Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Sem tomuhle threadu krapet upravil název
K věci: mám doma nějaký c-tek (asi MX5, nevím, nepamatuju se) a u tý hračky mě fascinuje, že je to malá lehounká plastová věcička s tenkýma kablíkama a přesto to funguje. Dobře funguje. I když úplně mrtvou autobaterku sem s tím ještě oživit nezkoušel.
Sem před tím c-tekem měl nějakou prehistorickou nabíječku baterií s trafem, která vážila asi 10 kg a měla kable tlustý jak prst.... a nebyla blbuvzdorná ... a neukazovala stav procesu nabíjení...
K věci: mám doma nějaký c-tek (asi MX5, nevím, nepamatuju se) a u tý hračky mě fascinuje, že je to malá lehounká plastová věcička s tenkýma kablíkama a přesto to funguje. Dobře funguje. I když úplně mrtvou autobaterku sem s tím ještě oživit nezkoušel.
Sem před tím c-tekem měl nějakou prehistorickou nabíječku baterií s trafem, která vážila asi 10 kg a měla kable tlustý jak prst.... a nebyla blbuvzdorná ... a neukazovala stav procesu nabíjení...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Ja zrovna v pondeli nenastartoval. Po konzultaci s nekolika lidma jsem efb baterku strelil na "hloupou" nabijecku a v pohode. Pro jistotu jsem si stahnul na sklad novou Exide. Dneska rano - 3 a chytlo to na brnk tak snad bude v poradku a nebudu to muset prehazovat. Spis me zarazi, ze se takhle vybije baterka na rok a pul starem aute. Denne jezdi v prumeru 100 km, ma SS, ktery vzdy vypinam, takze jsem ji usetril za tech 36000 kkm spoustu startu.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
EFB je levnější varianta pro S/S pro menší modely, v podstatě jde o klasickou konstrukci jen s tím, že lze naklánět asi do 45°
AGM už je daleko odolnější a víc vydrží vč. hlubokého podbití a i ryhleji se nabíjí a není pravda, že je určena pouze pro vozy se S/S s rekuperací
AGM už je daleko odolnější a víc vydrží vč. hlubokého podbití a i ryhleji se nabíjí a není pravda, že je určena pouze pro vozy se S/S s rekuperací
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
To jsem tak nejak vedel, jen jsem si nebyl 100% jisty, jestli to muzu dat na hloupou nabijecku. Mel jsem v zaloze boschackou c7 ze skladu urcenou k prodeji, jen mi bylo pitome ji rozbalit, pouzit a pak dat zpatky do krabice. Poradil jsem se s nasim produktakem pres baterky a jeste nahodou potkal pred prodejnou autoelektrikare, oba rekli, ze je to burt, tak sla na obyc, co mame erarni na sluzebni auta a reklamovane baterky. Spis nemuzu prijit na to, proc se tak vybila, ze sem nenastartoval pri -1.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Nevylučuju že těch Lidl zázraků bylo více revizí a některé třeba fungovaly. Nicméně měli jsme ve stejnou dobu pořízené 2 v rodině a vždy to dopadlo stejně - baterka co fungovala se pro jistotu při odstávce nechala den nabíjet a pak buď nefungovala rovnou, nebo zdechla o pár startů později. Celkem 4 baterie takto odpravené na 2 nabíječky. První baterie se vyhodila, protože byl skon přisuzován stáří. Další fungují po nabití funkční nabíječkou dodnes, snad po 3 letech.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Ad Lidl nabíječka a totálně mrtvá baterie - ANO je to pravda. Baterku,která je na totál vycucaná to nezačne nabíjet. A ty vezmeš 9V baterku (nebo ji napojíš startovacíma kabelama na druhou baterku - klidně jen z motorky..), natáhneš kabílkem mínus k mínusu, plusu k plusu, zapneš na to nabíječku z Lidli, 9V baterku odpojíš a voilá..nabíjí normálně. Takže ne, že by ji neuměla nabít, ale je to tam jako nějaká pojistka asi..nevím...
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Proto se mi líbí Ctek. Je maličká, indikuje v jaké je nabíjení fázi, takže nemusím řešit jestli opravdu nabijí nebo se jen tak tváří a neztrácím čas a nervy s laborováním. Že je tato značka OEM pro originální příslušenství McLaren je taky solidní reference.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2148
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
No, to ta lidlácká ukazuje na displeji taky. A za jeden ctek jich koupím pět...
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1986
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
V zásadě nelze mít nic proti levným (zpravidla čínským, i když tam a obecně v Asii už vyrábí asi většina velkých firem) napodobeninám značkových/kvalitních produktů, ovšem ta čtvrtinová/pětinová cena se nutně odrazí na kvalitě produktu (výjimky potvrzují pravidlo). Takže je vhodné si položit dotaz, jestli jsem na tom finančně opravdu až tak nevalně, abych svou koupí podporoval velkovýrobu těchto šuntů, nebo to přenechám hordám standartní směsi lidlových důchodců.
I když odolat velmi nízké ceně a vidině extra turbo výhodného nákupu je samozřejmě obtížné.
Nemluvím tady ovšem o výrobcích, které čeští šmelináři nakoupí v Číně (alixpres, dx etc.) - a pak je na svých e-shopech přeprodávají za x násobky. To je kapitola sama pro sebe.
I když odolat velmi nízké ceně a vidině extra turbo výhodného nákupu je samozřejmě obtížné.
Nemluvím tady ovšem o výrobcích, které čeští šmelináři nakoupí v Číně (alixpres, dx etc.) - a pak je na svých e-shopech přeprodávají za x násobky. To je kapitola sama pro sebe.
Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ
Já raději chci jednu funkční než byť jen ty 2, co skončily v popelnici. Kdybychom Ctek měli od začátku, ušetříme jednu zbytečně vyhozenou Aku v jeho ceně. Indikace na Lidl verzi z té doby byla pouze ikonka plného nabití. Ta se rozsvítila klidně po 10 minutách u Aku, která předtím už startovala poněkud líně a normální přístroje ji pak dobíjely půl dne než byly spokojeny.GeneHawkins píše:No, to ta lidlácká ukazuje na displeji taky. A za jeden ctek jich koupím pět...
《》1.5 dCi & 0.9 TCe