Lachende Bestien píše:Seat a jejich Cupry jste nezvažoval? Nebo takovou Alfu Giuliu v benzínu?
mattonecz píše:a byl sis tu cupru projet? ten motor by te mohl docela zlomit.
Cupru jsem projet nebyl, jen na ni mlsně pokukuji na firemním parkovišti. Je to pěkné auto, přestože mi nesedí design interieru. To je ale individuální. Co je však problémem je to, že už je dost přes 30k i se všemi slevami. Na to auto v mnou požadované výbavě prostě nemám, resp. nejsem ochoten ty peníze dát
Lachende Bestien píše:Nebo takovou Alfu Giuliu v benzínu?
Lachende Bestien píše:Vidím, že Giuliu ani nezmiňujete, takže ji asi nepovažujete za to pravé vlašskoořechové.
Giulia - to mě jako rodinné auto vůbec nenapadlo. Vývoj verze vagon byl zastaven. Každopádně sedan je krásný. Leč pro mé použití nereálný.
Lachende Bestien píše:Pokud vás třeba od Toyoty nic neoslovuje,...
Od německého prodejce Toyoty mi byla nabídnuta jen hybridní Corolla. Konkrétně za cenu převyšující vše uvedené a dokonce o tisíc euro dráž, než to Mondeo. Corolla je moje srdeční záležitost, protože e11 byla mé první auto. Byl bych ochoten skousnout hybrid, konec konců to platí moje účty, ale jen ve verzi plug-in, která není. Klasický hybrid je mrtvá technologie. Je to jen obezlička na emise. Z toho důvodu pro mě není lákavé ani to Mondeo. Pokud budu zůstávat u firmy, tak budu muset auto za 5 let prodat a shánět nové. Něco mi říká, že na hybrid s 5 let starou baterií se nebudou stát v našich končinách, ani v Německu zrovna fronty.
tommas píše:Tak já samozřejmě, jako majitel Mazdy 6 volbu určitě schvaluji. I přes to, co jsem napsal o dvouválcovém režimu. Samozřejmě Cupra může být taky fajn, ale jinak z výběru bych se asi rozhodoval právě mezi 6kou, Insignií a teoreticky by přišel v úvahu ještě Golf.
Mazda bude mít výhodu výbavy, Insignia bude určitě prostornější.
S partnerkou jsme oba menšího vzrůstu, takže s prostorem mám problém jen u málokterého auta. O té Mazdě jsem leccos četl, včetně dost dětských nemocí (vibrace, brzdy), ale přijde mi to jako sňatek z rozumu. Takový adekvátní kompromis všeho, zvláště s výbavou, kterou jsem si vymyslel. Žádná jednotlivost asi neexceluje, ale celek nějak dává smysl a za atraktivní cenu. Taky se mi líbí obchodní model Mazdy. Ceník a rozdíly ve výbavě jsem pochopil za půl hodiny. Musím uznat, že se mi také velmi líbí. Přemýšlení nad insignií chápu, ale proč třeba golf před oktávkou /verze s multilinkem, 4x4, 140kW/ ? Mě teď Golf trochu zklamal (ale možná jsem seděl jen ve špatném kusu).
tommas píše: Pokud budeš přesedat z BMW, tak za mě kvalitou interiéru a zpracování, utlumení apod. Ford, Škoda a myslím si že i ten Seat (Cupru jsem nejel, jen normální Leon) jsou prostě krok zpět.
BMW celkově hodnotím pozitivně, ale myslím, že se trochu přeceňuje. Chápu, že je to prémiovka zaměřená jinak, než simply clever škrabka, ale neduhů a špatně lícujících dílů jsem tam pár našel. Asi více, než v předchozích Passatech. Ozdobné chromované lišty, které jsem si nechal za 350€ přidat nalepil turek křivě tak, že to jde vidět i ve zpětných zrcátkách
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Každopádně kecal bych, kdybych tvrdil, že je to špatně udělané auto. Každá značka, model i modelový rok má něco. Ideální auto zřejmě neexistuje.
Abych dokončil můj večerní elaborát - do 23 Června musí padnout rozhodnutí a musím rozbít rodinné prasátko, které do teď šetřilo na bydlení.
Střední třída:
1. Mazda 6 - zatím můj favorit. Mám možnost si projet přímo daný kus, který je také k odběru ihned. G-194, výbava signature, 5 let záruka, 19 palcová kola. Z elektroniky to má vše co jsem chtěl a dokonce i hodně navíc (mrtvý úhel, pěkný HUD display (nový typ.). Líbí se mi absence turba. Interier je velmi podobný tomu co mám teď. Zřejmě nebude tak atraktivní pro zloděje, jako třeba koncern.
2. Insignia - Ta je také v pořádku, přestože s menší výbavou a vzhledově se mi už líbí méně. Můj otec vlastní Astru H Caravan a já se tehdy dušoval, že Opel domů už nikdy. Poruchovost tohoto dnes už důchodcem řízeného auta je neuvěřitelná. Ale to je jen osobní předsudek. Ještě se na to kouknu.
Nižší střední:
3. Octavia - Na RS245 cenově už nedosáhnu (byla by tak za 33k€), ale třeba Sportline (DE) docela ujde. Poprosil jsem delaera, aby mi nakonfiguroval Oktávii podobně jako toho Golfa a výsledek je prostě lepší. Hlavně 140kW motor a 4x4 haldex versus 110kW TSI a předohrab. Výbavou prakticky stejně, rozměry hrají ve prospěch Oktávie také. Na druhou stranu se mi nelíbí zájem zlodějů, to, že ji každý fasuje v práci a obecná nuda nuda šeď šeď. Celkově, ale koncern můžu.
4. Focus - O něm vím asi nejméně a ještě jsem v něm nejel, ale cenová nabídka je hodně zajímavá a za ušetřené peníze bych mohl koupit partnerce snubák nebo křečka (vtip).
5. Golf Variant - Původně se mi nápad s Golfem líbil, ale přijde mi, že je dost drahý na to co nabízí. Nějak je mi ta Oktávka sympatičtější. Interiér mě neuchvátil a matlací infotainment na blbé pozici taky ne.
Jak jsem zmiňoval dříve, každé auto má svoje. Každý si musí vybrat co mu vyhovuje. Navíc reálné srovnání snad již nejde udělat (stejně jako u třeba spotřební elektroniky). Například komfort vnímá jinak dvoumetrový balík se sto kily a jinak prcek jako já.
Oceňuji, že tady zazněly dobré tipy i zmíněné neduhy. Já u recenzí (Amazon, Heureka, Auta) čtu jen negativní věci. To jsou totiž často stejné věci, které by mi pily krev.
![Ha ha yea right :-j](./images/smilies/78.gif)
recenze typu "Nový vysavač mám týden a je super!" jsou k prdu, jako Giulia pro rodinu nebo Levorg STi, který se v Evropě neprodává.
Hezký večer všem.