Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od pavproch »

Sem tomuhle threadu krapet upravil název

K věci: mám doma nějaký c-tek (asi MX5, nevím, nepamatuju se) a u tý hračky mě fascinuje, že je to malá lehounká plastová věcička s tenkýma kablíkama a přesto to funguje. Dobře funguje. I když úplně mrtvou autobaterku sem s tím ještě oživit nezkoušel.

Sem před tím c-tekem měl nějakou prehistorickou nabíječku baterií s trafem, která vážila asi 10 kg a měla kable tlustý jak prst.... a nebyla blbuvzdorná ... a neukazovala stav procesu nabíjení...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 624
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Kavis »

Ja zrovna v pondeli nenastartoval. Po konzultaci s nekolika lidma jsem efb baterku strelil na "hloupou" nabijecku a v pohode. Pro jistotu jsem si stahnul na sklad novou Exide. Dneska rano - 3 a chytlo to na brnk tak snad bude v poradku a nebudu to muset prehazovat. Spis me zarazi, ze se takhle vybije baterka na rok a pul starem aute. Denne jezdi v prumeru 100 km, ma SS, ktery vzdy vypinam, takze jsem ji usetril za tech 36000 kkm spoustu startu.
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od retron »

EFB je levnější varianta pro S/S pro menší modely, v podstatě jde o klasickou konstrukci jen s tím, že lze naklánět asi do 45°
AGM už je daleko odolnější a víc vydrží vč. hlubokého podbití a i ryhleji se nabíjí a není pravda, že je určena pouze pro vozy se S/S s rekuperací
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 624
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Kavis »

To jsem tak nejak vedel, jen jsem si nebyl 100% jisty, jestli to muzu dat na hloupou nabijecku. Mel jsem v zaloze boschackou c7 ze skladu urcenou k prodeji, jen mi bylo pitome ji rozbalit, pouzit a pak dat zpatky do krabice. Poradil jsem se s nasim produktakem pres baterky a jeste nahodou potkal pred prodejnou autoelektrikare, oba rekli, ze je to burt, tak sla na obyc, co mame erarni na sluzebni auta a reklamovane baterky. Spis nemuzu prijit na to, proc se tak vybila, ze sem nenastartoval pri -1.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Zajda »

Nevylučuju že těch Lidl zázraků bylo více revizí a některé třeba fungovaly. Nicméně měli jsme ve stejnou dobu pořízené 2 v rodině a vždy to dopadlo stejně - baterka co fungovala se pro jistotu při odstávce nechala den nabíjet a pak buď nefungovala rovnou, nebo zdechla o pár startů později. Celkem 4 baterie takto odpravené na 2 nabíječky. První baterie se vyhodila, protože byl skon přisuzován stáří. Další fungují po nabití funkční nabíječkou dodnes, snad po 3 letech.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od jirka87 »

Ad Lidl nabíječka a totálně mrtvá baterie - ANO je to pravda. Baterku,která je na totál vycucaná to nezačne nabíjet. A ty vezmeš 9V baterku (nebo ji napojíš startovacíma kabelama na druhou baterku - klidně jen z motorky..), natáhneš kabílkem mínus k mínusu, plusu k plusu, zapneš na to nabíječku z Lidli, 9V baterku odpojíš a voilá..nabíjí normálně. Takže ne, že by ji neuměla nabít, ale je to tam jako nějaká pojistka asi..nevím...
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Zajda »

Proto se mi líbí Ctek. Je maličká, indikuje v jaké je nabíjení fázi, takže nemusím řešit jestli opravdu nabijí nebo se jen tak tváří a neztrácím čas a nervy s laborováním. Že je tato značka OEM pro originální příslušenství McLaren je taky solidní reference.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2145
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od GeneHawkins »

No, to ta lidlácká ukazuje na displeji taky. A za jeden ctek jich koupím pět...
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Lachende Bestien »

V zásadě nelze mít nic proti levným (zpravidla čínským, i když tam a obecně v Asii už vyrábí asi většina velkých firem) napodobeninám značkových/kvalitních produktů, ovšem ta čtvrtinová/pětinová cena se nutně odrazí na kvalitě produktu (výjimky potvrzují pravidlo). Takže je vhodné si položit dotaz, jestli jsem na tom finančně opravdu až tak nevalně, abych svou koupí podporoval velkovýrobu těchto šuntů, nebo to přenechám hordám standartní směsi lidlových důchodců.
I když odolat velmi nízké ceně a vidině extra turbo výhodného nákupu je samozřejmě obtížné. $-)

Nemluvím tady ovšem o výrobcích, které čeští šmelináři nakoupí v Číně (alixpres, dx etc.) - a pak je na svých e-shopech přeprodávají za x násobky. To je kapitola sama pro sebe. :ymsick:
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Zajda »

GeneHawkins píše:No, to ta lidlácká ukazuje na displeji taky. A za jeden ctek jich koupím pět...
Já raději chci jednu funkční než byť jen ty 2, co skončily v popelnici. Kdybychom Ctek měli od začátku, ušetříme jednu zbytečně vyhozenou Aku v jeho ceně. Indikace na Lidl verzi z té doby byla pouze ikonka plného nabití. Ta se rozsvítila klidně po 10 minutách u Aku, která předtím už startovala poněkud líně a normální přístroje ji pak dobíjely půl dne než byly spokojeny.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět