Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od řidičBOB »

Ono se ty systémy lehce liší podle stupně evoluce. Nejdál je nový Passat, který má tzv. kapacitní volant a ten musíš opravdu správně držet, jinak to prudí fest.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1490
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od Předseda »

řBOB: kapacitní volant? Takže Hack ala flaška vody už není možný?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od petr_riha »

janjan píše:mě zas nebaví tyhle jelita, co leží za volantem jak píchlý prase a myslí si, že je to ok... zabij se v tom aspoň sám ty talente
Jelito seš sám. Víš, ono se dá držet volant bezpečně i jinak, než nutně obouruč, poloh, kdy se dá auto ovládat bezpečně, je více. Proč by taky jinak byla v autě loketní opěrka, že... A ne, (jen) pro spolujezdce fakt není.

Jestli za volantem musíš ležet, tak je mi tě líto. Jsou i lidi, kteří za ním můžou normálně ergonomicky sedět jako lidi a přesto zvládají řídit jednou rukou, protože to tak je nejen bezpečné, ale navíc i pohodlné. Kor v dnešní době skoro přeposilovaných řízení.

Až budeš mít něco najeto, tak povídej. Nebo, když jsem takový prase a vrah dětí, jak je možné, že s totožným stylem jízdy mám za sebou 14 let za volantem, skoro 700 tisíc km vč. dálek, města (Pražák) a to vše bez nehody, bez velkých krizových situací, atd...? Ono nestačí jen držet volant jak v autoškole (tam jsem mmch. před půl rokem byl, dodělával jsem B+E), ono je třeba také myslet a předvídat.

Drž se, ono se na silnici dá zabít i s volantem obouruč, ale nkomu nic špatného samozřejmě nepřeju.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od řidičBOB »

Přeceda: přesně tak! :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2080
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od petr_riha »

řidičBOB píše:Ono se ty systémy lehce liší podle stupně evoluce. Nejdál je nový Passat, který má tzv. kapacitní volant a ten musíš opravdu správně držet, jinak to prudí fest.
Jo, to bude paráda :-) I když sám mám pocit, jako bych ho měl :D

Ty se ve VW zdá se vyznáš, kde všude má volant v současné generaci VW senzory na volantu, pokud je to R-Line? Předpokládám, že byť to není kapacitní, který by měl přijít s passatem, tak i tady budou nějaké senzory. Nemám problém s tím, že bych volant nedržel, jen ho držím na špatném místě :-)

No, já se budu muset naučit jezdit s tím, co mám, vypínat sledování pruhů se mi moc nechce, ač jsem na něm nikdy nebazíroval. Snad dlouhou dálniční cestu na dovolenou přežiju v plném duševním zdraví :D
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od řidičBOB »

Senzory právě nemá, až new Passat. Snímá se pouze “zatížení/odpor” volantu. V praxi to znamená, že nestačí volant jenom držet a nechat řídit asistenta, protože se nejedná o level autonomní jízdy, ale systém vyžaduje aktivní zásahy řidiče do řízení.
Novější systémy mají ještě nadstavbu, tzv. navádění v jízdním pruhu. To pak auto nejezdí od čáry k čáře, ale jede svou dráhu lehce u pravého okraje vozovky, byť kopíruje trasu.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od honziss »

petr_riha píše:
janjan píše:vzhledem k neschopnosti si to sám zjistit bych rozhodně doporučoval více se věnovat řízení a nepraktikovat styl Vin Diesel...
Jak to myslíš? Zkoušel jsem googlit znění toho varování a nic jsem nenašel.

Navíc nejde o nevěnování se řízení, ale o styl držení volantu, který mám s 45 tisíci ročně prostě jiný nez 3/4 na 3 (za nás se učilo ještě "za 10 dvě").

Že má tohle něco společného s jízdními pruhy, navíc, pokud z nich nevybočuji a auto jede rovně (tzn. asistent nemusí nic korigovat), mě fakt nenapadlo. Tipoval jsem spíše vypnout hlídač únavy, ten nepomohl (nedržím volant = spím - tudy jsem se ubíral)
Hele ja najedu rocne k 60tkm, volant drzim obema rukama, mam VW a nic mi to nehlasi, tak asi delas neco spatne :-?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od honziss »

Předseda píše:řBOB: kapacitní volant? Takže Hack ala flaška vody už není možný?
Funguje. Jen musi byt 2 a permanentne orosene :D
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27877
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od řidičBOB »

:)) :))
No pain, no gain.
Vespa time \m/
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"

Příspěvek od janjan »

řího, největší krizová situace je ta tvoje dedukce a tu prostě nezvládáš :))
Odpovědět