Mini... jako nové finanční nesmysl, jako ojetina, když se najde slušná to dává smysl. Auto je to neotřelé, chvíli si člověk zvyká, že po něm všichni čumí, pak si na to zvykne a nakonec to nevnímá. (hold jsem vesničan a je tu jen jedno zajímavější auto a sice jaguar)
Reálně se najde milion rychlejších aut, ale zase je nutno říci, že zábavanějších už moc ne (pokud vezmeme třeba fiestu ST tak ta tomu nesahá ani po kotník). čím klikatější cesta, tím více budete mít mini rád, čím víc rovinek cestou tím více se budete těšit až sednete do něčeho jiného.
Píská to od 100kmh nahorů (absolutně všechny), zrychlení je díky hmotnosti v první čtvrtině bigbenu zajímavé, dále nastupuje odpor vzduchu, profil cihla a hlavně chybějící koně. A naladění je supr, není problém urvat předek, urvat zadek, urvat to celé, jezdit citlivě čistou stopu... jen to celé trochu kazí (nejspíš) titěrný rozvor, který obzvláště přetačivé smyky dělá hodně akční a vyžaduje to rychlou a dosti přesnou korekci, jinak se to buď roztočí nebo kymácí jak kisla cestou z hospody domu (půl hodiny). Co je velké pozitivum, tak jsou provozní náklady, prasení, neprasení, brzdy, gumy, spojku nic to nežere, všechno si pomaličku ubývá, všecko stojí pár peněz.
S-ko jsem dlouho zvažoval, ale nakonec jsem jej vypustil, protože učinnost toho motoru je prachbídná a cenovka dost mimo, předchozí majitel určitě sprinter a ..., Kde bych nejspíš přivřel oči by bylo JCW (ale žel bohu nejel jsem s tím).
jinak by mě zajímalo, který magor rozhodl do toho narvat 1.6 85kW takový motor z S2000 nebo i blbý bramborácký dvoulitr 110kW by tomu slušel a druhý zmiňovaný i více než 1.6 kompressor.
Jo a jestli si někdo myslí, že lehké auto, malý motor rovná se nízká spotřeba, tak ať si mini nekupuje. imrvere (a to že je tam dost jízd stylu šup po městě v klidečku, šup do vedlejší vesnice v poklidu) je tam deci za každý ujetý kilometr.
Mimochodem kolem spousty pseudosportovních krabic se v tom da jezdit v kruzích osobně bych asi teď upřednostnil MX-5 motor, zadek, samosvor, váha. Ideálně na moje dračí jízdy asi elise. (nejezdím rychle, do limitu se kolikrát vejdu, ale divočina to je - jednoduše jsem posera a nebudu lítat kolem stromů 200kmh. raději klikatejší cestu a pomaleji - prostor na korekce a záchrany je citelně větší a v neposlední řadě výlet do škarpy směr stromek neznamená automaticky smrt - tady jsem dospěl do stadia, že se mám rád)
MINI Cooper
Re: MINI Cooper
Protože by se tam asi jen těžko vešly, hodně váhy na přední nápravu...KoPP píše:... který magor rozhodl do toho narvat 1.6 85kW takový motor z S2000 nebo i blbý bramborácký dvoulitr 110kW by tomu slušel a druhý zmiňovaný i více než 1.6 kompressor.
btw. proč sis vybral motory, které jsou do auta namontovány podélně? To by Ti koukalo až na zadní sedadla...
2.9T RWD
Re: MINI Cooper
je otazkou, proc by mel dvoulitr vazit vice jak 1,6tka, kdyz jsou casto takove motory postaveny se stejne velkym blokem.
Re: MINI Cooper
Protože to tak většinou je.
Např 206:
1.4i 950kg http://carfolio.com/specifications/mode ... ?car=77583
1,6i 1030kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=100760
2.0i RC 1100kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=110132
To samé Clio:
1.2i 1090kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197428
1.6i 1140kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197417
2.0i 1175kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197472
2.0i Cup 1204kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197736
Nepopírám že to někde nemůže být jinak, ale obvykle to tak není.
Např 206:
1.4i 950kg http://carfolio.com/specifications/mode ... ?car=77583
1,6i 1030kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=100760
2.0i RC 1100kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=110132
To samé Clio:
1.2i 1090kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197428
1.6i 1140kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197417
2.0i 1175kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197472
2.0i Cup 1204kg http://carfolio.com/specifications/mode ... car=197736
Nepopírám že to někde nemůže být jinak, ale obvykle to tak není.
2.9T RWD
Re: MINI Cooper
no tak co já vím, 1.8 VTEC 124kW... nebo 1.6 118kW.... prostě všehovšudy dokola chybí tomu kobyle a S-ko je divnost, která nejede 2x tak dobře, ale za to bezproblémů 2x tak žere.
zas úplný mixér by tomu taky neseděl... no tak třeba 2.0 TFSI a vyhodit zadni sedadla, stejně se tam nedá sedět a řidiče zasunout trochu dozadu. To auto trpí přebytkem sedadel a nedostatkem výkonu
zas úplný mixér by tomu taky neseděl... no tak třeba 2.0 TFSI a vyhodit zadni sedadla, stejně se tam nedá sedět a řidiče zasunout trochu dozadu. To auto trpí přebytkem sedadel a nedostatkem výkonu
Slow and serious
Re: MINI Cooper
HM: no jo, ale to je celkova vaha vozu, neznamena to, ze z 1,4 na 1,6 slo tech 80 kg na predni kola. Navic koukni se na R6 a V8 od BMW to V8 taky vazi o 20 kg mene. V6T vs V8 u Audi a taky byla vaha u V8 mensi. Proste motor vetsi o 2-4 deci nez jiny automaticky neni jina vaha. Je otazkou proc je ta 1,6tka tezsi, treba proto, ze mela vetsi vybavu? Umim si predstavit dodatecne veci, ktere u slabsi verze nejsou - brzdy, napravy, podvozek apod.