Zajíždění nového motoru

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od merlin »

Vana píše:Nevím jak u aut, ale třeba u zatížených motocykových motorů nikasil ve válci přežije několik pístů i s kroužkama
U aut sa nikasil (http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil) uz nepouziva lebo je citlivy na obsah siry v palive, napriklad BMW pouziva alusil (http://en.wikipedia.org/wiki/Alusil). Pripadne maju hlinikove bloky suche alebo mokre vlozky z liatiny.
A netreba zabudat ze na pieste je aj stieraci kruzok a ten rovnako potrebuje zabeh, inak bude v buducnosti zvysena spotreba oleja.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Vana »

merlin: ono je to celkem fuk, ať je použitý jakýkoliv materiál, vždycky bude kroužek tvrdší ale také zároveň více namáhaný
takže by se válec i kroužek měly opotřebovávat +- podobně
Uživatelský avatar
lukaash
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: úte 27 zář 15:43
Bydliště: Chomutov

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od lukaash »

jen vsuvka : Nikasil ma cca 90HRC, tvrde chromovane krouzky kolem 67HRC ...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Vana »

V tom případě nechápu proč se nikasilový válec opotřebovává prakticky stejně rychle jako kroužky, které jsou navíc hendikepovány svým mnohonásobně menším povrchem
asi se na tom výrazně podílí i tření pístu po povrchu válce
Uživatelský avatar
lukaash
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: úte 27 zář 15:43
Bydliště: Chomutov

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od lukaash »

Nevim, jak rychle se u aut opotrebovavaji valce, ale u sportovnich moto je to opravdu tak (jak uz nekdo psal), ze se meni nekolik pistich sad, aniz by se resil samotny nikasil ve valci ... ale to je otazka nekolika desitek, maximalne stovek hodin provozu.

S tim opotrebenim valcu je to fakt z praxe, nebo domenka? Nerypu, sam nevim. Co jsem zatim slysel, nebo videl, bylo poskozeni nikasilu zpusobeno prasklym krouzkem, spatnym mazanim, prehratim motoru nebo spatnou opravou nikasilu ve valci.

Co jsem vycetl z netu, tak problemy jsou udajne s rozpadem nikasilu pri pouzivani paliva s vysokym obsahem sirnych sloucenin, predevsim v USA.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Vana »

U 4T jsou písty na sportovních moto tak nízké a mají tak malou styčnou plochu s válcem, že je jejich životnost opravdu mizerná, řádově v desítkách nebo maximálně stovkách hodin
U 2T jsou písty vyšší, ale s životností to vyjde nastejno možná ještě hůř - kanály ve válci zmenšují povrch
Problém je že pokud se píst nechá dlouho, opotřebením se mu zvětší vůle a vyjíždí pak nadměrně i nikasilový povrch válce do oválu. Tj. nikasilový povrch zdaleka není nesmrtelný

Samozřejmě volný píst hůře těsní a muže i prasknout
Jarda 85
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 26 led 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Jarda 85 »

Prosím pomoc.Stalo se mi,že se mi urvala řemenice u olej.čerpadla tudíž to přestalo mazat a přidřel se mi motor.Oprava mě stála 24tis.(výbrus) Není to ani půl roku a začalo tam něco klapat.Bral jsem to jako chybu mechanika který to opravoval tak jsem mu to dal jako reklamaci.Řekl mi,že odešel jeden válec tím že se vysypalo ložisko a nějaký čep,že to bylo nějakým tlakem,ale já vůbec nevím co tím myslí protože tomu samozřejmě nerozumím.Můžete mi prosím někdo poradit co se vlastně stalo a jestli to byla jeho chyba když je to opět přidřený?Díky za odpověď .
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Vana »

olejové čerpadlo poháněné řemenem ?
jaký je to motor ?
Jarda 85
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 26 led 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Jarda 85 »

Opel Astra 1.7 DTi motor je ISUZU takže japonec a r.v. 1999 nebo 2000 to si nejsu jistej.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Zajíždění nového motoru

Příspěvek od Vana »

tak pokud opravdu je u tohohle motoru olejové čerpadlo poháněné řemenem a tohle v minulosti selhalo tak se mohlo stát že něco se přitom zničilo úplně a něco jen načlo
Výbrus spravil akutně zničený díl ale teď se mohlo projevit ještě ono druhé poškození
ovšem mechanik by to asi měl poznat při první opravě

může to tak být a taky nemusí
Odpovědět