dilema - auto rici co ma, sehnat ale nejake s nezalepenymi usty je slozite, pro me az prilis, pro Vas treba nikoli. A mimochodem, SMG se da levneodstranit a nahradit jej primym razenim - prevodovka je uplne stejna, SMG je jen elektromagneticke ustroji, ktere ji ovlada...
Jeste k jednotlivym poznamkam:
- razeni je u E46 delsi, ale presne je. Nicmene razeni BMW obecne az tak nejdou, jsou obvykle prilis tuha a odmlouvava.
- s rizenim bych souhlasil pred peti lety, ne dnes. V dobe elektrickych posilovacu je rizeni E46 bajecne...
- problemy s brzdami registruji jen u M3, 330i je nad veci.
S prednostmi souhlasim, pridal bych uzasnou jizdni efektivitu pri vyssi zatezi, to je neopakovatelne. Z negativ bych dodal elektronicky plyn, ktery se davkuje hure, nez by bylo zdravo. Toto je treba u E90 dotazene dale...
130i je dobry tip, pokud by pro Vas E90 byla uz nesnesitelna a presto byste chtel neco novejsiho nez E46. Staci zkratit prevody, zmensit previsy, ubrat kila, trochu jinak naladit motor a podvozek a na svete je auto, vedle ktereho pusobi E90 limuzina vhodna leda pro prevazeni rakvi na pohrbech. Jen musi byt vyrobena pred faceliftem, jinak uz to s ni az tak zhave neni.
Děkuji moc za vyčerpávající odpoveď.
Ad razení) u toho řazení proč spílám BMW (ne že by bylo hrozné, ale takový FORD Mondeo ST 2002 měl dle mého převodovku mnohem dále) - a další možný fakt je, že jsem nikdy neměl e46 s nájezdem pod 100tkm:)
Ad řízení) nevím, jestli jsme se pochopili dobře - některé e46 měly z nepochopitelného důvodu opravdu tuhé řízení a jiné naopak poměrně lehké. Například kupé 330ci 2002 Mpacket to vyloženě kazilo a stejný ročník jiný měsíc a opět Mp. naopak řízení jak má být (dle ETK jsem nenašel na převodce řízení rozdíly:-/)
Ad brzdy) u těch brzd bych ocenil menší vadnutí (možná měla 328Ci horší brzdy - u 330d jsem nepozoroval nedostatek, ale také jsem s ní jezdil o poznání víkendověji).
S tím shánením slušného auta máte svatou pravdu ... člověk většinou zklamaně odjíždí. Opravdu zachovalé kousky stojí u e46 klidně 500 tis., což je už poměrně dost a skoro to svádí k přišetření koupi M3, která je super GT a mohla by vydržet i dalších 10 let v garáži:)
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
Na zaciatok by som pozdvihol velku prednost e46 oproti e85 a to priestor. Ono zabavnych a svojim sposobom mrstnych BMW je na vyber niekolko. Od 1er, cez Z4 atd. Ale to, co nalozite do e46, nenalozite do ziadneho zo zmienenych, a este si to cez Buchlovske kopce velice uzijem. Cize obratnost spolu s uzitkovou hodnotou u mna vyhravaju. A pokial ma ist o univerzalne auto, ktore bude obcas aj spolocnikom na dovolenkach, ma u mna jedna s hviezdickou.
Po technickej stranke, radenie je trosku drsnejsie, ide ztuha, kratke teda urcite nie je, ale aspon viem, ze mam v rukach auto a nie korejsku drozku, takze to ako obmedzujuci faktor nevidim. S 3.0i je dynamika slusna, krasne zvlada dlhe presuny a hlavne rychlo. S miestom vzadu je to horsie, ale nie tragicke. Zrovna drobec nie som a 4 v aute nie je utrpenie.
Riadenie je u mna (3/2004) "krasne tuhe", nic zo zmienovaneho preposilovaneho kocarku, obcas musim na mieste fakt zabrat
130i je oproti 330i e46 zabavnejsia, rychlejsia, ale druhe zmienene je pre mna "kamarad do deste" .Proste daily driver ako vysity. Je pravda, ze za lepsie kusky sa priplaca. ale stoji to za to.
Je tu este varianta e90, kde sa za vacsi obnos penazi da dostat novsie, po vizualnej stranke modernejsie, po technickej stranke je to na uvazenie.
Po technickej stranke, radenie je trosku drsnejsie, ide ztuha, kratke teda urcite nie je, ale aspon viem, ze mam v rukach auto a nie korejsku drozku, takze to ako obmedzujuci faktor nevidim. S 3.0i je dynamika slusna, krasne zvlada dlhe presuny a hlavne rychlo. S miestom vzadu je to horsie, ale nie tragicke. Zrovna drobec nie som a 4 v aute nie je utrpenie.
S tym som sa nestretol a nemam s brzdami najmensi problem, to co ubrzdia je vzdy nad moje ocakavania. Absolvoval som s nimi najstrmjsie europske klesanie, a mnoho horskych zostupov na ceste po Norsku, vzdy plne nalozene a bez problemov. Zalezi od vyuzitia, je mozne, ze zavod o prve miesto zostupu do Alpskeho udolia nevyhraju. A tiez moze zalezat od motorizacie. Tusim, ze 330i ma brzdy najvacsieho priemeru spomedzi vsetkych seriovych e46 3xx.Yngwie píše:- brzdy rychle vadnou
Riadenie je u mna (3/2004) "krasne tuhe", nic zo zmienovaneho preposilovaneho kocarku, obcas musim na mieste fakt zabrat
130i je oproti 330i e46 zabavnejsia, rychlejsia, ale druhe zmienene je pre mna "kamarad do deste" .Proste daily driver ako vysity. Je pravda, ze za lepsie kusky sa priplaca. ale stoji to za to.
Je tu este varianta e90, kde sa za vacsi obnos penazi da dostat novsie, po vizualnej stranke modernejsie, po technickej stranke je to na uvazenie.
www.tomaskroner.com
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
Rozumím správně že e9x má "lepší/citlivější/rychlejší" elektronický plyn než e46?pjanda píše: Z negativ bych dodal elektronicky plyn, ktery se davkuje hure, nez by bylo zdravo. Toto je treba u E90 dotazene dale...
Hurá, už sa opět začínám těšit....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... zo&asrc=fa
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ltvwcs3wm344
Je ptořeba se vydat asi do Neměc, ale ceny nejsou ani v nejmenším lidové:). Na e46 jsou to docela velké pálky ... v té ceně se dají už koupit i 330i e90, ale ...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ltvwcs3wm344
Je ptořeba se vydat asi do Neměc, ale ceny nejsou ani v nejmenším lidové:). Na e46 jsou to docela velké pálky ... v té ceně se dají už koupit i 330i e90, ale ...
Re: e46 vs e85 vs Z4M - má ještě e46 co říct?
jak tak na ty ceny koukam, tak jsem mel me 330Ci zavrit do garaze, zakonzervovat a za rok za dva bych ho prodal za dvojnasobek.
ale k veci. pokud uz se orientujete na e46 330i, je treba se rozmyslet, zda-li jit do kupe nebo do sedanu. kupe samozrejme ma vyssi show index, ale ma par nevyhody. nejzasadnejsi jsou bezramova skla. at uz se tomu autu venuje libovolne mnozstvi udrzby, po urcitem case prestanou okna poradne tesnit a zacnou delat randal. hlavne pri 200+ uz je to pak neprijemne. to u sedanu samozrejme nehrozi.
jinak sam bych se vyhnul elektricky nastavovanym sedackam, sedi se na nich vysoko, lepsi jsou manualni.
co se tyce srovnani M3 vs 330i, byt se ta auta zdaji podobna, rozdil v provozni narocnosti a uzivatelske privetivosti je opravdu velky. 330i je prijemna temer ve vsech ohledech a jezdit se s ni da vsude a za vsech okolnosti. M3 uz umi byt neprijemna, hlavne v okamziku, kdt clovek chce jen nekam dojet.
ale k veci. pokud uz se orientujete na e46 330i, je treba se rozmyslet, zda-li jit do kupe nebo do sedanu. kupe samozrejme ma vyssi show index, ale ma par nevyhody. nejzasadnejsi jsou bezramova skla. at uz se tomu autu venuje libovolne mnozstvi udrzby, po urcitem case prestanou okna poradne tesnit a zacnou delat randal. hlavne pri 200+ uz je to pak neprijemne. to u sedanu samozrejme nehrozi.
jinak sam bych se vyhnul elektricky nastavovanym sedackam, sedi se na nich vysoko, lepsi jsou manualni.
co se tyce srovnani M3 vs 330i, byt se ta auta zdaji podobna, rozdil v provozni narocnosti a uzivatelske privetivosti je opravdu velky. 330i je prijemna temer ve vsech ohledech a jezdit se s ni da vsude a za vsech okolnosti. M3 uz umi byt neprijemna, hlavne v okamziku, kdt clovek chce jen nekam dojet.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou