Vyvazovani kol

Když se chcete ponořit do nitra...
TipTop
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: stř 07 lis 21:52

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od TipTop »

Pajaa píše:Taková odbočka - na rally při servisce dávali Štajfovi na Fabii R5 kola, kde nebylo nalepený žádné závaží... oni to neřeší?
Jsou i jiné možnosti vyvažování. Dovažovat se dá i spec. práškem, který se aplikuje do pneumatiky.
Působí to podobně jako prádlo v odstředivce.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

praskem? hmm, zajimave. a jak to ze se ten prasek dostane na to spravne misto? Jenom rotaci?

Mimochodem, kdy jsem menil kola, tak se mi zdalo, ze ty vymezovaci krouzky co mam, nesedi uplne na 100%. Na disku zapadnou akorat (musim pouzit silu, abych je tam dostal), ale kdyz dam krouzek (nebo cele kolo) na os (na nabo) tak je tam takova mini vule. Proste to vidim i citim, ze tam vule je. Krouzky maji 67,1 (je to na nich napsano), osa by mela byt podle vyrobce taky 67,1 , ale ve skutecnosti jem ji nameril cca 66,8 - 66,9.

Nemohlo by to byt tim? Kdyz kolo na auto utahuji, tak samozrejme postupne utahuji srouby jak se spravne maji.
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 896
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od 970ka »

0,1mm vůle +- je v pohodě,nějaká vůle tam být musí,jinak by jsi to po zimě také nemusel sundat.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

OK. No ono, jeste muze byt neco i na tom krouzku (nemeril jsem ho, jen se tam pise 67,1) vuli ohdaduji tak na 0,3 mm.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2146
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od GeneHawkins »

Pajaa píše:Taková odbočka - na rally při servisce dávali Štajfovi na Fabii R5 kola, kde nebylo nalepený žádné závaží... oni to neřeší?
Neřeší. Jednak jsou ty gumy kvalitnější - aby ne, stojí 5x tolik a vydrží 80 km, a jednak na to pečou...
TipTop
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: stř 07 lis 21:52

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od TipTop »

amater píše:praskem? hmm, zajimave. a jak to ze se ten prasek dostane na to spravne misto? Jenom rotaci?

Mimochodem, kdy jsem menil kola, tak se mi zdalo, ze ty vymezovaci krouzky co mam, nesedi uplne na 100%. Na disku zapadnou akorat (musim pouzit silu, abych je tam dostal), ale kdyz dam krouzek (nebo cele kolo) na os (na nabo) tak je tam takova mini vule. Proste to vidim i citim, ze tam vule je. Krouzky maji 67,1 (je to na nich napsano), osa by mela byt podle vyrobce taky 67,1 , ale ve skutecnosti jem ji nameril cca 66,8 - 66,9.

Nemohlo by to byt tim? Kdyz kolo na auto utahuji, tak samozrejme postupne utahuji srouby jak se spravne maji.
Ta vůle na kroužku by neměla mít vliv. Středění kola na náboji zajišťují šrouby, proto mají buď konickou nebo kulovou dosedací plochu a proto ten důraz na postupné utahování do kříže. Při výběru druhých disků je nutné vybírat nejen podle rozměrů disku a ET, ale i podle tvaru dosedací plochy kolových šroubů.
U plechových disků je obvzlášť potřeba dodržovat doporučený utahovací moment, aby nedošlo k prolomení vylisovaného otvoru pro kolový šroub a tím i k špatnému vystředění kola.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

kluci, v lete jsem menil zadni kotouce i desticky (daval jsem tam tusim brembo kotouce), ted auto stalo 2 tydny (se zatazenou rucnou - tak parkuji vzdy). Ale ted kdyz jsem se rozsjizdel, tak jsem citil jak to pri rozdejdu kruplo, brzdy se odlepili (zatim nic vyjimecneho, akorat to bylo trochu silnejsi). Ale kdyz jsem jel, tak pri brzdeni se ze zadnich kol ozyval docela neprijemny zvuv ve vrekvenci otaceni kol. Rikam se, ze se to asi trochu prilepilo, asi zarezlo, tak jsem to rozjezdil a "rozbrzdil", po par silnejsich zabrzdenich to bylo pryc (zatim se mi to nikdy nestalo, resp ne v takove mire). Ale dnes kdyz jsem jel za svetla, tak se divam, a co nevidim. Na zadnich kotoucech je po obvodu cca 5-6mm rezavy pas (na obou stranach). Vypada to jako na nejakem starem aute, ktere nejezdi... zbytek plochy, kde desticky kotouc drou, je plocha cista.
Nedokazu si to vysvetlit, nejakou dobu jsem na kola nekoukal, ale podle mne to tam nebylo, Muselo se to stat ted. Premyslim jak se to mohlo stat? Proc je ta rez jen tam? Jak to resit a co s tim v budoucnu?

sorry, ze jsem to dal sem, nechci zbytecne kvuli tomu zakladat nove vlakno a kdyz jsem hldal vlakna podle slov "rez" a "koroze" (v sekci technika) tak mi to adekvatni vlakno nenaslo.
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 896
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od 970ka »

To je normální,že železo na vzduchu rezne,hlavně bych na delší čas parkování nepoužíval ručku,páč taky někdy nemusíš odjet.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5756
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od M.Z. »

amater píše:praskem? hmm, zajimave. a jak to ze se ten prasek dostane na to spravne misto? Jenom rotaci?

Prášek se používá u náklaďáků, u osobního auta se to tuším nepoužívá. Je třeba hledat závadu, možností je hodně, na pytel může být i guma.
Začal bych s testem na jiných kolech-gumách, pokud je možnost od někoho půjčit.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

Ono to nebyla "takova obycejna rez", ktera vnzikne napr po desti na cele plose disku (de facto jen takovy povlak), ale takova ta "zazrata uz do vetsi hloubky". Kazdopadne par km se zatazenou rucnou pomohlo. Davam jsem prestavky, aby jsem to moc nerozehral, i tak to bylo pekne teply.
Odpovědět