Chlubítko univerzální
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlubítko univerzální
Je to 2,7t a stál 7000E s daní ,3,0 t měli také a stál o 500E víc
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Chlubítko univerzální
Když jste tu nakousli podvaly, můžu mít dotaz? Mám "Éčko" takže můžu velký podval do 3,5t. Jde mi o to, že s kámošem se chystáme pro auto do říše a cestou tam pojedeme prázdný a jestli by on mohl se skupinou "B" řídit směrem tam? Z tohoto: link mi přijde, že když bude mít prázdný podval pod 750kg tak to řídit může. Je to tak?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Chlubítko univerzální
Nemas pravdu, vzdycky se scitaji maximalni hmotnosti, nikdo neresi aktualni hmotnost voziku. Podval nikdy nebude mit maximalni povolenou hmotnost pod 750 kg, protoze bys neodvezl ani Smarta.jarka píše:Když jste tu nakousli podvaly, můžu mít dotaz? Mám "Éčko" takže můžu velký podval do 3,5t. Jde mi o to, že s kámošem se chystáme pro auto do říše a cestou tam pojedeme prázdný a jestli by on mohl se skupinou "B" řídit směrem tam? Z tohoto: link mi přijde, že když bude mít prázdný podval pod 750kg tak to řídit může. Je to tak?
V odkazu je mysleny ze pokud mas auto treba s max povolenou hmotnosti 2,2t a k tomu pripojis prives s max hmotnosti do 750kg, nemusis mit B+E.
Nenasel jsem vozik co by mel max hmotnost pod 750kg, takze treba za X5, ktera ma max hmotnost 2780kg nemuzu tahnout bez B+E nic, protoze soucet vzdycky bude o 30kg vic nez je povoleno...a je jedno ze vezu vozik prazdnej a vazi 150 kg
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Chlubítko univerzální
Jo mě přišlo nejasný jestli se bere maximální povolená a nebo třeba jen hmotnost prázdnýho vozejku. Ale tušil jsem že asi ne, takže budu muset jet obě cesty . Jak to myslíš s tím podvalem pod 750kg? Lehký podvaly, který sami nenaložený váží pod 750kg jsou - ale ty to asi myslíš na klasický vozejk a celkovou hmotnost...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Chlubítko univerzální
Presne, neni podstatny kolik to skutecne prazdny vazi, ale co to ma napsany jako max hmotnost v TPjarka píše:Jo mě přišlo nejasný jestli se bere maximální povolená a nebo třeba jen hmotnost prázdnýho vozejku. Ale tušil jsem že asi ne, takže budu muset jet obě cesty . Jak to myslíš s tím podvalem pod 750kg? Lehký podvaly, který sami nenaložený váží pod 750kg jsou - ale ty to asi myslíš na klasický vozejk a celkovou hmotnost...
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Chlubítko univerzální
Ale tezko ti k podvalu na auto napise 750 kgBrus píše:maximalni nosnost voziku ti vyrobce napise jakou potrebujes
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Chlubítko univerzální
Pokud má vozík do 750kg včetně, je úplně jedno kolik váží auto a můžeš ho táhnout na holý B. Pokud teda auto neváží přes 3500Bond007 píše:jarka píše: Nenasel jsem vozik co by mel max hmotnost pod 750kg, takze treba za X5, ktera ma max hmotnost 2780kg nemuzu tahnout bez B+E nic, protoze soucet vzdycky bude o 30kg vic nez je povoleno...a je jedno ze vezu vozik prazdnej a vazi 150 kg
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Chlubítko univerzální
Z infa v článku jednoznačně vyplývá, že auto s nejvyšší povolenou hmotností do 3,5 tuny, tj. řiditelné s Bčkem, může vždy táhnout alespoň vozík s max. povolenou hmotností do 750 kg, tj. celková povolená hmotnost soupravy klidně až 4250 kg.
Pokud ale bude vozík mít větší povolenou hmotnost než 750 kg, celková povolená hmotnost soupravy už je omezena 3500 kg.
Takže např. auto 1900 kg a přívěs 1600 kg, pokud to homologace auta umožňuje.
Nedává to sice žádný logický smysl když s těžším, tj. vhodnějším autem můžeš tahat míň, ale zákon je zákon
A pak je otázkou, jaká pravidla mají u Helmutů, aby nedošlo k nějakému nedorozumění...
Pokud ale bude vozík mít větší povolenou hmotnost než 750 kg, celková povolená hmotnost soupravy už je omezena 3500 kg.
Takže např. auto 1900 kg a přívěs 1600 kg, pokud to homologace auta umožňuje.
Nedává to sice žádný logický smysl když s těžším, tj. vhodnějším autem můžeš tahat míň, ale zákon je zákon
A pak je otázkou, jaká pravidla mají u Helmutů, aby nedošlo k nějakému nedorozumění...
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Chlubítko univerzální
ještě se dá udělat si doškolení na těžší přívěsy B96 kde je povolená celková hmotnost soupravy 4250 kg a přívěs může mít víc než těch 750, podle možností tažného vozidla. Takže pak se dá i za velkým kombíkem nebo SUV tahat i normální obytňáky a některé plošiňáky a ne jen kočárek na tři pytle brambor.