Dobrý den všem,
Prosím o radu. Nedávno jsem na své Fabii nechal vyměnit baterku a od té doby mám hrozný problém se zařazením zpátečky. Řadící páku zatlačím dolů, posunu vlevo (až do této fáze to jde bez problémů), ale jakmile chci udělat finální pohyb dopředu, jde to jenom za použití hrubé síly a když jí chci zase vyřadit, tak to jde snad ještě hůř. Na autě je dělaná nová spojka a vyměněn převodový olej. Měl by někdo nápad, čím by to mohlo být ? Všechny ostatní kvalty fungují normálně.
Předem děkuji za jakoukoliv odpověď
Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 24 lis 15:28
Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
Skus zaradit nejaky prevod (ktorykolvek), ked stojis a spojka je rozpojena tak zaradenim prevodu synchronizujes prevodovku (cize ked stojis stoji aj prevodovka). Potom z toho prevodu prerad na spiatocku, malo by to aspon trochu pomoct (spiatocka vacssinou nema synchro).
Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
Taky dávám prvně jedničku nebo dvojku a pak až zpátečku kór teď v zimě.
Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
A nebude to spojka? Sice může bejt nová, ale nic nezkazíš, když jí tam zkusíš při úplně vyšlápnuté spojce pomalu, ale hodně pomalu zasouvat, a poslouchat, jestli neslyšíš nějaký zoubky. Dělalo to i nám. Spojka se úplně nevypínala a furt byla v mírným záběru, takže dát tam zpátečku a vytáhnout ju bez orchestru zubů byl kolikrát úkon nadlidský. Popř mě napadá ještě kulisa nebo už samotná převodovka
Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
skus spojku poriadne odvzdusnit. taktiez ci tiahla radenia neboli nejako narusene.
Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
Jen tak na okraj (ref problémy s řazením 6MT u BMW, když je tam "nesprávná"/alternativní náplň oleje v převodovce): Je v převodovce správný olej?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Zpátečka jde zařadit jen strašně těžko
První zásada při špatném komfortu řazení je seřídit řazení. Ve Fabii se centruje řadící páka a kulisa převodovky a pak se nastaví lanovody do nuly. Provádí se mazání kulisy na převodovce, lanovodů a řadící páky speciálním tukem. Škodovka to má v ND přímo k objednání i na ešopech a v etce dle vin k dohledání.
Olej v převodovce se mění orientačně jednou za 5 let, (olej má 5let životnost i v kanystru, natož v autě) a že výrobce případně neuvádí výměnu nebo je doživotní náplň je na každém, jak si to vyloží.
Olej se vybírá se dle VIN, jsou případy, kdy stejná převodovka (MQ100) má několik verzí provedení označených typově.
Nejen různá provedení, ale i:
STEJNÁ provedení mají RŮZNÉ VNITŘNOSTI.
Někdy jiné sady ložisek, synchronů atd a POTŘEBUJÍ JINÉ OLEJE- Existují aktualizované změny zanesené do datebáze dle VIN I PO SKONČENÍ VÝROBY.
Kdo to exaktně nedodržuje ten servis dle zásad VIN v aktuálním čase, tak může a nemusí mít problémy, ale ať se pak ničemu nediví, když tam má jinou náplň, tak je logické, že převodovka může zkolabovat.
Olej v převodovce se mění orientačně jednou za 5 let, (olej má 5let životnost i v kanystru, natož v autě) a že výrobce případně neuvádí výměnu nebo je doživotní náplň je na každém, jak si to vyloží.
Olej se vybírá se dle VIN, jsou případy, kdy stejná převodovka (MQ100) má několik verzí provedení označených typově.
Nejen různá provedení, ale i:
STEJNÁ provedení mají RŮZNÉ VNITŘNOSTI.
Někdy jiné sady ložisek, synchronů atd a POTŘEBUJÍ JINÉ OLEJE- Existují aktualizované změny zanesené do datebáze dle VIN I PO SKONČENÍ VÝROBY.
Kdo to exaktně nedodržuje ten servis dle zásad VIN v aktuálním čase, tak může a nemusí mít problémy, ale ať se pak ničemu nediví, když tam má jinou náplň, tak je logické, že převodovka může zkolabovat.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)