Jsem odchovaný na Vtec motorech a když už přeplňované motory, tak ty pořádné a né pidi vysavačové motůrky TSI, jak s tím přišel koncern... Proti turbu vůbec nic nemám, aby bylo jasno, ale musí to být motor už v základu vhodný k danému autu. Tím mám na mysli, že atmosférická 1.4 (D14) u Civica 6g nebo 1.6 u Saxa VTS dokázou udělat divy. Ale třeba koncerňácká 1.6 MPI, Fordí 1.3, korejské 1.6 atd byly oproti prvně jmenovaným naprosto líné mrchy a nedá se to porovnávat. Ale odsoudí se všechno slabší, že to nejede. Starších atmosfér by byla celá řada. Zrovna ten zmíněný Accord v K24 je stále výborný motor (úsporný, silný, sametový na čtyřválec, s dvěma nástupy výkonu až do omezovače). Ale to jsem už psal v dřívějších příspěvku, jak dokáže zatopit i 2.3 DIS Turbu od Mazdy MPS a to není žádný otloukánek. Ano, nejsou to nové vozy, ale ber to třeba jako porovnání.zdeny píše:Lachende Bestien píše:@Japan power
Jen by mě ale zajímalo, jakou v současnosti vyráběnou běžnou atmosféru (japonskou, nebo i jinou, na výrobci/zemi původu nezáleží) byste postavil proti dle vás do "moderního" osobáku optimálnímu oturbenému dvoulitru, aby dokázala být přiměřenou konkurencí.
Tato rovnice DNES už nemá řešení. To každý ví...
Ale výjimky byly: Motor z Corolly 1,8TS, z Civicu R-type - oba mezi 142-147kW a důstojný a zejména festovní kandidát k 2l turbo.
Atmosféra se v poslední době spíše haní, v Evropě už prakticky vymřela (ta dobrá), ale tu nedostatečnou dynamiku vidím v článku mezi volantem a sedačkou. Ano, někdo opravdu nemá rád vytáčení motorů a hluk z toho pramenící a řidič chce mít tah "vodspodu". Tomu rozumím, pokud je to třeba nějaké 1.8 Turbo. Ale rozhodně takový člověk nemá co hanit atmosféru jen kvůli tomu, že ten motor nedokáže vytočit do maxima a vytřískat z ní maximální výkon, kde je všechno posazené do horního spektra. Vem to obecně. Stále tu jsou motory 4U-GSE/FA20 moc pěkné svezení, 2.0 L SKYACTIV-G (PE-VPS). Ano, nejsou to zcela běžná auta, ale jsou tu.
U "použitelnějších" vozů potom třeba J37A1 v Acuře MDX (SUV), VQ37HR v Q60, K20C2 i-VTEC DOHC I4 v Civicu 10g (u nás bohužel nedostupný ), Cyclone Ti-VCT V6 u Fordu, Chryslerácká 3.0 V6/3.6L V6 (2.7 V6 je naopak tragická ). To jsem vypsal na přání ty dobré atmosféry, které člověka nezruinujou. Alespoň né mimo Evropu a EU, která přesně ví, že ty pidi vysavačové motůrky jsou to nejlepší pro nás. A za chviličku bude do aut montovat záznamová zařízení při překročení rychlosti a senzory do sedadel, když si člověk uprdne a toho pokutuje.