Připomínka k článku Motory moderních aut.
Připomínka k článku Motory moderních aut.
Dnes musím reagovat na článek Motory moderních aut.
Z mého pohledu je v něm několik nepřesností a dokonce i jedna, opět z mého pohledu, dost špatná informace.
Začnem od nejhoršího, což jest tankování paliva s vyšším oktanovým číslem.
Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Pak tu máme onu neschopnost zamezit plnému otevření sací klapky při nízkých otáčkách motoru.
To je taky nepřesné, tenhle problém už se dal zvládnout bez elektroniky v šedesátých letech a to podtlakovým šoupátkem.
Od přelomu tisíciletí je to řešeno v některých systémech druhou servomotorem ovládanou škrtící klapkou a v posledních cca 10-ti letech je už jen jedna klapka ovládaná servomotorem. Tudíž uhel otevření klapky záleží jen na řídící jednotce a né na poloze plynového pedálu. Samozřejmě jsou vyjímky, ale to je na knížku.
Dále olej.
Motor je zkonstruován na jistý typ oleje a pokud si někdo řekne, že mu dá to nejlepší na trhu, tak ve většině případech nedělá dobře.
Bohužel dnešním a už vůbec starším motorům nedělá dobře biosložka, to je velkej problém, o kterém se nikdy mluvit nebude a bude se pouze bagatelizovat- neb Mamon je děsně mocnej, ale to sem nepatří.
Závěrem pro všechny a jednoduše, čím menší objem ve válci, tím vyšší otáčky, olej a palivo takové jaké má být, pravidelný servis a citlivá noha, nebo ruka a motor o to déle vydrží.
Z mého pohledu je v něm několik nepřesností a dokonce i jedna, opět z mého pohledu, dost špatná informace.
Začnem od nejhoršího, což jest tankování paliva s vyšším oktanovým číslem.
Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Pak tu máme onu neschopnost zamezit plnému otevření sací klapky při nízkých otáčkách motoru.
To je taky nepřesné, tenhle problém už se dal zvládnout bez elektroniky v šedesátých letech a to podtlakovým šoupátkem.
Od přelomu tisíciletí je to řešeno v některých systémech druhou servomotorem ovládanou škrtící klapkou a v posledních cca 10-ti letech je už jen jedna klapka ovládaná servomotorem. Tudíž uhel otevření klapky záleží jen na řídící jednotce a né na poloze plynového pedálu. Samozřejmě jsou vyjímky, ale to je na knížku.
Dále olej.
Motor je zkonstruován na jistý typ oleje a pokud si někdo řekne, že mu dá to nejlepší na trhu, tak ve většině případech nedělá dobře.
Bohužel dnešním a už vůbec starším motorům nedělá dobře biosložka, to je velkej problém, o kterém se nikdy mluvit nebude a bude se pouze bagatelizovat- neb Mamon je děsně mocnej, ale to sem nepatří.
Závěrem pro všechny a jednoduše, čím menší objem ve válci, tím vyšší otáčky, olej a palivo takové jaké má být, pravidelný servis a citlivá noha, nebo ruka a motor o to déle vydrží.
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
čemu přesně vadí ta biosložka?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
Jak jako vyšší teplota hoření? Při stejné kompresi? To asi ne.buell píše: Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
v návodu k obsluze bývá oktanová hodnota předepsaná a to jako MINIMÁLNÍ. Žádné omezení pokud jde o vyšší hodnoty. Pořád je v provozu spousta vozidel stavěných ještě na benzin Normal 80 okt a bez problémů fungují na dnešní 95 okt. U čtyřtaktů samozřejmě po přidání náhrady tetraetylolova. Dvoutakty bez změny. Samozřejmě pokud někdo využije snížené klepání tím že bude motor ještě víc týrat pod otáčkama, jistě mu tím neprospěje. Ale ten problém není v nádrži, je tam kde by měl být mozek řidiče.
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
Stejně tak norma jakosti paliva udává minimální oktanové číslo, ne maximální, Natural 95 bude ve skutečnosti běžně RON 96 a více.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
od Stepan » včera, 20:47
čemu přesně vadí ta biosložka?
Tady to máš dost podrobně: http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... otoru.html
Chování biosložky v benzínových motorech bude asi ještě horší, kvůli nižší kompresi a teplotě spalování.
čemu přesně vadí ta biosložka?
Tady to máš dost podrobně: http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... otoru.html
Chování biosložky v benzínových motorech bude asi ještě horší, kvůli nižší kompresi a teplotě spalování.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
Ona tam ale není stejná komprese, když to hoří. S vyšším oktanovým číslem směs hoří později a tedy logicky při vyšší kompresi.Zajda píše:Jak jako vyšší teplota hoření? Při stejné kompresi? To asi ne.buell píše: Zjednodušeně napsáno, čím vyšší číslo, tím samozřejmě vyšší teplota na vznik samozápalu, ale také vyšší teplota hoření.
Tudíž je důležité dodržovat to, co uvádí výrobce, nebo případně úpravce daného motoru. Samozřejmě, jednou za čas, pokud se natankuje jiné palivo, tak to jednotka vydrží.
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
Stejnou (imho zavádějící / scestnou / nesprávnou) informaci sem (zprostředkovaně via autorizák v Brně) doslat od techniků (motorářů) bmw z mnichova, když (3 měsíce) pátrali po příčině, proč mi po GO odcházely "nové" N53B30 jeden za druhým po nějakých 6-9tis km. Prý do N53 není radno lít (aditivovaný) BA98NA nebo (aditivovaný) prémiový BA95NA, ale jen obyčejný BA95NA bez aditiv, protože.....
Jak píšu, moc tomu tvrzení ale nevěřím.
Jak píšu, moc tomu tvrzení ale nevěřím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
Bavíme se snad o zážehovém motoru, kde se směs zapaluje svíčkou.GeneHawkins píše:Ona tam ale není stejná komprese, když to hoří. S vyšším oktanovým číslem směs hoří později a tedy logicky při vyšší kompresi.
Pokud řídící jednotka neupraví předstih, tak se zapálí obě paliva při stejné kompresi.
Pokud ho upraví, tak v rámci povoleného rozsahu dle řídícího software. Asi ho nebude posunovat libovolně jen protože by to šlo.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Připomínka k článku Motory moderních aut.
Jenže směs s vyšším oktanovým číslem hoří pomaleji a proto později.