Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
Japan power
Autoškolák
Příspěvky: 74
Registrován: stř 01 srp 07:52

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Japan power »

zdeny píše:
Lachende Bestien píše:@Japan power


Jen by mě ale zajímalo, jakou v současnosti vyráběnou běžnou atmosféru (japonskou, nebo i jinou, na výrobci/zemi původu nezáleží) byste postavil proti dle vás do "moderního" osobáku optimálnímu oturbenému dvoulitru, aby dokázala být přiměřenou konkurencí.

Tato rovnice DNES už nemá řešení. To každý ví...
Ale výjimky byly: Motor z Corolly 1,8TS, z Civicu R-type - oba mezi 142-147kW a důstojný a zejména festovní kandidát k 2l turbo.
Jsem odchovaný na Vtec motorech a když už přeplňované motory, tak ty pořádné a né pidi vysavačové motůrky TSI, jak s tím přišel koncern... Proti turbu vůbec nic nemám, aby bylo jasno, ale musí to být motor už v základu vhodný k danému autu. Tím mám na mysli, že atmosférická 1.4 (D14) u Civica 6g nebo 1.6 u Saxa VTS dokázou udělat divy. Ale třeba koncerňácká 1.6 MPI, Fordí 1.3, korejské 1.6 atd byly oproti prvně jmenovaným naprosto líné mrchy a nedá se to porovnávat. Ale odsoudí se všechno slabší, že to nejede. Starších atmosfér by byla celá řada. Zrovna ten zmíněný Accord v K24 je stále výborný motor (úsporný, silný, sametový na čtyřválec, s dvěma nástupy výkonu až do omezovače). Ale to jsem už psal v dřívějších příspěvku, jak dokáže zatopit i 2.3 DIS Turbu od Mazdy MPS a to není žádný otloukánek. Ano, nejsou to nové vozy, ale ber to třeba jako porovnání.

Atmosféra se v poslední době spíše haní, v Evropě už prakticky vymřela (ta dobrá), ale tu nedostatečnou dynamiku vidím v článku mezi volantem a sedačkou. Ano, někdo opravdu nemá rád vytáčení motorů a hluk z toho pramenící a řidič chce mít tah "vodspodu". Tomu rozumím, pokud je to třeba nějaké 1.8 Turbo. Ale rozhodně takový člověk nemá co hanit atmosféru jen kvůli tomu, že ten motor nedokáže vytočit do maxima a vytřískat z ní maximální výkon, kde je všechno posazené do horního spektra. Vem to obecně. Stále tu jsou motory 4U-GSE/FA20 moc pěkné svezení, 2.0 L SKYACTIV-G (PE-VPS). Ano, nejsou to zcela běžná auta, ale jsou tu.

U "použitelnějších" vozů potom třeba J37A1 v Acuře MDX (SUV), VQ37HR v Q60, K20C2 i-VTEC DOHC I4 v Civicu 10g (u nás bohužel nedostupný :( ), Cyclone Ti-VCT V6 u Fordu, Chryslerácká 3.0 V6/3.6L V6 (2.7 V6 je naopak tragická :-? ). To jsem vypsal na přání ty dobré atmosféry, které člověka nezruinujou. Alespoň né mimo Evropu a EU, která přesně ví, že ty pidi vysavačové motůrky jsou to nejlepší pro nás. A za chviličku bude do aut montovat záznamová zařízení při překročení rychlosti a senzory do sedadel, když si člověk uprdne a toho pokutuje. :))
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od honziss »

Ja za posledni rok vyzkousel 2 atmosfery: mazdu 3 2.0 a imprezu 2.0 a musim rict, ze ac to byl v obou pripadech fajn motor, tak na bezny 1.5T s podobnym max vykonem se to vykonove nechyta ani omylem. Ono se staci podivat na grafy prubehu vykonu a mk a zintegrovat si je...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od HondaMan »

Souhlas. I věhlasné Hondí K20 v běžném provozu narazí na fakt, že mají cca 100Nm/l. A pak buď řadíš jak pominutý a jedeš, nebo jsi pomalejší než s naftovým kombíkem.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27863
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od řidičBOB »

Tak každému rozumnému to je jasné. A fanatika to stejně nezajímá - ten prostě ví, že ten žlutý motor jede líp a basta.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od honziss »

HondaMan píše:Souhlas. I věhlasné Hondí K20 v běžném provozu narazí na fakt, že mají cca 100Nm/l. A pak buď řadíš jak pominutý a jedeš, nebo jsi pomalejší než s naftovým kombíkem.
Ani to razeni ti moc nepomuze, protoze treba u ty mazdi 2.0 ma prevodovka tak dlouhy kvalty a rozestupy mezi nima, ze nemas kam. Nehlede na to, ze radit na dalnici za 2 kdyz ti kamion vyklidi v kopci levej pruh konecne neni uplne user friendly. To stejny u imprezy, kdyz mas cvt v manualnim rezimu, zarazeno 7 a jedes treba 90, tak zrychleni na 130 trva snad minutu...

I tak bych si tu imprezu asi klido koupil, je to hrozne prijemny auto. Jeste ze zadny dalsi auto nepotrebuju a nemam kde parkovat :)
R4...258k
R3...261k
EV...264k
MMKS
Autoškolák
Příspěvky: 29
Registrován: stř 25 dub 09:09

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od MMKS »

řidičBOB píše:Tak každému rozumnému to je jasné. A fanatika to stejně nezajímá - ten prostě ví, že ten žlutý motor jede líp a basta.
no protože to celé vzniklo v reakci na můj dotaz dovolím si k tomu jen objasnit svůj pohled i když předpokládám, že to nebylo přímo na mě.

- japonská auta mám rád, asi spíš z nostaligie (Mitsubishi Lancer 1.5, Nissan Primera SRDE 2.0 - skvělá auta), ale vůbec jsem se nebránil něčemu jinému
- debata se přelívá (zbytečně) nejdřív na téma spolehlivost, pak zase výkon a to pořád dokola. Netvrdím, že motory s turbem musí být zákonitě víc poruchovější, ale z logiky věci, víc věcí, větší možnost se něco pokazit (btw. tuto teorii třeba s radostí hlásí i elektro-auta, takže nic zastaralého). Výběr jsem zúžil na několik aut a bohužel třeba zrovna k Fordu Ecoboost 1.6 jsem narazil na spoustu dotazů, zpráva atd. o praskání bloků, přehřívání způsobeným úbytkem kapaliny atd. , možná prostě jen blbá náhoda....Mondeo 2.0 Ecoboost zrovna nikde poblíž rozumné nebylo.
Favorit byl dlouhou dobu Accord 2.4, kde ten motor všude chválí (a auto samotné), jenže nikde nebyl a naopak se ukázala Mazda 6 2.5, kterou často dávali s Accordem na srovnání.

- co se týká výkonu. Samozřejmě mi kamarád s TDI Passatem při rozjezdu dával strašně na prdel, ale já to mám jako rodinné auto s denním ježděním do práce. Tzn. většinu času si to budu jezdit na spotřebu, ale jsem rád, že už nemusím přemýšlet, kdy zase bude 10km rovinka, abych předjel Avii. To, že si tam musím podřadit mě vůbec netrápí, naopak mě to baví.
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 794
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Shr3k »

honziss píše:Ani to razeni ti moc nepomuze, protoze treba u ty mazdi 2.0 ma prevodovka tak dlouhy kvalty a rozestupy mezi nima, ze nemas kam.
Mazdí 2.0 má kratší kvalty (kratší stálý převod a prodlouženou jedničku) jen se 165k (M3 nebo M6), 120k v M3 nebo 145k M6 má ty delší.
120k
120k
165k
165k
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 794
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Shr3k »

Jen pro ilustraci, jak se změnily převody auta, které si koupil zakladatel tématu, s přechodem na EURO 5.
Mazda6 2.5 MZR 125 kW EURO 4
Mazda6 2.5 MZR 125 kW EURO 4
Mazda6 2.5 MZR 125 kW EURO 5 facelift
Mazda6 2.5 MZR 125 kW EURO 5 facelift
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5693
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Stepan »

Z uživatelských zkušeností potvrzuju zkušenosti grafy Shreka. Ve trojce je G165 super, G120 je strašný. :-bd
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Hanz
Řidič začátečník
Příspěvky: 194
Registrován: úte 14 srp 18:46

Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné

Příspěvek od Hanz »

o Subaru Levorg jste nepřemýšlel? Trh ojetit neznám a nevím kolik se to pohybuje, ale kombi je to pěkné a ten 170koňový motor i docela jede, ale hlavně neskutečně sedí v zatáčkách.
Toyota GT 86 II, Mazda 6 kombi 165 PS 2017
Odpovědět