BMW Divize
Re: BMW Divize
Elektromobily IMHO začnou mít smysl, až se začne energie vyrábět z nějakého zdroje přímo v autě (za předpokladu přiměřené ceny této technologie). A to nejen z poledu ekonomického a efektivity, ale i z pohledu politicko-bezpečnostního rizika. U plug-in hybridů či elektromotorů se majitelé stávají otroky distributorů el. energie. Potažmo u nás ČEZu, protože soukromý dovo elektřiny neexistuje. V momentě, kdy se bude nějaký zdroj energie tankovat jako palivo, bude to mobilní, půjde převážet. Může vznikat trh a celkově to je svobodnější řešení.
Otázkou je, jestli určité kruhy budou mít zájem na tom udržovat svobodu jedinců, když by je mohli držet v šachu a ovládat jako loutky...
Otázkou je, jestli určité kruhy budou mít zájem na tom udržovat svobodu jedinců, když by je mohli držet v šachu a ovládat jako loutky...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
pavle to ze delas ucelovy vypocet finalni spotreby energie neukazuje, jak je na tom cely ten proces a zda je ten elektromobil na tom lepe, nez konvencni auto. Ano, pokud budes srovnavat jen tu finalni spotrebu v aute, zapomenes, jaka distribucni a vyrobni sit za tim stoji. Proste to, zda je efektivnejsi ropu vytezi, mirne upravit, spalit v elektrarne, dovest kabelem k autu, auto nabit a autem jet, nebo zda je efektivnejsi ropu vytezit, hodne ji upravit, vydistribuvoat do pump, tam ji nacepovat a pak ji v aute spalit a jet nevis ani ty a ani ja. K tomu nam chybi hodne dat. a muzeme jen spekulovat.
Takze ano, udelat nejakou dilci rovnici, ve kterem neco vyjde nejak je mozne. ale k cemu to, kdyz emise plynu, ci energeticka bilance je o necem uplne jinem.
A abych predesel cemukoli - ja nedospal k zadnemu zaveru, ani tomu, zda je lepsi varianta A nebo B. Dosel jsem k zaveru, ze je kravina mit v aute spalovaci motor, ktery spali palivo, z toho vyrobi elektrinu a tim se bude pohanet auto. Toto je kravina na entou. Hybrid s rekuperaci proc ne, tam uz je to na vazkach. Ale od stolu rici, zda je ekfetivnejsi cely proces benzinoveho auta nebo elektormobilu to vazne ne. A pokud ty ano, pak samozrejme smekam.
Takze ano, udelat nejakou dilci rovnici, ve kterem neco vyjde nejak je mozne. ale k cemu to, kdyz emise plynu, ci energeticka bilance je o necem uplne jinem.
A abych predesel cemukoli - ja nedospal k zadnemu zaveru, ani tomu, zda je lepsi varianta A nebo B. Dosel jsem k zaveru, ze je kravina mit v aute spalovaci motor, ktery spali palivo, z toho vyrobi elektrinu a tim se bude pohanet auto. Toto je kravina na entou. Hybrid s rekuperaci proc ne, tam uz je to na vazkach. Ale od stolu rici, zda je ekfetivnejsi cely proces benzinoveho auta nebo elektormobilu to vazne ne. A pokud ty ano, pak samozrejme smekam.
Re: BMW Divize
a aby nekteri nerikali, ze zadna cisla nedam, tak dam a z nich ta celkova bilance vyuzitelnosti energie pro bezne uato moc nevychazi..
napr.
japonska plynova elektrarna ma ucinnost 59%
bezne tepelne cca 35-40%
jaderne - 30%
ucinnost elektrmotoru je cca 90%
ucinnost spalovaciho motoru je cca 25%
celosvetove jsou ztraty eletriny pri vedeni cca 7-8% budeme brat 8%.
nyni mame dulezite ucinnosti k tomu, abychom se dopocitali.
Na pocatku mame stejnou energii
100
vyroba elektriny - zbyde 40 (ucinnost 40%)
transpor elektriny - minus 10 (36)
elektromobil ma ucinnost 90% - takze dokaze vyuzit 32% puvodni energie pro svuj pohyb a toto promenit v pohyb
100
cesta k benzinove pumpe a vydej energie pomineme a budeme brat, ze celych 100 jednotek se dostane k autu
auto ma ucinnost 25% - dokaze vyuzit jen 25% vstupni energie pro svuj pohyb
pro elektromobil mi vychazi 32 pro auto 25
a to jsem u toho auta pominul fakt, ze v rafinerii se z puvodni ropy ziska mene, uprava paliva pro elektrarnu je mnohem mene narocny, takze to ve finale bude pro elektromobil jeste privetivejsi.
A to jsem v tomto prikladu byl velmi negativni vuci elektrickemu pohonu.
napr.
japonska plynova elektrarna ma ucinnost 59%
bezne tepelne cca 35-40%
jaderne - 30%
ucinnost elektrmotoru je cca 90%
ucinnost spalovaciho motoru je cca 25%
celosvetove jsou ztraty eletriny pri vedeni cca 7-8% budeme brat 8%.
nyni mame dulezite ucinnosti k tomu, abychom se dopocitali.
Na pocatku mame stejnou energii
100
vyroba elektriny - zbyde 40 (ucinnost 40%)
transpor elektriny - minus 10 (36)
elektromobil ma ucinnost 90% - takze dokaze vyuzit 32% puvodni energie pro svuj pohyb a toto promenit v pohyb
100
cesta k benzinove pumpe a vydej energie pomineme a budeme brat, ze celych 100 jednotek se dostane k autu
auto ma ucinnost 25% - dokaze vyuzit jen 25% vstupni energie pro svuj pohyb
pro elektromobil mi vychazi 32 pro auto 25
a to jsem u toho auta pominul fakt, ze v rafinerii se z puvodni ropy ziska mene, uprava paliva pro elektrarnu je mnohem mene narocny, takze to ve finale bude pro elektromobil jeste privetivejsi.
A to jsem v tomto prikladu byl velmi negativni vuci elektrickemu pohonu.
Re: BMW Divize
Radku, podle mého to takto počítat nelze.
Účinnost máš v %, ale z různých základů. 1kg plutonia ti dá jinou energii než 1kg uhlí. 1kg - litr vody při studené fůzi by zase dal úplně jinou energii - v abs. měřítku snad víc než atom, i kdyby účinnost byla poloviční...
Jestli to chceš takto počítat, tak bys měl vycházet z abs. čísel a ne z účinnosti v %.
Mě to přijde, že počítáš jabka s hruškama. Snad by to dávalo smysl, pokud by ta výrobna energie pro elektromobil elektřinu dělala z benzínu/nafty... Jenže pak by neměla účinnost 40%...
Účinnost máš v %, ale z různých základů. 1kg plutonia ti dá jinou energii než 1kg uhlí. 1kg - litr vody při studené fůzi by zase dal úplně jinou energii - v abs. měřítku snad víc než atom, i kdyby účinnost byla poloviční...
Jestli to chceš takto počítat, tak bys měl vycházet z abs. čísel a ne z účinnosti v %.
Mě to přijde, že počítáš jabka s hruškama. Snad by to dávalo smysl, pokud by ta výrobna energie pro elektromobil elektřinu dělala z benzínu/nafty... Jenže pak by neměla účinnost 40%...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
mas jendo co tam das mas na pocatku 100 jednotek energie a motor zuzitkuje ze 100 jednotek energie 25 a elektromobil 32. je jedno zda tech 100 jednotek ziskaz z benzinu ci plutonia. Joule je proste Joule
Re: BMW Divize
Jedno to nemáš, protože těch 100 jednotek bude jednou 1g plutonia a podruhé 100kg uhlí a potřetí 80litrů ropy. Podle mého přesvědčení je podstata efeftivnosti právě v efektivnosti využití primárního paliva=primárního zdroje. O ty se jedná, ty můžou dojít.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
ano presne tak a pokud vezmeme stejne palivo, napr. spalovani ropnych produktu, pak je srovnani o to vice na miste. Navic pochop jednu vec, svet se neridi tabulkovym srovnanim, ale tim co je k dispozici. A pokud je bude levnejsi atom tak svet bude srovnavat vyhodnost elektrobilu pohanenym elektrinou z atomu vs. auto na benzin. Nebude delat synteticke srovnani.
Navic jak rikam, muzeme vzit klidne elektrarny na mazut, zemni plyn apod. a toto srovnat s benzinovym/plynovym autem, stale to elektricke bude mit lepsi vysledek viz. rovnice vyse. tam si muzes dosadit jen ruzne hodnoty ucinnosti a vyjde ti vysledek. A to jsem v tom vysledku nebral v potaz par veci, ktere by bylo vhodne k tomu benzinu zapocitat.
V nejlepsim pripade je mozno rici, ze efektivita je +- stejna, vezmeme-li nejaky hyper moderni motor benzinovy a velmi starou elektrarnu. V realnem je ve prospech elektromobilu.
Navic jak rikam, muzeme vzit klidne elektrarny na mazut, zemni plyn apod. a toto srovnat s benzinovym/plynovym autem, stale to elektricke bude mit lepsi vysledek viz. rovnice vyse. tam si muzes dosadit jen ruzne hodnoty ucinnosti a vyjde ti vysledek. A to jsem v tom vysledku nebral v potaz par veci, ktere by bylo vhodne k tomu benzinu zapocitat.
V nejlepsim pripade je mozno rici, ze efektivita je +- stejna, vezmeme-li nejaky hyper moderni motor benzinovy a velmi starou elektrarnu. V realnem je ve prospech elektromobilu.
Re: BMW Divize
Tak uz nevržu!! Juchůůů...vasco píše:Jedná se o "součátku" č.83199408523, je to původně hotfix pro E39, kterým povrzávaly gumy dveřního těsnění, ale zjistilo se, že to funguje i na E87, snad mi to pomůže stejně, jako tady pánovi: http://babybmw.net/viewtopic.php?p=217447#p217447pjanda píše:vasco: Radeji nam reknete, co presne jste si to poridil za hotfix na palubku (http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 130#p16973), co to ma delat, jak se s tim zachazi, kolik to stoji... Na provokace v goes stylu uz tu mame jine
Ja jsem poznal trochu jina reseni (take primo od BMW), toto mi nic nerika.
Nevím, jaký problém jste měl s palubkou, ale já mám ten, že mi vrže místo styku obložení A-sloupku a palubky, na což už jsem taky našel návod, ale nemůžu ho zrovna dohledat, ale jde v něm o to, že se sunda to obložení, podloží se to nějakou oboustrannou páskou a opět namontuje.
Jaké máte zkušenosti vy?
Ten pripravek je uzasny...
Re: BMW Divize
to aby si Tvoja stará hladala nového partnera na vrzání
Re: BMW Divize
Měl bych dotaz týkající se zde probíraného posilovače řízení u E90/91 - neví někdo odkdy je tam elektrický, 2008? Nemůžu to nikde vygooglit, kromě nářků na něj. Teď se mě na to nedávno ptal kamarád, tak sem se trochu styděl že neznám ani pořádně "nepřítele"
Power is nothing without control