Závada Chrysler

Cadillac, Dodge, Ford, Hummer, Chevrolet, Chrysler ad.
Odpovědět
faster88
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 30 kvě 07:04

Závada Chrysler

Příspěvek od faster88 »

Dobrý den, z nouze bych se chtěl slušně zeptat na řady a názory zkušených. Mám vůz Chrysler Sebring 2.7 V6 rok výroby 2004 sedan. A mám zřejmě problém se zapalováním, palivový systémem nebo automatickou převodovkou nejsem si právě jist. Problémem je, že během jízdy většinou při držení konstantní rychlosti motor škubl a jel dal bez poklesu otáček. Stalo se to třeba jednou za dvě tři jízdy. Ale teď se tenhle problém zhoršuje a objevuje častěji dokonce se to dostane do fáze kdy padají otáčky většinou ale při menší rychlosti třeba ve městě 45km/h. Po sešlápnutí plynu motor škubne a auto jede dále. Při větší rychlosti třeba 80km/h škubne silně bez poklesu otáček. Někdy se stane, že otáčky spadnou i bez nohy na plynu. Při prudkém sešlapnutí plynu kdy nastává tohle škubnutí následuje ještě větší škubání a auto nechce jet. Když sešlápnu kdykoliv jindy cítím jen jemné trhání.
Co se týče studeného startu neboli startu po dlouhé době co auto stojí tak motor při startu se hrozně zatřepe. Teplé starty už jsou v pořádku. Dále když dojedu na křižovatku a vyřídím na neutrál po chvíli motor zdechne bez zaváhání otáček. Po opětovném nastartování to udělá znovu. Auto mi asi třikrát rozsvítilo kontrolku motoru,vždy po startu. Byla to chyba s kódem P0129 s názvem barometrický tlak je nízký. Tak jsem zkontroloval sání a měl jsem ohrnutou přírubu sání na klapce, opravil jsem chybu vymazal a myslel jsem že je i po problému škubání že si motor přisával falešný vzduch. Bohužel ne problém nepřestal. Tak jsem zkusil vyměnit svíčky měl jsem tam NGK výměnou za championy. Problém nepřestal. Cívky s kabely jsem vizuálně zkontroloval zdají se bez problémů. Co mě ještě napadá je zkontrolovat celé sání včetně klapky a krokového motorku (když auto zdechne na volnoběh či kolísají otáčky). Nebo je před odchodem palivové čerpadlo, které má v sobě napevno palivový filtr nebo nějaký vstřikovač je špatný ale že by tohle udělal jen jednou za čas a spíše po zahřátí a patnácti minutách jízdy. Nebo špatné čidlo měřič tlaku nasavaného vzduchu či špatná lambda sonda. Napadlo mě ještě špatné palivo. A pak nejhorší varianta že je něco s automatickou převodovkou přesněji netuším co, ale jestli to škubání má spojitost se zdecháním motoru na volnoběh tak se převodovka vylučuje. Tak se vás chci zeptat na vaši radu nebo názor co by to mohlo být nebo jestli se někdo nesetkal s podobným nebo stejným problémem a jak ho vyřešil. Ještě mě napadlo otestovat palivové čerpadlo a jeho tlak ale tuším, že když ho zaměřím tlak bude v pořádku když auto jede normálně a zavahá jen ojedinělé. Děkuji za každou odpověď. Prošel jsem spoustu fór a témat podobných ale symptomy byli vždy jiné tak sem založil nové téma.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Závada Chrysler

Příspěvek od jirka87 »

Tak evidentně nejste žádnej moula.

Prověřil jste de facto veškeré možnosti. Specifika těhle amerik neznám, na to v Čechách servisy jsou, odborníci určitě taky.

Když se vezme v potaz popsaný problém, asi bych prozatím vypustil myšlenku, že se jedná o problém v převodovce a soustředil bych se na elektriku a směs.

Mě se takhle choval nafťák co měl vstřiky téměř po smrti. Často se u některých značek (benzínový motor) stane, že praskne teplem těleso zapalovací cívky. Dělají to auta od Fabie, přes různé Renaulty, až po Volva (tak ony ty cívky beztak vyrábí tak možná 3 firmy na světě) a pak se to chová dost podobně popisu. V podstatě se po vizuální kontrole cívek dá najít mikroprasklina jejího obalu a už je to problém.

Některé Nissany se chovaly podobně, když měly ohnilý hlavní ukostřovací kabel motoru. EŘJ pak dávala zbytku auta zmatečné pokyny a jelo to jako debil.

"Dále když dojedu na křižovatku a vyřídím na neutrál po chvíli motor zdechne bez zaváhání otáček" - to je fakt divné, když se to nezačne ani dusit, třepat, nic...To zase vypadá pro změnu spíše na problém v elektrice...

"Co mě ještě napadá je zkontrolovat celé sání včetně klapky a krokového motorku " - jo, tohle jsem řešil pár měsíců zpátky s kamarádem na starém Peugeotu. Nastartovat to byl porod, pak to mělo zvýšené otáčky jakoby sytičem a nechtělo to ustat. Dalo se s tím nějak rozjet, ale škubalo to jako čert atd...Vyměnilo se celé těleso toho jednobodového vstřikování a byl pokoj.

Takže - nebude to asi jednoduchý problém na hledání, možná by mohly pomoct kontrolně udělat emise (pokud to třeba nápadně smrdí benzínem), nedočetl jsem se tady nic o výměně palivového filtru a je to nejlevnější možnost, tak bych pro jistotu začal tam-i přestože je teda integrovaný v čerpadle, musí být vyměnitelný (Kia Ceed to má tuším podobně, taky má palivový filtru čerpadla v nádrži). Ty Ameriky co vím na kvalitu benzínu náročné nejsou, sami tam jezdí pomalu na 85 oktanový benzín, takže s tím by snad problém být neměl.

Trošku vsázím na problém se směsí, spíš teda s palivem, takže bych začal nejlevnější možností = kontrola čerpadla a filtru a postupoval dále.

Ty svíčky jsou přesně podle výrobce ? Kamarád laboroval na Fiatu, chtěl mu dopřát, tak tam hvízdnul nějaké NGK a žralo to, tupé to bylo...Nakonec tam koupil Brisk podle specifikace výrobce, spotřeba padla o 1,5L a jelo to jako z praku. Opravdu markantní rozdíl.
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 270
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Závada Chrysler

Příspěvek od spooon »

Když to má MAP, tak váhu vzduchu to asi nemá, co? Podobný příznkay u staršího atmo benzínu měla na triku právě váha vzduchu. Případně vyměnit MAP.

Pak mě ještě napadá nějaká nětěsnost v sání, to sem taky zažil. A než sem přišel na netěsný vedení vzduchu, vyměnil sem svíčky, kabely, cívku, palivák... pak stačilo jen motorářským silikonem zamáznout díru v sání, a už to jelo normálně.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Závada Chrysler

Příspěvek od jirka87 »

Spooon : "stačilo jen motorářským silikonem zamáznout díru v sání, a už to jelo normálně." a chcípalo by mu to znenadání na volnoběhu třeba když stojí na křižovatce ? :-? To by se dusilo pořád stejně ne ?
faster88
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 30 kvě 07:04

Re: Závada Chrysler

Příspěvek od faster88 »

Děkuji vam za kladné odpovědi, brouzdal jsem ještě na amerických fórech sem tam i ruské se našlo a tenhle problém se asi vážně týká map senzoru tak už jsem ho včera rychle objednal z USA s nejdražší cestou doručení ať je tu co nejdříve. Jinak jsem byl ještě v nejmenovaném kvalitním servise Amerik. Chlapík auto projel a řekl že se mu to zdá jako zacpané katalyzátory či jeden z nich. Ale dám ještě první na sebe než se pustím do rozebrání výfuku a vyměním MAP sensor a snad se problém vyřeší.
Odpovědět