BMW Divize
Re: BMW Divize
merlin: A o jakem remcani mluvite? Nepamatuji si, ze bych slysel nekoho z automobilek si na soucasny stav verejne stezovat...
Teorii o tom, ze toho automobilky mohou byt tichymi podporovateli, nebo dokonce strujci, bych byl ochoten akceptovat, kdyby existovaly dva tabory, kdy jeden by to podporoval a druhy odmital. Ale zadna alternativa neni, neexistuje jedina vyznamnejsi automobilka, ktera by sla proti tomu a hlasite rikala: podivejte se, nase 900 kg kompaktni auto stoji 300 tisic, ma motor 1,6 s vykonem 100 koni s Euro 3, produkuje tedy mene skodlivin nez nejmodernejsi diesely, jede lepe nez soucasne dvoulitry, ma spotrebu dvoutretinovou a v crash testu sebere pet hvezdicek. Opravdu je ta moderna tak moderni?
Byl by to skvely a jiste funkcni marketing, presto se o nej nikdo ani zdaleka neotira. To me vede k zaveru, ze sila tech omezeni je tlacena necim, s cim se neda bojovat a to by particka konkurencnich automobilek byla.
Automobilkam soucasny stav do jiste miry urcite vyhovuje kvuli tomu, ze vede ke stale vetsi prumernosti a podobnosti jednotlivych aut, coz ma pochopitelne za nasledek snazsi vyrobu a nizsi naklady za soucasne existence nuloveho prostoru pro lepsi konkurenci. Dlouhodobe rikam: marketing je levnejsi nez vyvoj a dnesni stav ke skutecnemu vyvoji nevede, spise se do libivych frazi bali porad to same. Ale neverim tim, ze se jim to libi az tak, ze by to samy chtely, uz kvuli vyse zminenemu. Nekdo by kartu skutecne efektivity sebral, pokud by bylo realne s ni neco uhrat. Ale zda se, ze neni.
Presto pro me zustava otazkou, co je soucasneho stavu strujcem. Tlak "zdola" to neni...
Teorii o tom, ze toho automobilky mohou byt tichymi podporovateli, nebo dokonce strujci, bych byl ochoten akceptovat, kdyby existovaly dva tabory, kdy jeden by to podporoval a druhy odmital. Ale zadna alternativa neni, neexistuje jedina vyznamnejsi automobilka, ktera by sla proti tomu a hlasite rikala: podivejte se, nase 900 kg kompaktni auto stoji 300 tisic, ma motor 1,6 s vykonem 100 koni s Euro 3, produkuje tedy mene skodlivin nez nejmodernejsi diesely, jede lepe nez soucasne dvoulitry, ma spotrebu dvoutretinovou a v crash testu sebere pet hvezdicek. Opravdu je ta moderna tak moderni?
Byl by to skvely a jiste funkcni marketing, presto se o nej nikdo ani zdaleka neotira. To me vede k zaveru, ze sila tech omezeni je tlacena necim, s cim se neda bojovat a to by particka konkurencnich automobilek byla.
Automobilkam soucasny stav do jiste miry urcite vyhovuje kvuli tomu, ze vede ke stale vetsi prumernosti a podobnosti jednotlivych aut, coz ma pochopitelne za nasledek snazsi vyrobu a nizsi naklady za soucasne existence nuloveho prostoru pro lepsi konkurenci. Dlouhodobe rikam: marketing je levnejsi nez vyvoj a dnesni stav ke skutecnemu vyvoji nevede, spise se do libivych frazi bali porad to same. Ale neverim tim, ze se jim to libi az tak, ze by to samy chtely, uz kvuli vyse zminenemu. Nekdo by kartu skutecne efektivity sebral, pokud by bylo realne s ni neco uhrat. Ale zda se, ze neni.
Presto pro me zustava otazkou, co je soucasneho stavu strujcem. Tlak "zdola" to neni...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Myslim, ze je tu "racionalni nadeje" s ohledem na zminene ukonceni vyroby pred zacatkem platnosti CO2 limitu. Takze Vam drzim palcepavproch píše:jaj, kéž by to tak bylo, to by byla křřřááása....
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
S tymto suhlasim, ale napada ma este jeden podla mna velmi dolezity dovod. Umele vytvorenie odbytu, v EU uz je trch aut nasyteny a bude prebiehat len prirodzena obmena co nezarucuje neustaly rad vyroby (ako to automobilky radi prezentuju). Problem je aj v tom ze vecsina ludi je dnes spokojna aj s 10.rocnym autom a preto tomu bude treba pomoct cez dane a rozne obmedzenia vstupov pre emisne auta...pjanda píše:Automobilkam soucasny stav do jiste miry urcite vyhovuje kvuli tomu, ze vede ke stale vetsi prumernosti a podobnosti jednotlivych aut, coz ma pochopitelne za nasledek snazsi vyrobu a nizsi naklady za soucasne existence nuloveho prostoru pro lepsi konkurenci. Dlouhodobe rikam: marketing je levnejsi nez vyvoj a dnesni stav ke skutecnemu vyvoji nevede, spise se do libivych frazi bali porad to same.
P.S. neda sa Start/Stop natrvalo deaktivovat cez diagnostiku?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW Divize
merlin: Ano, to zapada, ono by sice slo poptavku strhnout i skutecnym vyvojem, ale to by pravdepodobne bylo drazsi. At tak ci onak, umele vytvorena realita se vzdy jednou rozpadne, je to cele velmi kratkozrake...
Start-stop lze u BMW vypnout pres diagnostiku, tedy alespon jeste loni to slo. Ale nedivil bych se, kdyby to casem neslo ani tak. Vsak proc vypinat tak vynikajici "ekoficuru"?
Start-stop lze u BMW vypnout pres diagnostiku, tedy alespon jeste loni to slo. Ale nedivil bych se, kdyby to casem neslo ani tak. Vsak proc vypinat tak vynikajici "ekoficuru"?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
To je ale jiný modelový rok.pavproch píše:jaj, kéž by to tak bylo, to by byla křřřááása....
RWD
Re: BMW Divize
...a taky zabudováním více elektronických kurvítek, která budou po určité době neopravitelná, protože tak zastaralé náhradní čipy už nebude nikdo vyrábět, s novými modernějšími nebude spolupracovat zbytek auta a bez nich to nepojede vůbec. Když už se automobilky před lety "neprozřetelně" zbavily tak skvělého kurvítka jako koroze karoserie, musí přijít něco jiného, ale stejně devastačního...merlin píše:(...) Problem je aj v tom ze vecsina ludi je dnes spokojna aj s 10.rocnym autom a preto tomu bude treba pomoct cez dane a rozne obmedzenia vstupov pre emisne auta...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Otázkou qui bono? bych si dovolil tipnout na energetické koncerny.pjanda píše:
Presto pro me zustava otazkou, co je soucasneho stavu strujcem. Tlak "zdola" to neni...
Jednak mají mimořádné lobbistické schopnosti ve všech směrech.
Druhak elektromobily - kdo na tom vydělá? Resp. kdo bude profitovat? Kde se vezme proud na nabití?
Jen tak bokem - auta produkují CO2, ale pokud bychom hypoteticky zítra nahradili auta elektromobily, tak bychom museli postavit x elektráren, které budou zase produkovat CO2 (zejména pokud je jádro v ohrožení).
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
fun: to mi presne pripomenule tento článok, neviem či sú tie prepočty presné ale základná myšlienka presne sedí...
http://auto.pravda.sk/ani-elektromobily ... agazin_P39
http://auto.pravda.sk/ani-elektromobily ... agazin_P39
Kód: Vybrat vše
Jedným zo skúmaných vozidiel bol elektrický Smart Fortwo EV. Ten na kilometer jazdy spotrebuje elektrickú energiu, pri výrobe ktorej sa v Anglicku vyprodukuje približne 84 g CO2. Len pre porovnanie, naftový Smart dCi na rovnakom úseku vypustí do ovzdušia 86 g CO2.