SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Dokazal by mi prosim nekdo vysvetlit proc je obecne SUV povazovano za bezpecnejsi auto nez klasicky sedan resp kombi?
Rozumim, ze SUV ma svoje vyhody, ale ma i nejake nevyhody, taky chapu, ze kdyz se potka vetsi auto s mensim tak to vetsi ma navrch, ale nerozumim v cem ma navrch "to" samotne SUV? Kdyz si vemu dve stejne tezke auta, jedno SUV jedno sedan resp kombi napr Hyundai i40 vs Tuscon (hmotnost priblizne stejna, cena taky) tak proc by ten Tuscon mel mit navrch?
Obecne kdyz se podivame na existujici SUV, tak se jedna o velka auta, zda se mi ze kdyz se mluvi o bezpecnosti SUV tak je to spis proto, ze tyto auta jsou velka a tezka, nez ze by to melo byt proto, ze to je SUV.
Zajima mne obecne porovnani, dvou stejne (po bezpecnostni strance) vybavenych aut, je jasne ze kdyz porovnam 20let stare male nebo stredni SUV s moderni Octavii, tak Octavie bude mit pri vzajemne kolizi navrch.
Rozumim, ze SUV ma svoje vyhody, ale ma i nejake nevyhody, taky chapu, ze kdyz se potka vetsi auto s mensim tak to vetsi ma navrch, ale nerozumim v cem ma navrch "to" samotne SUV? Kdyz si vemu dve stejne tezke auta, jedno SUV jedno sedan resp kombi napr Hyundai i40 vs Tuscon (hmotnost priblizne stejna, cena taky) tak proc by ten Tuscon mel mit navrch?
Obecne kdyz se podivame na existujici SUV, tak se jedna o velka auta, zda se mi ze kdyz se mluvi o bezpecnosti SUV tak je to spis proto, ze tyto auta jsou velka a tezka, nez ze by to melo byt proto, ze to je SUV.
Zajima mne obecne porovnani, dvou stejne (po bezpecnostni strance) vybavenych aut, je jasne ze kdyz porovnam 20let stare male nebo stredni SUV s moderni Octavii, tak Octavie bude mit pri vzajemne kolizi navrch.
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
kdyz bouras sam a do pevne prekazky tak je SUV rozhodne nevyhoda prave kvuli hmotnosti. jinak vyhoda bude v ty vysce a vaze proti jinym autum. ale v takovy A6 nebo BMW5 to bude dost podobny
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
V cem je vyhoda te vysky?
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Výhody SUV při srážce s jiným - ideálně řekněme čelně protijedoucím vozidlem :
+ obecně měly historicky vozy SUV počínaje X5 a Tourageme vždy vyšší výbavu, než jiná auta, což zahrnovalo i prvky pasivní bezpečnosti (8 a více airbagů atd..)
+ vyšší hmotnost - zákon zachování energie platí, pokud má auto bezmála 2000Kg, tak náraz v 50 do stromu o průměru 50cm bude vypadat jinak, než u auta s váhou 1300Kg
+ obecně vzato i díky hmotnosti byla tak nějak lépe stavěna - bytelněji chcete li
+ mají vyšší světlou výšku a tím i vyšší těžiště a v tom je to hodně dáno. Srážka Mazdy MX-5 a Touraga, jako popis extrému dává tušit kde je ten rozdíl při čelní srážce - např.: https://archiv.ihned.cz/c1-16200080-cel ... -ve-vyhode Výhoda té výšky je právě v lepší ochraně posádky při čelním střetu - ten protijedoucí chudák jde na poměrně rovnou a tuhou plochu a ty auta mají větší motory, takže je tam víc "masa" a jakoby zajíždí pod místo těžiště, protože samy ho mají níže.
Nevýhody :
- horší manévrovatelnost - prudká změna směru jízdy - např : http://www.autoforum.cz/bleskovky/suv-m ... i-problem/
- díky vysoké hmotnosti často delší brzdná dráha (ikdyž to je diskutabilní-hodně proměnných)
Obecně mám já osobně z nových SUV strach, protože je zpravidla řídí bezdětné ženy do 30let věku, které strach a peníze nikdy neměly a zasloužily si to auto pouze tím, že mají místo kalhotek JOJO. A zvládnout během telefonování (multitasking v reálu nejde skoro nikomu) udržet auto široké 215cm a více v pruhu širokém 250cm jde těmto osobám dost blbě.
Jednoznačně nelze popřít, že Land Cruiser je auto se kterým se čelně srazit nechcete...Teda pokud neřídíte tohle : https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_363
+ obecně měly historicky vozy SUV počínaje X5 a Tourageme vždy vyšší výbavu, než jiná auta, což zahrnovalo i prvky pasivní bezpečnosti (8 a více airbagů atd..)
+ vyšší hmotnost - zákon zachování energie platí, pokud má auto bezmála 2000Kg, tak náraz v 50 do stromu o průměru 50cm bude vypadat jinak, než u auta s váhou 1300Kg
+ obecně vzato i díky hmotnosti byla tak nějak lépe stavěna - bytelněji chcete li
+ mají vyšší světlou výšku a tím i vyšší těžiště a v tom je to hodně dáno. Srážka Mazdy MX-5 a Touraga, jako popis extrému dává tušit kde je ten rozdíl při čelní srážce - např.: https://archiv.ihned.cz/c1-16200080-cel ... -ve-vyhode Výhoda té výšky je právě v lepší ochraně posádky při čelním střetu - ten protijedoucí chudák jde na poměrně rovnou a tuhou plochu a ty auta mají větší motory, takže je tam víc "masa" a jakoby zajíždí pod místo těžiště, protože samy ho mají níže.
Nevýhody :
- horší manévrovatelnost - prudká změna směru jízdy - např : http://www.autoforum.cz/bleskovky/suv-m ... i-problem/
- díky vysoké hmotnosti často delší brzdná dráha (ikdyž to je diskutabilní-hodně proměnných)
Obecně mám já osobně z nových SUV strach, protože je zpravidla řídí bezdětné ženy do 30let věku, které strach a peníze nikdy neměly a zasloužily si to auto pouze tím, že mají místo kalhotek JOJO. A zvládnout během telefonování (multitasking v reálu nejde skoro nikomu) udržet auto široké 215cm a více v pruhu širokém 250cm jde těmto osobám dost blbě.
Jednoznačně nelze popřít, že Land Cruiser je auto se kterým se čelně srazit nechcete...Teda pokud neřídíte tohle : https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_363
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
jirka: zrovna při nárazu do stromu/pevné zdi je hmotnost přinejmenším diskutabilní.
Obecně bych řekl, že nízká auta jsou bezpečnější do doby kdy dojde k nárazu auto-auto. Pak se projevý výhoda "sezení výš". Při čelním střetu míří nosník SUV nad nosník sedanu/kombi = náraz jde více na posádku. Ještě markantnější je to při bočním střetu (nosník vs. okno X nosník vs. práh).
Bytelnost neznamená životnost.
Pro jízdu ve městě je ještě výhoda "kompaktnějších" rozměrů. Tiguan vs Passat; Kodiak vs. Superb nebo výše jmenovaný Tuscon vs. i40 Vždy je SUV alternativa kratší = snažší parkování.
Obecně bych řekl, že nízká auta jsou bezpečnější do doby kdy dojde k nárazu auto-auto. Pak se projevý výhoda "sezení výš". Při čelním střetu míří nosník SUV nad nosník sedanu/kombi = náraz jde více na posádku. Ještě markantnější je to při bočním střetu (nosník vs. okno X nosník vs. práh).
Bytelnost neznamená životnost.
Pro jízdu ve městě je ještě výhoda "kompaktnějších" rozměrů. Tiguan vs Passat; Kodiak vs. Superb nebo výše jmenovaný Tuscon vs. i40 Vždy je SUV alternativa kratší = snažší parkování.
2.9T RWD
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Z mého úhlu pohledu to diskutabilní není ani trochu. Ať nejsme v extrémech, vezměme dvě obyčejná auta z obou kategorií..
1 ) Nějaká Octávka v kombíku - kolik může mít ? cca 1400-1450Kg ?
2) Volvo XC90 - tam jsme lehce nějakých 2050Kg
Rozdíl v těch hmotnostech se nezdá být velký, ale ono je to pánové +/- 1/3..A to není málo.
XC90 první generace rozhodně nepatří mezi obří opulentní SUV. Je to takovej mid-level.
Rozdíl v té hmotnosti (neberu teď strukturální pevnost a výsledky jakýchkoliv testů etc..) se projeví jednoznačně. Dejme tomu, že obě ty auta jsou konstruovány tak, že předek se prostě nezdeformuje nijak. Beze škod. A pokud pošlu stejnou rychlostí rozdílnou hmotnost proti tomu stromu,tak větší šanci ten strom přerazit má jednoznačně to těžší auto.
Obecně platí, že silnější vyhrává, takže pokud jako etalon bereme například Octavii Kombi a porovnávali bychom v čem bych byl více v bezpečí, tak pokud bys udělal srovnávací test a boural proti té Octavii třeba Smartem, pak Fábií, pak třeba Passatem a takhle bys pomalu došel až k autům jako je Lincoln Navigator nebo Cadillac Escalade...
Jako jasně, konstrukce a její kvalita má obrovský vliv. Dneska je Renault Modus, což je sračka na entou mnohem bezpečnější, než staré Volvo 940, které měli všichni jako etalon bezpečí a byl to FAKT velkej kombík... https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Samotnej náraz je tam při 02:18
Je třeba porovnávat porovnatelné, takže co nejpodobnější ročníky aut napříč kategoriemi.
Toto je třeba naprosto zavádějící : https://www.youtube.com/watch?v=mLLanPwRgio Protože ten starší Renault Espace není totiž Renault, ale Matra. Měljsem to auto kdysi doma. A kromě "kostry" (jak měly třeba Trabanty) to bylo celé z laminátu, což je dost nefér, ale i tak s přimhouřením obou očí lze vidět ten pokrok za léta vývoje. A ta Discárna u konce je třeba prakticky celá z hliníku, což té bezpečnosti jaksi taky něco ubere...(a navíc je konstrukčně starší než Espace té generace samozřejmě)
1 ) Nějaká Octávka v kombíku - kolik může mít ? cca 1400-1450Kg ?
2) Volvo XC90 - tam jsme lehce nějakých 2050Kg
Rozdíl v těch hmotnostech se nezdá být velký, ale ono je to pánové +/- 1/3..A to není málo.
XC90 první generace rozhodně nepatří mezi obří opulentní SUV. Je to takovej mid-level.
Rozdíl v té hmotnosti (neberu teď strukturální pevnost a výsledky jakýchkoliv testů etc..) se projeví jednoznačně. Dejme tomu, že obě ty auta jsou konstruovány tak, že předek se prostě nezdeformuje nijak. Beze škod. A pokud pošlu stejnou rychlostí rozdílnou hmotnost proti tomu stromu,tak větší šanci ten strom přerazit má jednoznačně to těžší auto.
Obecně platí, že silnější vyhrává, takže pokud jako etalon bereme například Octavii Kombi a porovnávali bychom v čem bych byl více v bezpečí, tak pokud bys udělal srovnávací test a boural proti té Octavii třeba Smartem, pak Fábií, pak třeba Passatem a takhle bys pomalu došel až k autům jako je Lincoln Navigator nebo Cadillac Escalade...
Jako jasně, konstrukce a její kvalita má obrovský vliv. Dneska je Renault Modus, což je sračka na entou mnohem bezpečnější, než staré Volvo 940, které měli všichni jako etalon bezpečí a byl to FAKT velkej kombík... https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY Samotnej náraz je tam při 02:18
Je třeba porovnávat porovnatelné, takže co nejpodobnější ročníky aut napříč kategoriemi.
Toto je třeba naprosto zavádějící : https://www.youtube.com/watch?v=mLLanPwRgio Protože ten starší Renault Espace není totiž Renault, ale Matra. Měljsem to auto kdysi doma. A kromě "kostry" (jak měly třeba Trabanty) to bylo celé z laminátu, což je dost nefér, ale i tak s přimhouřením obou očí lze vidět ten pokrok za léta vývoje. A ta Discárna u konce je třeba prakticky celá z hliníku, což té bezpečnosti jaksi taky něco ubere...(a navíc je konstrukčně starší než Espace té generace samozřejmě)
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Na přeražení Tebou zmíněného stromu s kmenem 50cm bude v běžných rychlostech i ta XC90/Escalade málo.
2.9T RWD
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Cca 65cm prerazi i naložený transporter bokem po nedotacivem smyku. A pak skončí na boudě
Máme šikovné zaměstnance a krb, topili jsme tím doma dlouho
Máme šikovné zaměstnance a krb, topili jsme tím doma dlouho
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Stepan píše: Máme šikovné zaměstnance a krb, topili jsme tím doma dlouho
Taková trochu dražší kácečka.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1995
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: SUV vs kombi/sedan - bezpecnost
Chápu, že zaměstnanci jako nutné zlo jsou celkem jednoduše nahraditelní, ale topit jimi v krbu? Ještě když jsou navíc tak šikovní v přerážení stromů dodávkami? U vás bych teda pracovat asi nechtěl...