Dacia Duster
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Dacia Duster
Osobně dýchám plícema, nevím jak vy, možná to zvládáte očima, dneska už je možné všechno - kvantové počítače, fluidní pohlaví etc.
A nikdy jsem se nevyjadřoval lichotivě k bruselí iracionálně nařizovaným (oturbeným) minimotůrkům (nechtějí-li automobilky platit velké pokuty za "překračování povolených emisí") vhodným tak možná na motocykly a ne do dnešních čím dál těžších osobáků. Však si nakonec každý zvolí podle sebe. Nikomu nic nevnucuju.
A nikdy jsem se nevyjadřoval lichotivě k bruselí iracionálně nařizovaným (oturbeným) minimotůrkům (nechtějí-li automobilky platit velké pokuty za "překračování povolených emisí") vhodným tak možná na motocykly a ne do dnešních čím dál těžších osobáků. Však si nakonec každý zvolí podle sebe. Nikomu nic nevnucuju.
Re: Dacia Duster
+1Zajda píše:Ty tomu rozumíš jak koza náklaďáku. Zejména přímovstřikový benziny bez filtru pevných částic, co se vyráběly do r. 2018, to je lahůdka. A hlavně downsizované motory jsou emisně úplně, ale úplně skvělé. Sice v zátěži klidně čtvrtina paliva proletí nespálená do výfuku, aby se obohacením směsi ochladil spalovací prostor a motor se nerozletěl kvuli samozápalům. Ale hlavně že to není diesel, protože načipované 1,9 TDI jsi viděl kouřit.Lachende Bestien píše:tak vám za lidi s astmatem a dýchacími problémy, ale i za např. malé děti či lidi v pokročilém věku atd. patří dík, protože dusivých dieselových smradometů s dříve či později demontovanými filtry v naší kotlince jezdí v rukou kvant urputných kolenovrtů už i tak víc než dost.
Tuhle jsem musel nastartovat CDTI EURO6.2 v uzavřené garáži a ani po 2 minutách v uzavřeném prostoru nebyl cítit pach. Nesrovnatelné s manželčiným benzinem (ten je cítit velmi - někomu voní jinému ne). Nejvyšší level je ale 1.6THP (benzin přímovstřik cca 100tKm). To smrdí i na otevřeném prostranství a výfuk to má černý jak stará kamna.
2.9T RWD
Re: Dacia Duster
Dustera v nafte bych nechtěl,hlavně proto,že nájezd nebude ani 15tkm ročně. Benzínová 1.3 TCe bude dostačující pro mou obden pracovní trasu a víkendové výlety.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Dacia Duster
Klidně můžete mít pravdu s tím předpokládám takřka fungl novým ofiltrovaným euro 6.2 dieselem (nepíšete nájezd jako u toho benzínu), ale dle mých zkušeností z reálného provozu na silnicích SM kraje bych výskyt podobných aut srovnal asi s výskytem bájného jednorožce.
A pokud jsem se nevyjádřil dost přesně, nejde mi o zrakový vjem kouřivosti z výfuku ani o specifické "aroma" daného typu výfuckových zplodin, ale o dusivost dieselových zplodin při nádechu, která je výrazně větší než u benzínových. Což může klidně být dáno tím, že vámi zmiňovaný nový euro 6.2 jednorožec s filtrem tvoří v místním provozu cca 1/1000 z dieselových aut. Zbytek jsou smradlavé dusivé mrdky.
Ale třeba rozumím dýchání jako koza smrdutému dieselovému náklaďáku.
A pokud jsem se nevyjádřil dost přesně, nejde mi o zrakový vjem kouřivosti z výfuku ani o specifické "aroma" daného typu výfuckových zplodin, ale o dusivost dieselových zplodin při nádechu, která je výrazně větší než u benzínových. Což může klidně být dáno tím, že vámi zmiňovaný nový euro 6.2 jednorožec s filtrem tvoří v místním provozu cca 1/1000 z dieselových aut. Zbytek jsou smradlavé dusivé mrdky.
Ale třeba rozumím dýchání jako koza smrdutému dieselovému náklaďáku.
Re: Dacia Duster
Reaguju tímhle na "Zajda" z předchozí stránky :
A ano, uznávám, že podílově většina je problematických dieselů, ale argument alá : děti, rakovinka, mikročástice apod. je zcela lichý, protože ten benzen, který je součástí výfukových splodin z benziňáku je větší jed, než ten dým z nafty. Moc tu antidieselovou lobby žereš.
Něco málo k tomu benzenu : " Nejvíce se koncentruje v kostní dřeni, kterou poškozuje, dále v tkáních s vysokým obsahem tuku, jako je např. mozek, a v orgánech vysoce zásobených krví (játra, ledviny apod.). Působením benzenu dochází k poškozování centrální nervové soustavy, ..."
Např : https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
A : https://www.autozive.cz/emisni-normy-v- ... -s-euro-3/
A taky : http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... -s-euro-5/
Sry "Lachende Bestien", ale tíživá pravda je opravdu ta, že ono nic není "healthy"...Jezdit za některými benzíny je pro mě mnohem větší utrpení, než za starými diesely. Normálně mě z toho pálí oči, že se to nedá. To už je kolikrát i to příšerné LPG horší, ikdyž víc smrdí. Osobně mám doma 2ks 1.9Tdi - 1x AFN 81Kw a 1x AGR 66kw (ta byla ale zvyklá posledních 50 000Km jezdit po Německu 180Km/h s průměrem 7,8L/100Km za posledních 5000Km = validní údaj) a nekouří ani jeden. To AFN si po startu trochu zahulí a když se jede třeba 1000Km v klidu a pak se tomu naloží, tak jo, vyletí koule, ale to je jednorázovka a dál nic. Emise plní obě auta na jedničku.Zajda píše:Sice v zátěži klidně čtvrtina paliva proletí nespálená do výfuku, aby se obohacením směsi ochladil spalovací prostor a motor se nerozletěl kvuli samozápalům. Ale hlavně že to není diesel, protože načipované 1,9 TDI jsi viděl kouřit.
A ano, uznávám, že podílově většina je problematických dieselů, ale argument alá : děti, rakovinka, mikročástice apod. je zcela lichý, protože ten benzen, který je součástí výfukových splodin z benziňáku je větší jed, než ten dým z nafty. Moc tu antidieselovou lobby žereš.
Něco málo k tomu benzenu : " Nejvíce se koncentruje v kostní dřeni, kterou poškozuje, dále v tkáních s vysokým obsahem tuku, jako je např. mozek, a v orgánech vysoce zásobených krví (játra, ledviny apod.). Působením benzenu dochází k poškozování centrální nervové soustavy, ..."
Např : https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
A : https://www.autozive.cz/emisni-normy-v- ... -s-euro-3/
A taky : http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... -s-euro-5/
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Dacia Duster
No offense ale jako majitele dvou dieselových aut nelze váš názor brát celkem pochopitelně jako příliš nezaujatý. Přece nebudete shazovat své volby motorizací, že ano...
Anti-dieselová lobby je mi zcela u zadní části těla. Celou dobu hovořím o vlastních zkušenostech z provozu v SadoMaso kraji, když mě míjí drtivá většina osobních aut s diesely, o náklaďácích ani nemluvě.
Znova opakuju, že o nějakém viditelném kouření z výfuku nemluvím, "jen" o přímém vlivu na omezení procesu dýchání.
Díky za informace o benzenu, bezpochyby i benzinové motory vypouštějí spoustu škodlivin, ale možná v rámci nevyslovené obhajoby vlastních nekouřících úsporných dieselů (o filtrech se rovněž nezmiňujete..) jste "opomněl" dodat informace o škodlivosti emisí dieselů. A že vaše auta plní emisní normy "na jedničku", je v české realitě průběhu STK poněkud nepřesvědčivé. Opět nic osobního, taková je zdejší praxe, tak proč jí nevyužít.
I vaše informace o tom, že některé benzíny vám způsobují pálení očí, což považujete za horší, než jízdu za "starými" diesely je zajímavá a pro mě nová - osobně jsem nikdy nic podobného nezažil. Otázkou je, odhadem kolik je to procentuálně těch "některých" problematických benzínů, protože v mém případě je to u dieselů (bez rozlišení na starý, mladý, před smrtí etc.) cca 99,9%.
Edit. Každopádně přínosná debata, z níž vyplývá, že moderní přímovstřikové benzíny vypouštějí více/nebezpečnější škodliviny, než starší benzínové motory. A teď babo raď, v čem vlastně jezdit, když se závislosti na autě nedokážeme zbavit...
"Nejlépe" to vyřešit tak, že ani nevylezu z baráku, do auta nastoupím v garáži s odvětráváním a kdekoli ve větším provozu zapnu vnitřní okruh ventilace. Pak mi může být typ motorizace, filtr/nefiltr, katalyzátor/nekatalyzátor i množství/škodlivost vypouštěných jedů u řiti. A z auta vystupovat jen s kvalitním respirátorem.
Anti-dieselová lobby je mi zcela u zadní části těla. Celou dobu hovořím o vlastních zkušenostech z provozu v SadoMaso kraji, když mě míjí drtivá většina osobních aut s diesely, o náklaďácích ani nemluvě.
Znova opakuju, že o nějakém viditelném kouření z výfuku nemluvím, "jen" o přímém vlivu na omezení procesu dýchání.
Díky za informace o benzenu, bezpochyby i benzinové motory vypouštějí spoustu škodlivin, ale možná v rámci nevyslovené obhajoby vlastních nekouřících úsporných dieselů (o filtrech se rovněž nezmiňujete..) jste "opomněl" dodat informace o škodlivosti emisí dieselů. A že vaše auta plní emisní normy "na jedničku", je v české realitě průběhu STK poněkud nepřesvědčivé. Opět nic osobního, taková je zdejší praxe, tak proč jí nevyužít.
I vaše informace o tom, že některé benzíny vám způsobují pálení očí, což považujete za horší, než jízdu za "starými" diesely je zajímavá a pro mě nová - osobně jsem nikdy nic podobného nezažil. Otázkou je, odhadem kolik je to procentuálně těch "některých" problematických benzínů, protože v mém případě je to u dieselů (bez rozlišení na starý, mladý, před smrtí etc.) cca 99,9%.
Edit. Každopádně přínosná debata, z níž vyplývá, že moderní přímovstřikové benzíny vypouštějí více/nebezpečnější škodliviny, než starší benzínové motory. A teď babo raď, v čem vlastně jezdit, když se závislosti na autě nedokážeme zbavit...
"Nejlépe" to vyřešit tak, že ani nevylezu z baráku, do auta nastoupím v garáži s odvětráváním a kdekoli ve větším provozu zapnu vnitřní okruh ventilace. Pak mi může být typ motorizace, filtr/nefiltr, katalyzátor/nekatalyzátor i množství/škodlivost vypouštěných jedů u řiti. A z auta vystupovat jen s kvalitním respirátorem.
Re: Dacia Duster
Já bych to shrnul cca tak, že ne každý pokrok je k dobru. Věřit těm zmrdům z Brusselu, kteří si valí svoji podmazanou lobby se nedá a obecně platí - držet si to, čím jezdím v technickém pořádku. Ty auta jako nové nehulily. A světe div se i po 500 000Km lze mít to auto ve stavu, kdy to není sazomet. Před 10lety tady byl pro mě nepochopitelný boom čipování a všeho a lidi to hnali do nesmyslu, půlka těch co to prováděli to pořádně neuměli a pak to tak dopadlo.Ceny DPF filtrů u Japonců, které byly v době uvedení až 120 000Kč tomu taky nepomohly. A ano, je to tak, SM kraj je zvláštní...i lidi. žil jsem v Ostravě 4 roky a moc jsem těm lidem obecně vzato neporozumněl. Auto bych do Havířova, Ostravy, nebo nedejbože Orlové už nikdy koupit nejel
Diesel si nehájím. Není důvod. Je to i tím, že některá auta se v benzínu hledají blbě (protože historicky tuzemský trh byl postaven na dieslech ze 75% u aut mé velikostní kategorie (větší kombi až MPV). Typickou ukázkou je i dnes úplně nový Sharan, kde zůstal pokud vím pouze jeden diesel a benzín žádnej = https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-c ... tegory=MPV Mám služebák a svým autem jezdím jen na dovolenou, nebo k rodině přes celou ČR. Těch 8000Km ročně co najedu soukromým autem by mě asi nezabil ani třílitrový benzín. To není o spotřebě. Auto není jen motor, ale technický celek. A doba ukazuje, že čím novější, čím méně kvalitní.
A tím se dostáváme na závěr toho tématu. Tímto to začalo : https://www.novinky.cz/auto/468007-hore ... rstvo.html a za 6 měsíců prohlásili, že se zpracovává návrh zákona a dopadová studie.
http://www.auto.cz/poplatky-na-stara-au ... vat-120273 Takže já, kterej osobák potřebuje jednou za čas budu platit nějakýmu kreténovi 10 000Kč ročně nebo mě stát donutí koupit nové auto, které nechci a nepotřebuju ? Kdo zanecá větší uhlíkovou stopu ? Spotřebitel auta západního modelu = á 5let nové ? Nebo ten, kterej si nechá technicky udržovaný auto po 10..15..20let ? Už to vidím, jak moje babička si místo jedničkové Fabie kupuje nový auto...Zcela jistě...jo..A v místě kde bydlí = MHD nula, takže buď zaplatí 10 000Kč ročně, nebo ať si klidně umře někde na samotě u lesa, že jo ?
Toho dementa, kterýho tohle napadlo patří pověsit za koule na strom, zpola vyvrhnout a nechat ho tam chcípat.
Diesel si nehájím. Není důvod. Je to i tím, že některá auta se v benzínu hledají blbě (protože historicky tuzemský trh byl postaven na dieslech ze 75% u aut mé velikostní kategorie (větší kombi až MPV). Typickou ukázkou je i dnes úplně nový Sharan, kde zůstal pokud vím pouze jeden diesel a benzín žádnej = https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-c ... tegory=MPV Mám služebák a svým autem jezdím jen na dovolenou, nebo k rodině přes celou ČR. Těch 8000Km ročně co najedu soukromým autem by mě asi nezabil ani třílitrový benzín. To není o spotřebě. Auto není jen motor, ale technický celek. A doba ukazuje, že čím novější, čím méně kvalitní.
A tím se dostáváme na závěr toho tématu. Tímto to začalo : https://www.novinky.cz/auto/468007-hore ... rstvo.html a za 6 měsíců prohlásili, že se zpracovává návrh zákona a dopadová studie.
http://www.auto.cz/poplatky-na-stara-au ... vat-120273 Takže já, kterej osobák potřebuje jednou za čas budu platit nějakýmu kreténovi 10 000Kč ročně nebo mě stát donutí koupit nové auto, které nechci a nepotřebuju ? Kdo zanecá větší uhlíkovou stopu ? Spotřebitel auta západního modelu = á 5let nové ? Nebo ten, kterej si nechá technicky udržovaný auto po 10..15..20let ? Už to vidím, jak moje babička si místo jedničkové Fabie kupuje nový auto...Zcela jistě...jo..A v místě kde bydlí = MHD nula, takže buď zaplatí 10 000Kč ročně, nebo ať si klidně umře někde na samotě u lesa, že jo ?
Toho dementa, kterýho tohle napadlo patří pověsit za koule na strom, zpola vyvrhnout a nechat ho tam chcípat.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Dacia Duster
Lidi zaměstnaní ve službách státu, tj. daňových poplatníků jako jejich živitelů by potřebovali jednou za pár let nějakou defenestraci, jinak se jejich zkorumpovanost fakt začíná zvrhávat; i když jde spíše o loutky v rukou ekonomicky nejmocnějších průmyslových skupin - petrochemie, zbrojařství, strojařina (doprava....), stavebnictví..., mají dost svěřené moci na to, aby dokázali poškozovat a snižovat kvalitu života opravdu velkému množství lidí.
120k za filtr z Žaponska? Všechny mé dosavadní auta byly levnější, některé za zlomek této ceny , ovšem všechny na benzín nebo LPG; v tomto kontextu je jednání kuchačů filtrů pochopitelné, jde-li většinou lidi se směšným (čti běžným) příjmem např. v SadoMaso toxickém kraji, a samozřejmě v kontextu rakovinotvorných emisí z místního průmyslu a hlavně od našich "milých" polských bratrů. Taky to částečně bude ovlivňovat mou objektivitu v této oblasti; kdybych jezdil vocpodu táhnoucí nesmrtelnou rotačkou za 4,5 na sto Karle, možná bych zpíval jinou písničku.
Souhlasím, že kdo si starší auto udržuje, nemá nejmenší důvod kupovat nové spotřební srágory s kurvítky, a proto jsou zkorumpované úřednické loutky nuceny vymýšlet a do zákonů zakomponovávat vyděračské praktiky, jak lidi ke koupi těchto navoněných exkrementů donutit.
A ustoupím od svých zbytečně emočně zbarvených nekorektních sugestivních výlevů a la "think of the children!" v souvislosti s dieselovými emisemi. Že mě diesely přidušují neznamená, že moderní přímovstřiké benzíny (jejich emise) neobsahují ještě nebezpečnější jedy, jen třeba jejich mechanismus zhoubného působení na lidské tělo není tak zjevný na první nádech/pohled.
120k za filtr z Žaponska? Všechny mé dosavadní auta byly levnější, některé za zlomek této ceny , ovšem všechny na benzín nebo LPG; v tomto kontextu je jednání kuchačů filtrů pochopitelné, jde-li většinou lidi se směšným (čti běžným) příjmem např. v SadoMaso toxickém kraji, a samozřejmě v kontextu rakovinotvorných emisí z místního průmyslu a hlavně od našich "milých" polských bratrů. Taky to částečně bude ovlivňovat mou objektivitu v této oblasti; kdybych jezdil vocpodu táhnoucí nesmrtelnou rotačkou za 4,5 na sto Karle, možná bych zpíval jinou písničku.
Souhlasím, že kdo si starší auto udržuje, nemá nejmenší důvod kupovat nové spotřební srágory s kurvítky, a proto jsou zkorumpované úřednické loutky nuceny vymýšlet a do zákonů zakomponovávat vyděračské praktiky, jak lidi ke koupi těchto navoněných exkrementů donutit.
A ustoupím od svých zbytečně emočně zbarvených nekorektních sugestivních výlevů a la "think of the children!" v souvislosti s dieselovými emisemi. Že mě diesely přidušují neznamená, že moderní přímovstřiké benzíny (jejich emise) neobsahují ještě nebezpečnější jedy, jen třeba jejich mechanismus zhoubného působení na lidské tělo není tak zjevný na první nádech/pohled.
Naposledy upravil(a) Lachende Bestien dne stř 16 led 21:35, celkem upraveno 1 x.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27885
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dacia Duster
No, a proto dnes automobilky zavádějí DPF pro benzínové motoryLachende Bestien píše: Ale třeba rozumím dýchání jako koza smrdutému dieselovému náklaďáku.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Dacia Duster
O tom už jsem slyšel a ve světle škodlivých emisí z moderních benzínových přímovstřiků nelze než toto rozhodnutí schvalovat. V kontextu takřka všudypřítomné degenerace civilizace (maximální zkorumpovanost,hedonismus a dekadence, ničení okolního prostředí, popírání biologických/fyzikálních zákonů...) těsně před rozpadem jde o přirozený vývoj.řidičBOB píše:No, a proto dnes automobilky zavádějí DPF pro benzínové motoryLachende Bestien píše: Ale třeba rozumím dýchání jako koza smrdutému dieselovému náklaďáku.
Pro mě to znamená, že můžu s klidem přestat uvažovat o hypotetickém budoucím rozhodování o tom, jakou motorizaci zvolit do nového auta; tj. žádnou. Takže buď nějakého benzínového veterána nebo elektro, pokud člověku nestačí busy/vlaky.