Tak jestli tu budeme probírat veterány, najedeme i motorky co měly ruční řazení pákou na nádrži a spojku pedálem na levou nohu. Možná že některé typy opravdu kdysi měly neutrál mezi každým kvaltem ale já takovou motorku nikdy neměl a to taky už nějaký pátek jezdím.
Trochu mi uniká smysl meziplynů třeba na tom pionýru, žádné synchrony tam nejsou a meziplyn akorát přeřazení zoufale zpomalí.
A to stejné u současných motorek, tam když mám čas řadím se spojkou (ovšem bez meziplynu, ten je absolutně zbytečný a kontraproduktivní).
Dolů jde podřadit i bez spojky a to bez plynu případně s menším plynem. Pokud to jde, spojku radši použiju.
Ale když potřebuju akcelerovat opravdu naplno, tak řadím s plným plynem a kraťoučkým brknutím po spojce.
Takže řazení u motorek je opravdu úplně jiné než u aut, ale vůbec bych neřek že horší. Spíše naopak
Jak pracovat se spojkou?
Re: Jak pracovat se spojkou?
Niektore motorky maju aj kontrolku neutralu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak pracovat se spojkou?
tak jelikož je pionýr bez synchronů, tak je to nutnost podřazovat s mezi plynem.Vana píše:Tak jestli tu budeme probírat veterány, najedeme i motorky co měly ruční řazení pákou na nádrži a spojku pedálem na levou nohu. Možná že některé typy opravdu kdysi měly neutrál mezi každým kvaltem ale já takovou motorku nikdy neměl a to taky už nějaký pátek jezdím.
Trochu mi uniká smysl meziplynů třeba na tom pionýru, žádné synchrony tam nejsou a meziplyn akorát přeřazení zoufale zpomalí.
A to stejné u současných motorek, tam když mám čas řadím se spojkou (ovšem bez meziplynu, ten je absolutně zbytečný a kontraproduktivní).
Dolů jde podřadit i bez spojky a to bez plynu případně s menším plynem. Pokud to jde, spojku radši použiju.
Ale když potřebuju akcelerovat opravdu naplno, tak řadím s plným plynem a kraťoučkým brknutím po spojce.
Takže řazení u motorek je opravdu úplně jiné než u aut, ale vůbec bych neřek že horší. Spíše naopak
Re: Jak pracovat se spojkou?
chceš říct že bez meziplynu podřadit nejde ? To máš asi nějaké rozbité
Re: Jak pracovat se spojkou?
To jsem neřek jen co ti na to řekne asi převodovka
Re: Jak pracovat se spojkou?
neřekne nic a bude normálně fungovat
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 20
- Registrován: pát 26 dub 11:13
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak pracovat se spojkou?
jak na kterém autě, někde zabírá spojka nahoru, někde dole ... jak už psali přede mnou. určitě je lepší mít patu na podlaze kvůli citlivosti ... a možná to záleží i na velikosti nohy, dívky s 36-tkou asi těžko udrží patu na podlaze.Goggy píše:Na chvilku odbočím - jak šlapete na spojku? Přemýšlím jestli jsem se v autoškole něco nenaučil špatně, chod spojky od podlahy do záběru ovládám kotníkem (patu mám opřenou o zem, spojka "kouže" po chodidle) a nohu zvedám až když spojka zabere. Nedávno jsem zjistil že většina lidí co znám to dělá jinak - spojku sešlápnou a následně zvedají rovnou celou nohu.