praskem? hmm, zajimave. a jak to ze se ten prasek dostane na to spravne misto? Jenom rotaci?
Mimochodem, kdy jsem menil kola, tak se mi zdalo, ze ty vymezovaci krouzky co mam, nesedi uplne na 100%. Na disku zapadnou akorat (musim pouzit silu, abych je tam dostal), ale kdyz dam krouzek (nebo cele kolo) na os (na nabo) tak je tam takova mini vule. Proste to vidim i citim, ze tam vule je. Krouzky maji 67,1 (je to na nich napsano), osa by mela byt podle vyrobce taky 67,1 , ale ve skutecnosti jem ji nameril cca 66,8 - 66,9.
Nemohlo by to byt tim? Kdyz kolo na auto utahuji, tak samozrejme postupne utahuji srouby jak se spravne maji.
amater píše:praskem? hmm, zajimave. a jak to ze se ten prasek dostane na to spravne misto? Jenom rotaci?
Mimochodem, kdy jsem menil kola, tak se mi zdalo, ze ty vymezovaci krouzky co mam, nesedi uplne na 100%. Na disku zapadnou akorat (musim pouzit silu, abych je tam dostal), ale kdyz dam krouzek (nebo cele kolo) na os (na nabo) tak je tam takova mini vule. Proste to vidim i citim, ze tam vule je. Krouzky maji 67,1 (je to na nich napsano), osa by mela byt podle vyrobce taky 67,1 , ale ve skutecnosti jem ji nameril cca 66,8 - 66,9.
Nemohlo by to byt tim? Kdyz kolo na auto utahuji, tak samozrejme postupne utahuji srouby jak se spravne maji.
Ta vůle na kroužku by neměla mít vliv. Středění kola na náboji zajišťují šrouby, proto mají buď konickou nebo kulovou dosedací plochu a proto ten důraz na postupné utahování do kříže. Při výběru druhých disků je nutné vybírat nejen podle rozměrů disku a ET, ale i podle tvaru dosedací plochy kolových šroubů.
U plechových disků je obvzlášť potřeba dodržovat doporučený utahovací moment, aby nedošlo k prolomení vylisovaného otvoru pro kolový šroub a tím i k špatnému vystředění kola.
kluci, v lete jsem menil zadni kotouce i desticky (daval jsem tam tusim brembo kotouce), ted auto stalo 2 tydny (se zatazenou rucnou - tak parkuji vzdy). Ale ted kdyz jsem se rozsjizdel, tak jsem citil jak to pri rozdejdu kruplo, brzdy se odlepili (zatim nic vyjimecneho, akorat to bylo trochu silnejsi). Ale kdyz jsem jel, tak pri brzdeni se ze zadnich kol ozyval docela neprijemny zvuv ve vrekvenci otaceni kol. Rikam se, ze se to asi trochu prilepilo, asi zarezlo, tak jsem to rozjezdil a "rozbrzdil", po par silnejsich zabrzdenich to bylo pryc (zatim se mi to nikdy nestalo, resp ne v takove mire). Ale dnes kdyz jsem jel za svetla, tak se divam, a co nevidim. Na zadnich kotoucech je po obvodu cca 5-6mm rezavy pas (na obou stranach). Vypada to jako na nejakem starem aute, ktere nejezdi... zbytek plochy, kde desticky kotouc drou, je plocha cista.
Nedokazu si to vysvetlit, nejakou dobu jsem na kola nekoukal, ale podle mne to tam nebylo, Muselo se to stat ted. Premyslim jak se to mohlo stat? Proc je ta rez jen tam? Jak to resit a co s tim v budoucnu?
sorry, ze jsem to dal sem, nechci zbytecne kvuli tomu zakladat nove vlakno a kdyz jsem hldal vlakna podle slov "rez" a "koroze" (v sekci technika) tak mi to adekvatni vlakno nenaslo.
amater píše:praskem? hmm, zajimave. a jak to ze se ten prasek dostane na to spravne misto? Jenom rotaci?
Prášek se používá u náklaďáků, u osobního auta se to tuším nepoužívá. Je třeba hledat závadu, možností je hodně, na pytel může být i guma.
Začal bych s testem na jiných kolech-gumách, pokud je možnost od někoho půjčit.
Ono to nebyla "takova obycejna rez", ktera vnzikne napr po desti na cele plose disku (de facto jen takovy povlak), ale takova ta "zazrata uz do vetsi hloubky". Kazdopadne par km se zatazenou rucnou pomohlo. Davam jsem prestavky, aby jsem to moc nerozehral, i tak to bylo pekne teply.