Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Vyjádřím se k Subaru. Od roku 2009 nebrat nic. Auta strašně narostla a aby byla prodejná v Evropě, ztratila to, čím se odlišovala od konkurence. Tzn. jsou nafouklá, těžká, velká, mají rámová okna (mimo STI), ale motory zůstaly. Tzn. díky velkému nárůstu váhy se snížil poměr výkon/váha. A je to znát. Na druhous tranu musím ale uznat (mám Outback 2011 s 2,5 123kW 6°MT), že tento nový 2,5 litr proti starým verzím jede o velký kus lépe navzdory vyšší váze auta ve srovnání s MR do 2008 (tam přišla nová modelová řada). A co mě jako denodenního uživatle těší, tak motor je daleko úspornější, než ty, co byly před tím. Měl jsem legacy 2,0R (121kW, ročník 2006) a dost najeto i s 2,5i 121kW v Outbacku (ročník 2007). Mohu srovnat. Legacy nejelo špatně, ale za cenu toho, že člověk musel fakt jít k 4 a více tisícům rpm. Tio se logicky promítlo do spotřeby, která pak šahala až k 10/100 (jinak jsem měl průměr po 160tkm a 6 letech vlastnictví 7,98/100). Outbak s 2,5i staré modelové řady na tom nebyl o moc lépe stran výkonu ale ani spotřeby. Bylo to +/- stejné. Nová řada motorů 123/127kW je předělaná a je to znát. Auto citleněji táhne od nižších otáček, což je logický důsledek změny poměru vrtání/zdvih a nahoře ho stopně až omezovač. Za otáčkami jde tento motor rád a lehce. Dokonce spotřeba je nižší, než byla u 121kW verzí 2,0 i 2,5. Může za to i 6°převodovka. Bohužel, agilita Legacy je ta tam. Auto má stále výtečný podovzek a odpovídající jídzní vlastnosti, ale je cítit, že je velké.
K Hondě - pokud Accord, tak 2,4i. Automat se dělal, ale zabije totálně tento motor. Když, tak zásadně 6°manuál. Mazda - ehm, jako vlastník 3MPS (doufám,že stále jezdí tak, jako za mlada - dnes má 350HP), byla excelentní,a le z výkon si nechala řádně nalejt do chřtánu. Navíc N98+ benzínu. 6MPS není špatná, jen dnes už to bude nejspíše shnilý vytuzený šrot. Jinka supr auto. Nové řady od roku 2008/9 nejsou špatné, dyzajnově hezké, ale jaksi jim něco chybí, zejména v dílenském zpracování. Ve srovnání s Hondou nebo dokonce Subaru to je prostě ošizené auto. Laky mizerné, antikorozní ochrana pochybná. Ale stále platí, že Mazdy patří k tomu nelepšímu, co se týká mjídzních vlastností. Mondeo je velké a těžké a má stejný osud jako Outback či legacy od Subaru. po roce 2008 nabubřelo, ztěžklo, motory zůstaly. Mj. zdědil jsem Mondeo r.v. 2006 s 1,8i a 92kW po mém zesnulém otci a dnes, ač mám doma další 2 auta (Subaru a Infiniti), jezdím nejradši právě s tímto MOndeem. Výkonu je dost. Chce to pustit motor nad 4,500 otáček. Ale - auto je menší, lehčí, nízké a má excelentní rozložení váhy - motor je totiž velmi lehký. Zatáčky s ním jsou jedna báseň. Excenetní brzdy, to se musí enchat a třeba proti Outbacku to brzdí přímo ďábelsky. A to vše při spotřebě na dlouhé tratě v rámci limitů (mimo dálnice) do 6,4/100. Na dílnici s tím nejezdím, neb nemám na tomto autě známku. Ve městě (jezdí žena denně do práce) do 7,8/100 v zimě!! A to je na dnešní dobu stále výtečná hodnota. Nové MOndeo 2,0i se 107kW jede dobře. Ale - je zase znát velikst auta. Mně navíc příliš nesedlo díky sedačkám, ale kdybych měl volit mezi Mazdou a Mondeem, vyberu MOndeo s 2,0i - díky zásadně lepší antikorozní ochraně.
Poslední poznámka k SUbaru - model legacy Spec.B s H6 a 180kW a 5°AT: supr auto. ve všem. Jídzně, motoricky, ergonomií a hlavně spolehlivostí. Spolu s Legacy 2,0R ze stejné doby se toto auto počítá jako nejspolehlivější řada spolu s Foresterem ze stejné doby. Ale - dnes je nesehnatelné ve stavu, kdy by nevyžadovalo náročné investice. Je servisně zásadně dražší, než 2, nebo 2,5i modely. Provozně (spotřeba 9-12, při sporotvní jídzě klidně 18), brzdy, AT převodovka atdadtadt. Já měl r. 2007, bohžel díky poskému hňuipovi, co usnul za volantem a zbořil mě, jsem ho sice nechal kompltě precizně opravit,. ale po opravě už to bylo neslučitelné s představou auta, jaké jsem chtěl - havarované prostě ne a byť špičkově opravené, šlo z domu. Dnes toho lituji, prtožoe to bylo poctivé mechanické auto, bez kurtvítek, s výtečnými vlastnostmi a hlavně - jak jsem prověřil bytelné a bezpečné. Z nehody jsem vystoupil po svých, i když to bylo na odpis. Proto na základě této zkušenosti dodnes jezdím dlouhé tratě se Subaru a asi už u značky zůstanu. Dalším autem bude příští rok Levorg.
K Hondě - pokud Accord, tak 2,4i. Automat se dělal, ale zabije totálně tento motor. Když, tak zásadně 6°manuál. Mazda - ehm, jako vlastník 3MPS (doufám,že stále jezdí tak, jako za mlada - dnes má 350HP), byla excelentní,a le z výkon si nechala řádně nalejt do chřtánu. Navíc N98+ benzínu. 6MPS není špatná, jen dnes už to bude nejspíše shnilý vytuzený šrot. Jinka supr auto. Nové řady od roku 2008/9 nejsou špatné, dyzajnově hezké, ale jaksi jim něco chybí, zejména v dílenském zpracování. Ve srovnání s Hondou nebo dokonce Subaru to je prostě ošizené auto. Laky mizerné, antikorozní ochrana pochybná. Ale stále platí, že Mazdy patří k tomu nelepšímu, co se týká mjídzních vlastností. Mondeo je velké a těžké a má stejný osud jako Outback či legacy od Subaru. po roce 2008 nabubřelo, ztěžklo, motory zůstaly. Mj. zdědil jsem Mondeo r.v. 2006 s 1,8i a 92kW po mém zesnulém otci a dnes, ač mám doma další 2 auta (Subaru a Infiniti), jezdím nejradši právě s tímto MOndeem. Výkonu je dost. Chce to pustit motor nad 4,500 otáček. Ale - auto je menší, lehčí, nízké a má excelentní rozložení váhy - motor je totiž velmi lehký. Zatáčky s ním jsou jedna báseň. Excenetní brzdy, to se musí enchat a třeba proti Outbacku to brzdí přímo ďábelsky. A to vše při spotřebě na dlouhé tratě v rámci limitů (mimo dálnice) do 6,4/100. Na dílnici s tím nejezdím, neb nemám na tomto autě známku. Ve městě (jezdí žena denně do práce) do 7,8/100 v zimě!! A to je na dnešní dobu stále výtečná hodnota. Nové MOndeo 2,0i se 107kW jede dobře. Ale - je zase znát velikst auta. Mně navíc příliš nesedlo díky sedačkám, ale kdybych měl volit mezi Mazdou a Mondeem, vyberu MOndeo s 2,0i - díky zásadně lepší antikorozní ochraně.
Poslední poznámka k SUbaru - model legacy Spec.B s H6 a 180kW a 5°AT: supr auto. ve všem. Jídzně, motoricky, ergonomií a hlavně spolehlivostí. Spolu s Legacy 2,0R ze stejné doby se toto auto počítá jako nejspolehlivější řada spolu s Foresterem ze stejné doby. Ale - dnes je nesehnatelné ve stavu, kdy by nevyžadovalo náročné investice. Je servisně zásadně dražší, než 2, nebo 2,5i modely. Provozně (spotřeba 9-12, při sporotvní jídzě klidně 18), brzdy, AT převodovka atdadtadt. Já měl r. 2007, bohžel díky poskému hňuipovi, co usnul za volantem a zbořil mě, jsem ho sice nechal kompltě precizně opravit,. ale po opravě už to bylo neslučitelné s představou auta, jaké jsem chtěl - havarované prostě ne a byť špičkově opravené, šlo z domu. Dnes toho lituji, prtožoe to bylo poctivé mechanické auto, bez kurtvítek, s výtečnými vlastnostmi a hlavně - jak jsem prověřil bytelné a bezpečné. Z nehody jsem vystoupil po svých, i když to bylo na odpis. Proto na základě této zkušenosti dodnes jezdím dlouhé tratě se Subaru a asi už u značky zůstanu. Dalším autem bude příští rok Levorg.
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Děkuju za vyčerpávající odpověď, ve které se ale trochu ztrácím.
V první větě uvedené - Subaru od roku 2009 nebrat a ke konci uvádíte na Subaru chválu. Mě se jedná právě o ročníky kolem roku 2010 benzín 2.0 (3.0 bych raději, ale to jsem asi mimo, respektive vím, že byl v předchozím modelu, nevím, jestli byla tato motorizace i později, ale je to jedno, stejně jsem žádné v inzerci nenašel).
Stejně tak jsem nenašel Mondeo 2.0 atmosféru, jen zřídka 2.0 Ecoboost.
U Mazda jsem uvažoval na 2.5 na který jsem četl chválu, nebo motor 2.0 DISI.
"Zamilovaný" jsem do Hondy Accord, jenže těch je fakt málo, obzvlášť v motorizaci 2.4. Ta Mazda 6 je takový sňatek z rozumu a Subaru nebo Mondeo jako rozšíření obzorů, když se najde zajímavý kus.
V první větě uvedené - Subaru od roku 2009 nebrat a ke konci uvádíte na Subaru chválu. Mě se jedná právě o ročníky kolem roku 2010 benzín 2.0 (3.0 bych raději, ale to jsem asi mimo, respektive vím, že byl v předchozím modelu, nevím, jestli byla tato motorizace i později, ale je to jedno, stejně jsem žádné v inzerci nenašel).
Stejně tak jsem nenašel Mondeo 2.0 atmosféru, jen zřídka 2.0 Ecoboost.
U Mazda jsem uvažoval na 2.5 na který jsem četl chválu, nebo motor 2.0 DISI.
"Zamilovaný" jsem do Hondy Accord, jenže těch je fakt málo, obzvlášť v motorizaci 2.4. Ta Mazda 6 je takový sňatek z rozumu a Subaru nebo Mondeo jako rozšíření obzorů, když se najde zajímavý kus.
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Tak je to trochu komplikovanjší. Ten, kdo měl modely do roku 2008, tak je z dalších řad zklamán. To jsem byl a stále jsem i já. AUta přišla o svoji lehkost snadnost ovládání, jídzní hravost. Hlavní rysy ale zůstaly dodnes, i když je maskuje velká váha a rozměry. proto jsem napsla- nové roky nebrat - ve smyslu sorvnání s těmi staršími. Ani outback po roce 2008, ani legacy a to včetně GT se svými 193 kW už nemělo tu lehkost, svižnsot, či jak to nazvat. Jsou to prostě velká auta se vším všudy, byť jídzn patří stále k tomu nejlepšímu. Jinak velké motory zůstaly - Outback se nabízel do nedávka s h6 3,6 a 191kW, který jel opravdu víc než dobře, ale sporťák to opravdu nebyl. Je to kočár na dlouhé cesty, s tichem a obrovským pohodlín na palubě.MMKS píše:Děkuju za vyčerpávající odpověď, ve které se ale trochu ztrácím.
V první větě uvedené - Subaru od roku 2009 nebrat a ke konci uvádíte na Subaru chválu. Mě se jedná právě o ročníky kolem roku 2010 benzín 2.0 (3.0 bych raději, ale to jsem asi mimo, respektive vím, že byl v předchozím modelu, nevím, jestli byla tato motorizace i později, ale je to jedno, stejně jsem žádné v inzerci nenašel).
Stejně tak jsem nenašel Mondeo 2.0 atmosféru, jen zřídka 2.0 Ecoboost.
U Mazda jsem uvažoval na 2.5 na který jsem četl chválu, nebo motor 2.0 DISI.
"Zamilovaný" jsem do Hondy Accord, jenže těch je fakt málo, obzvlášť v motorizaci 2.4. Ta Mazda 6 je takový sňatek z rozumu a Subaru nebo Mondeo jako rozšíření obzorů, když se najde zajímavý kus.
Aby věc nebyla mylně chápána - Outback i dne stále nabízí ve srovnání s jinými (němckými a francouzkými) značkami daleko lepší řidičské zážitky, o tom žádná. Navzodry tomu, co jsem napsal, to nejsou bezpohlaní nudná auta. Naopak, současné generace Outbacků a zejména levorg se vrací k "tradicím" a třeba jízda s levorgem mě přímo nadchla, auto - jak tvrdí výrobce - je návrat k tradicím legacy. A je to pravda. Škoda jen, že naši bruselští teroristé neumožní dovážet Levorga s 2,0 turbomotory.
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
OK, děkuji už chápu.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27897
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Já tedy nevím, ale před časem jsem měl Outback 3.6 191kW s nějakým podivným automatem a něco opravdu tak hrozného jsem dlouho neřídil. Motoricky naprostá katastrofa - to nejelo v celém spektru otáček (pokud to srovnám třeba se Superbem 3.6FSI), převodovka naprosto tragická/letargická a jízdní vlastnosti tedy fakt nevím, ale o kladných řidičských zážitcích mluvit nelze Já byl z toho auta jako celku velmi zklamaný.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
One man's trash is another man's treasure.
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Za mě taky V70 T5 OK...HondaMan píše:Za mě Volvo dobrá volba. Ještě najít dobrý Volvo servis a pak už jen hledat dobrý kus.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
- Japan power
- Autoškolák
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 01 srp 07:52
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Tak určitě. Srovnávej Outbacka se Superbem. To už samo o sobě je dementní srovnání. Nic proti, ale docela mě to pobavilo.řidičBOB píše:Já tedy nevím, ale před časem jsem měl Outback 3.6 191kW s nějakým podivným automatem a něco opravdu tak hrozného jsem dlouho neřídil. Motoricky naprostá katastrofa - to nejelo v celém spektru otáček (pokud to srovnám třeba se Superbem 3.6FSI), převodovka naprosto tragická/letargická a jízdní vlastnosti tedy fakt nevím, ale o kladných řidičských zážitcích mluvit nelze Já byl z toho auta jako celku velmi zklamaný.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27897
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Srovnávám motory a převodovku. A zde se můžeš i za břicho popadat, ale nic to nezmení na faktu, že 3.6FSI s DSG pracuje daleko lépe než ta podivnost v Subaru.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Honda Accord vs Mazda 6 vs úplně jiné
Jasně, s VW a nikdy jinak:-) .-)
http://www.auto.cz/motor-vw-3-2-vr6-3-2 ... atu-126006
Stačí počíst a pak poděkovat bohu za motory Subaru. ANo, občas těsnění pod hlavou, ale to je 250+tkm a pak dalších 10 let pokoj. VW dodnes nezvládlo rozvody, celej motor zasar*enj od karbonu, dfíky FSI technologii, což opět u SUbaru nehrozí. prostě do H6 leješ olej a benzín, navíc stačí N95, na rozdíl od slavnách SFI a jejich modifikací.
A konstruktér, co vymyslel rozvody na zadní straněj, musel mít fakt dobrej matroš. Tu umí fakt jen VW Group
A k tomu hydroměniči, co tě tak rozčíli, ten na rozdíl od DSG jede tak, že o něm jednak ani nevíš a jednak, pokud nejsi trubec a měniš olje po 60tkm, přežije nejen tebe, ale i tvoje děcka. Což u DSG pochybuji...
Jak pravím, snažit se od aut typu Subaru Outback očekávat sportovní výkony, kdy převodovky řadí za 2 milisekundy, chce jen blb. A pak tu blábolí, jak Outback s H6 nejede a bůhví co ještě.
Tak buď rád, že jsi s VW vozy spokojen a nám zase nechej Subaru.
http://www.auto.cz/motor-vw-3-2-vr6-3-2 ... atu-126006
Stačí počíst a pak poděkovat bohu za motory Subaru. ANo, občas těsnění pod hlavou, ale to je 250+tkm a pak dalších 10 let pokoj. VW dodnes nezvládlo rozvody, celej motor zasar*enj od karbonu, dfíky FSI technologii, což opět u SUbaru nehrozí. prostě do H6 leješ olej a benzín, navíc stačí N95, na rozdíl od slavnách SFI a jejich modifikací.
A konstruktér, co vymyslel rozvody na zadní straněj, musel mít fakt dobrej matroš. Tu umí fakt jen VW Group
A k tomu hydroměniči, co tě tak rozčíli, ten na rozdíl od DSG jede tak, že o něm jednak ani nevíš a jednak, pokud nejsi trubec a měniš olje po 60tkm, přežije nejen tebe, ale i tvoje děcka. Což u DSG pochybuji...
Jak pravím, snažit se od aut typu Subaru Outback očekávat sportovní výkony, kdy převodovky řadí za 2 milisekundy, chce jen blb. A pak tu blábolí, jak Outback s H6 nejede a bůhví co ještě.
Tak buď rád, že jsi s VW vozy spokojen a nám zase nechej Subaru.