Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od řidičBOB »

mattonecz píše:ach ta nafta hosi :D
Na naftě jsem najel už hezkých pár stovák tisíc km a bez problémů. Je ale fakt, že ojetinu jsem naposledy sedlal, když mi bylo -náct.
Ale už jsem slyšel, že někdo chtěl motoru pomoct a po koupi ojetiny do toho nalil nějaké ty čističe vstřiků/palivové soustavy a ten motor to nedal...
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne pon 19 lis 15:16, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od mattonecz »

no ja proti nafte v zasade nic nemam, jen si rypam. vzdy kdyz si potrebuju pujcit mamy o2 1.9tdi tak me docela fascinuje ta spotreba. a naposled sem tam narval skrin 225x210x60 (rozebranou), to si u me vzdy Skoda splhne :D
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od řidičBOB »

Obecně je to problém ojetin - u dieselu je toho víc, co se může posrat a často to nebývá levnou záležitostí. Do servisu a celkově, jak se k tomu kdo choval - to prostě nevidíš a přitom to má hodně velký vliv na to, jaká ojetina to z hlediska poruchovosti bude. Ono už jenom třeba taková změna stylu jízdy, se často projeví na turbu, které odejde. Stalo se nám to ve firmě x krát, že si někdo ze zaměstnanců odkoupil služebáka a do pár týdnů udělalo turbo pá-pá.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od gertbert »

SAAB to samé, jakmile jezdíš na ropu ok, jakmile dáš prémium, svítí vstřik.Stejný dělá i Alfa.
chotah
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pon 19 lis 11:26

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od chotah »

Já měl předtím M47D20 s přímým vstřikováním, je tam to čerpadlo VP44 obecně poruchové. To auto bylo o 5 let starší než to dosavadní a za 3 roky jsem s motorem a související palivovou soustavou neměl žádný problém. Tankoval jsem tam premium právě kvůli toho čerpadla, ať to hezky maže. Ten motor jel do poslední chvíle jako hodinky a teď věřím ještě dobře šlape v jiném, protože jsem ho prodal. Auto bohužel sežrala rez, musel jsem ho rozebrat.
Já chápu, že to jsou staré vozy, ale všechno se dá spravit, když se chce a jsou prachy. Já jdu po příčině a způsobech. Nové auto kupovat nehodlám. To současné auto s M47TUD20 je obecně považováno za spolehlivější. Problémy s čerpadly u nich nejsou běžné, výměny vstřiků však ano. Uvidím, jak dopadnu, co se dozvím, napíšu zde.

Jinak použité PD vstřikovače mi ještě zbyly a jak říkám, do rozborky motoru fungovaly skvěle, nikdy jsem s němi neměl problém, mám to na bazoši za 4000 i s řídícím vstřikem, tak pokud chceš, můžeš zvážit a napsat zde. Mám i chladiče, hadice a všelijaké jiné věci na M47D20 ze starého auta :D
zde.
Řidič začátečník
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 19 dub 09:31

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od zde. »

Abych to dokončil :) Napadlo mě, když už to neumí diagnosticky změřit korekce, že vlastně můžu udělat přepadový test vstřikovačů. Tento výsledek nastal po cca pětivteřinovém chodu motoru na volnoběh:
IMG_20190202_150516.jpg
Takže jsem ten první vstřikovač vyměnil a mám nový auto :)
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3389
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od mattonecz »

dobra prace
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 795
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od Shr3k »

Hezkypěkně... :)
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru

Příspěvek od jirka87 »

zde. píše:Tento výsledek nastal po cca pětivteřinovém chodu motoru na volnoběh
To je porce...Nicméně ono to v tahu dělat nemusí.Takže paradoxně nejhorší škody (propálený píst kupříkladu, pokud ten vstřikovač uchcává) hrozí nejvíce na volnoběh. Teď mám rozdělanej motor na MANu (ovšem 950 000Km). 5.válec - prasklý píst, prasklé 2pístní kroužky úplně napůl, vydřená dráha (to už není drážka) ve vložce...Důsledek špatného vstřiku.
řidičBOB píše:Ale už jsem slyšel, že někdo chtěl motoru pomoct a po koupi ojetiny do toho nalil nějaké ty čističe vstřiků/palivové soustavy a ten motor to nedal...
Je to tak. Vyjádřil se k tomu ve stejném duchu nejeden praxí protřelý servisák. "Pokud tam někdo před Vámi ty aditiva nedával..Tak je tam taky raději nedávejte"

Koupit ojetinu v naftě (150K..200K..a víc) s tím, že jako první začnu dělat proplachy paliva a kde čeho je bullshit. Je potřeba vyměnit náplně, filtry a toto opakovat dříve, než nastane servisní interval. Proplach motoru olejem před výměnou po nákupu na škodu nebude. Ovšem bez čistících ksindlů, jen nový olej. Aditiva do paliva přidávat lze, ale je třeba začít s malými dávkami při provozu na dlouhých trasách. Obecně ale platí, co někdo 150 000Km dělal špatně, to už napravit nějakou vodičkou nejde...Respektive to aditivum to skutečně vyčistí, ale =)) Tím více pozor u aut, které mají třeba ještě plechovou nádrž...To je úplná morda.

Pokud je podezření, že čerpadlo může házet šponky a nemá se majitel k výměně, tak by šlo uvažovat o magnetu na palivovou trubku ještě před vstřik a jednou za čas ten bordel vytáhnout, ale...

A skutečně platí, že pokud jsou vstřikovače na odpis (všechny 4 na hranici, nebo mimo tolerance), tak čerpadlo na tom nebude lépe. Mnoho lidí má smutnou zkušenost s postupem, kdy udělali nové vstřiky, nechali staré čerpadlo, do nádrže taky nikdo nekoukal a pak koukali oni...Takže opět nové vstřiky, tentokrát už s čerpadlem, do nádrže opět nikdo nekoukal a bylo to tu znova. Jediná možná kombinace je vyndat nádrž, vyčistit, udělat čerpadlo, vstřiky. A začínat teda od bodu +/- NULA. Majitelé 2.0Tdci 96Kw by mohli vyprávět =))

Až doslouží obě rotačky, tak jdu do atmo benzínu. Neměl bych na tu naftu nervy. Cdti, hdi, Tdci...ne tak ještě Delphi nebo Denso...Nejsem tak bohatej, abych mohl jezdit za 6L :))

P.S : Ono ani u auta po 75 000Km to nemusí být OK. Na nové Transity (2,2) jsme dostali servisní interval 50 000Km a na novou Daily (3,0) 60 000Km :)) =)) :)) Kdo tomu neholduje a řídí se serviskou může po konci záruky zaplakat (a na záruku ti vstřiky stejně nikdo neudělá...špatná nafta pane víte..)
Odpovědět