Velmi trefný postřeh.mattonecz píše:Já když telefonuju a potřebuju se soustředit na jízdu tak ignoruju telefon a nevnimam co mi kdo říká. Někdo to ale má naopak a nevnímá řízení
Jinými slovy je to jako i obecně v životě o stanovování priorit a jejich časové naléhavosti - jistě nelze zpochybňovat, že řízení 1,5tunové plechové krabice budu věnovat podstatně více koncentrace než jakékoli jiné činnosti, ať už jde o telefonický hovor nebo hovor s osádkou/jídlo/pití/kouření cancer stix etc., protože málokterá aktivita (i když ona je to v tomto případě spíše pasivita ) způsobuje takřka nepřetržitě podobně potenciálně nebezpečné situace pro řidiče samotného i ostatní lidi v provozu (hlavně chodce, moto/cyklisty atp.) Ani nemluvě o malých dětech, na které číhá smrtelné nebezpečí díky všudypřítomným toxickým pojízdným plechovkám skoro všude.
A navíc jakmile si státní zaměstnanci vymyslí další formu výpalného, tedy tzv. daně/pojištění/poplatku/pokuty aj. - v tvorbě různých názvů pro totéž jsou velmi kreativní - jakákoli snaha o rozumnou debatu dostává těžce na frak.
Ale abych jen nekritizoval, navrhoval bych legalitu držení mobilu pro řidiče až po určité době (3-5 let např.) od získání ŘO, jinak pouze HF. Praxi za volantem by to samozřejmě nezaručilo (nebo dostatečnou schopnost soustředění), ale aspoň by se zkušení řidiči necítili jak nesvéprávní dementi, když jsou vystaveni buzeraci poslušníků/finanční škodě v případě držení mobilu, ale jinak můžou legálně při řízení zároveň mluvit s osádkou, jíst, pít, kouřit, hrát si s navigací/rádiem, poslouchat hudbu, onanovat a já nevíc co ještě.