Porucha auta v daleké cizině ?
Porucha auta v daleké cizině ?
Zdravím motoristi.
Plánuji autodovolenou někam do Norska, Finska a tak. Ale hlodá mě v hlavě, co když se něco porouchá. Mám starší mondeo 2.2 tdci 2005 a vím že v těch mých kilometrech odchází čerpadla, vezmou s sebou vstřiky, pak turbo, spojka. Co vím z klubu mondeo tak se to stane bez výstrahy. Ale oč mě jde. Když se mě auto porouchá cca 2800 km od domova, co s tím ? Odtahovka přijde na 50000,- kč, na pojišťovnu moc nevěřím, vždy si najdou nějakou kličku jak se tomu či onomu vyhnout a dát opravit starej ford třeba v Norsku ? To by vyšlo víc než cena auta. Cena auta cca 45000,-Kč. Nikdy jsem se nebál dálek, jel jsem před loni 3panělsko, Portugalsko 10000 km, a vše v pohodě, ale ted se nějak obávám. Řešení ??
Díky
Plánuji autodovolenou někam do Norska, Finska a tak. Ale hlodá mě v hlavě, co když se něco porouchá. Mám starší mondeo 2.2 tdci 2005 a vím že v těch mých kilometrech odchází čerpadla, vezmou s sebou vstřiky, pak turbo, spojka. Co vím z klubu mondeo tak se to stane bez výstrahy. Ale oč mě jde. Když se mě auto porouchá cca 2800 km od domova, co s tím ? Odtahovka přijde na 50000,- kč, na pojišťovnu moc nevěřím, vždy si najdou nějakou kličku jak se tomu či onomu vyhnout a dát opravit starej ford třeba v Norsku ? To by vyšlo víc než cena auta. Cena auta cca 45000,-Kč. Nikdy jsem se nebál dálek, jel jsem před loni 3panělsko, Portugalsko 10000 km, a vše v pohodě, ale ted se nějak obávám. Řešení ??
Díky
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
Zkus googlit, da se na to udelat extra pripojisteni (pojisteni asistence) jen na dobu dovolene. Jsou schopni vyzvednout a dovezt na odtahovce jine auto (treba rodicu) at muzes pokracovat a to pokazene ti odtahnou do cr. Popripade kryji dopravu do cilove destinace a odtah. Atd atd. Kryti je docela rozumne postavene. Vim o pripadu dotazeni transitu s vozikem nalozenym kanoemi a sesti cestujicimi prave z Norska, kde se sice tesne, ale vesli do limitu.
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
přesně tak. Stejný problém sme řešili, když sme jeli s bráchou se starejma vránama (MX-5 - '99 a 200SX - '89) do Rumunska. To pojištění stojí pár stovek a krytí tam je celkem velký. Když nebudeš potřebovat dotáhnout z Vladivostoku, tak se vejdeš. Za ten klide v duši to stojí. Brácha v 200SX to skoro využil, a to když mu na Transfagarasanu povolili svody a asi půl dne sme to spravovali, aby s tím vůbec šlo jet
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
Tak díky ta tip. Zajdu do pojištovny. Mám povinné u české. Je možno cestovní pojištění udělat i u jiné pojištovny ? Nedal by někdo tip na pojišťovnu s nejlepšími podmínkami ? . Možná se to někomu teď před prázdninama hodí.
Také jsem přemejšlel, že při poruše někde na severu Norska tam auto nechám, vezmu čísla a poletím domu. Ale to by byl asi problém. Není těžké dohledat majitele a pak bych musel zaplatit asi drahou likvidaci a za druhé auto nejde asi jen tak odhlásit.
Díky
Také jsem přemejšlel, že při poruše někde na severu Norska tam auto nechám, vezmu čísla a poletím domu. Ale to by byl asi problém. Není těžké dohledat majitele a pak bych musel zaplatit asi drahou likvidaci a za druhé auto nejde asi jen tak odhlásit.
Díky
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
Ja mam zkusenost pouze s europe asistance - autocare. Ale verim, ze kazda vetsi pojistovna nabizi neco podobneho.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2132
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
Nenabízí. A Autocare na 14 let staré auto nesjedná.
Lze připojistit pořádnou asistenci současně se standardním pojištěním.
Lze připojistit pořádnou asistenci současně se standardním pojištěním.
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
To je voda na můj mlejn, to je voda na můj mlejn.
Já měl 2.0Tdci 96kw (312 000km) a koupil jsem ho za 25 v perfektním stavu bez koroze (až na motor) s tím, že se tam už něco trochu děje. Za ty máry mi to bylo jedno. Nemělo mi to být jedno. Zkrátím...Za 25 jsem ho za měsíc prodal a kupujícímu popsal, kde nechal tesař díru. Tomu to už bylo ale fakt jedno. Ale můj 2.0Tdci pouštěl při výměně oleje už i slušné množství špon...Ten motor byl v hajzlu. Přesto zněl před korekcema vstřiků lépe než po nich a jel jak prase. Otec ale říká, že nejlíp to jede před smrtí
Kámoš má stejné Mondeo jako ty. Najeto 320K a zatím OK. Já osobně bych se s takovým autem nevydal ani do Polska.
Projev "vstřiků v prdeli" mimojiné nejčastěji u tohoto Tdci je houpání otáček na volnoběh +/- 50-100 (zkontroluj si,jestli nemáš odpojený čidlo na pedálu spojky, tím se paradoxně to houpání utne a nic nepoznáš - mě to v tahu jelo jak splašené, ani to nekouřilo, ale při ustálených 140km/hod klidnou jízdou to žralo i trávu kolem cesty - na 400+400km tam 140km/hod, zpět 120km/hod mi to sežralo 1 a 1/2 nádrže ! )
Pokud s tím autem skutečně chceš jet, doporučuju :
1) Zajeď si do servisu zkontrolovat ty vstřiky alespoň diagnosticky bez demontáže - u common railu toto lze provádět a nestojí to skoro nic. Řeknou ti tolerance.
2) Vyměň palivák (dej MANN) a na něj nalep malé neodymové magnety - to samé udělej na každou trubku před vstřikovačem. Filtr chytá jen bordel z nádrže, ne bordel z čerpadla - můžeš nalepit něco i na rail. Je to léčba na prase za asi 300Kč - dlouhodobě to takhle provozovat nejde, protože pokud to čerpadlo pouští špony, tak by se ti ta jedna trubka mohla přicpat.
3) + sundej dekl motoru a mrkni, jestli nemáš kolem vstřiků černej bordel (=podfukujou - říká se tomu Black Death), ale dělaly to spíše Cdi od Merglu a PD od VW.
po provedení těchto 3 věcí (hlavní je ta diagnostika vstřiků) bych s tím klidně jel podle výsledku.
Jinak já = 21let staré auto a divné destinace, kam se normální Čech (páč ten jezdí přece do HR) na dovču nevydá. Před 2 lety jsem byl kupříkladu v Kundě.
Chtěl jsem na auto celoevropskou asistenci. Před 5 lety to nabízelo pár pojišťoven, dnes de facto už jen 2 pokud je mi známo. Tuzemskou asistenčku nepočítám.
Generali (což jsou debilové na entou a mají v papírech bordel - chtěli mi poslat exekutora, že neplatím pojistné i přesto, že jsem 6x doložil že jsem to zaplatil a jejich "Agenta" jsem pak už nazval čurákem a poslal ho do prdele). Navíc u Generali když si uděláš povinné ručení, pojištění oken a asistenci, tak máš jako debil 2 platby. Prostě místo jedné složenky, ti přijdou 2 ve zcela odlišnou dobu...Nechápu...
A Alianz. Ta ovšem už nenabízí asistenci bez limitu.
Co je podle mého názoru důležité :
1) Musí tam být REPATRIACE vozidla třeba za 50 000Kč, jinak to nemá smysl
2) Musí tam být oprava do 24hodin (ne pracovních), nebo repatriace. Protože na co mi je asistence v případě, kdy mi praskne např. těsnění pod hlavou a servis má 3 dny na opravu, kterou já někde v Norsku zaplatím. Na hovno...Buď rychle a levně, nebo šup na odtahovku a domů
Pokud nezvládnete sehnat důvěryhodnou asistenci, odporučuji tento postup :
1) Nakoupit to nejlevnější benzínové auto od které ho se dá očekávat jakás takás spolehlivost (napadá mě Focus Mk1 apod..) udělat na tom nejzákladnější věci, odjet, po prodeji prodat.
2) Pokud to tam klekne, nechat tam, domů stopem/vlakem/jakkoliv. Známej takhle nechal v Africe motorku...
Protože vyjet si někam autem za 150 000Kč a dražším znamená, že ten odtah za 50 000Kč budete jistě zvažovat. Vyjet někam autem za 50 000Kč znamená, že ten odtah za 50 000Kč už zvažovat fakt nebudete. A vzhledem k tomu, že jsme každý z nás někdy někam jeli šrotem a dojeli mě utvrzuje v tom, že se to dá opakovat a nic divného se nestane.
Já musím zaklepat, zatím jsem to nepotřeboval...Závada na autě 1500Km od domova nepotěší a mě se to (ťuk ťuk) zatím vyhlo...Ale lepší mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat.
Já měl 2.0Tdci 96kw (312 000km) a koupil jsem ho za 25 v perfektním stavu bez koroze (až na motor) s tím, že se tam už něco trochu děje. Za ty máry mi to bylo jedno. Nemělo mi to být jedno. Zkrátím...Za 25 jsem ho za měsíc prodal a kupujícímu popsal, kde nechal tesař díru. Tomu to už bylo ale fakt jedno. Ale můj 2.0Tdci pouštěl při výměně oleje už i slušné množství špon...Ten motor byl v hajzlu. Přesto zněl před korekcema vstřiků lépe než po nich a jel jak prase. Otec ale říká, že nejlíp to jede před smrtí
Kámoš má stejné Mondeo jako ty. Najeto 320K a zatím OK. Já osobně bych se s takovým autem nevydal ani do Polska.
Projev "vstřiků v prdeli" mimojiné nejčastěji u tohoto Tdci je houpání otáček na volnoběh +/- 50-100 (zkontroluj si,jestli nemáš odpojený čidlo na pedálu spojky, tím se paradoxně to houpání utne a nic nepoznáš - mě to v tahu jelo jak splašené, ani to nekouřilo, ale při ustálených 140km/hod klidnou jízdou to žralo i trávu kolem cesty - na 400+400km tam 140km/hod, zpět 120km/hod mi to sežralo 1 a 1/2 nádrže ! )
Pokud s tím autem skutečně chceš jet, doporučuju :
1) Zajeď si do servisu zkontrolovat ty vstřiky alespoň diagnosticky bez demontáže - u common railu toto lze provádět a nestojí to skoro nic. Řeknou ti tolerance.
2) Vyměň palivák (dej MANN) a na něj nalep malé neodymové magnety - to samé udělej na každou trubku před vstřikovačem. Filtr chytá jen bordel z nádrže, ne bordel z čerpadla - můžeš nalepit něco i na rail. Je to léčba na prase za asi 300Kč - dlouhodobě to takhle provozovat nejde, protože pokud to čerpadlo pouští špony, tak by se ti ta jedna trubka mohla přicpat.
3) + sundej dekl motoru a mrkni, jestli nemáš kolem vstřiků černej bordel (=podfukujou - říká se tomu Black Death), ale dělaly to spíše Cdi od Merglu a PD od VW.
po provedení těchto 3 věcí (hlavní je ta diagnostika vstřiků) bych s tím klidně jel podle výsledku.
Jinak já = 21let staré auto a divné destinace, kam se normální Čech (páč ten jezdí přece do HR) na dovču nevydá. Před 2 lety jsem byl kupříkladu v Kundě.
Chtěl jsem na auto celoevropskou asistenci. Před 5 lety to nabízelo pár pojišťoven, dnes de facto už jen 2 pokud je mi známo. Tuzemskou asistenčku nepočítám.
Generali (což jsou debilové na entou a mají v papírech bordel - chtěli mi poslat exekutora, že neplatím pojistné i přesto, že jsem 6x doložil že jsem to zaplatil a jejich "Agenta" jsem pak už nazval čurákem a poslal ho do prdele). Navíc u Generali když si uděláš povinné ručení, pojištění oken a asistenci, tak máš jako debil 2 platby. Prostě místo jedné složenky, ti přijdou 2 ve zcela odlišnou dobu...Nechápu...
A Alianz. Ta ovšem už nenabízí asistenci bez limitu.
Co je podle mého názoru důležité :
1) Musí tam být REPATRIACE vozidla třeba za 50 000Kč, jinak to nemá smysl
2) Musí tam být oprava do 24hodin (ne pracovních), nebo repatriace. Protože na co mi je asistence v případě, kdy mi praskne např. těsnění pod hlavou a servis má 3 dny na opravu, kterou já někde v Norsku zaplatím. Na hovno...Buď rychle a levně, nebo šup na odtahovku a domů
Pokud nezvládnete sehnat důvěryhodnou asistenci, odporučuji tento postup :
1) Nakoupit to nejlevnější benzínové auto od které ho se dá očekávat jakás takás spolehlivost (napadá mě Focus Mk1 apod..) udělat na tom nejzákladnější věci, odjet, po prodeji prodat.
2) Pokud to tam klekne, nechat tam, domů stopem/vlakem/jakkoliv. Známej takhle nechal v Africe motorku...
Protože vyjet si někam autem za 150 000Kč a dražším znamená, že ten odtah za 50 000Kč budete jistě zvažovat. Vyjet někam autem za 50 000Kč znamená, že ten odtah za 50 000Kč už zvažovat fakt nebudete. A vzhledem k tomu, že jsme každý z nás někdy někam jeli šrotem a dojeli mě utvrzuje v tom, že se to dá opakovat a nic divného se nestane.
Já musím zaklepat, zatím jsem to nepotřeboval...Závada na autě 1500Km od domova nepotěší a mě se to (ťuk ťuk) zatím vyhlo...Ale lepší mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat.
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
nechat...ale jak to pak doma odhlásit?
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
oficialni cerstve info z uradu :
1) vozidlo bylo zcizeno = zapis od policie daneho statu a uredni preklad dokumentu
2) vozidlo bylo v danem statu ekologicky zlikvidovano = doklad a opet preklad
3) vozidlo je umisteno do depozitu a necha se propadnout lhuta. V takovem pripade je nutne mit znacky. Ale i to je resitelne hlasenim ztraty.
moznosti 1+2 jsou spise platne pro zeme EU. Moznost 3 v podstate pri poruse a ponechani auta kdekoliv.
1) vozidlo bylo zcizeno = zapis od policie daneho statu a uredni preklad dokumentu
2) vozidlo bylo v danem statu ekologicky zlikvidovano = doklad a opet preklad
3) vozidlo je umisteno do depozitu a necha se propadnout lhuta. V takovem pripade je nutne mit znacky. Ale i to je resitelne hlasenim ztraty.
moznosti 1+2 jsou spise platne pro zeme EU. Moznost 3 v podstate pri poruse a ponechani auta kdekoliv.
Re: Porucha auta v daleké cizině ?
To nemá řešení . Myslím oficiální. Jak jsem psal výše, s tou mojí vránou jsem byl Fortaleza de São Vicente . Trochu jsem se bál, ale vše v pohodě. 10000 km. Ale jak tak čtu internety, tak se už bojím jet dál jak 500 km od baráku.
Už jsem to začal řešit tak, že levně někam odletím a tam pujčím auto a procestuji okolí. Sardinie, před týdnem Korfu atd.
Raději bych ale svým autem. Mám tam spaní a vše co potřebuji . Při lonské cestě na balkán mondeem jsem měl v případě poruchy domluven případný servis od kamaráda co dělá auta v Ohridu (Makedonie). Jistota je jistota, ale vše v pohodě.
Už jsem to začal řešit tak, že levně někam odletím a tam pujčím auto a procestuji okolí. Sardinie, před týdnem Korfu atd.
Raději bych ale svým autem. Mám tam spaní a vše co potřebuji . Při lonské cestě na balkán mondeem jsem měl v případě poruchy domluven případný servis od kamaráda co dělá auta v Ohridu (Makedonie). Jistota je jistota, ale vše v pohodě.