Ale ty bydlíš na horách. Nebo se pletu? Ale v Praze je dost lidí, kteří mají se smogem zdravotní problémy. Nebo je časem ve stáří mít budou. Pro takové aglomerace je jediná cesta ve snížení emisí a šetření každým metrem pro parkování a na silnici. To vyplývá už logiky věci.HondaMan píše:Jerry: SUV není vhodné nikam. I mimo město má vyšší emise... Vlastně celá individuální automobilová doprava je "zbytečná". Já jsem ale i tak rád, že si mohu koupit "co chci".
V6 diesel vs Praha
Re: V6 diesel vs Praha
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: V6 diesel vs Praha
Ano bydlím teď na horách. Předtím jsem pár let bydlel v Ostravě a ještě předtím v Praze na Rašínově nábřeží, takže mám představu jak vypadá smog/ranní mlha zhusta nasycená splodinami z pomalu poskakujících aut (mnohem horší než celá slavná Ostrava).
Ten problém je míra regulace/omezování/limitů. SUV se silným motorem pro všechny na jedné straně a absolutní zákaz spalovacích motorů ve městech na druhé. Kde je ale ta hranice? Proč nejezdíme po dálnicích 80 v aerodynamických popelnicích s mrzkým výkonem? Nebo proč rovnou nejezdíme všichni veřejnou dopravou? To by přeci bylo pro společnost nejlepší.
Ten problém je míra regulace/omezování/limitů. SUV se silným motorem pro všechny na jedné straně a absolutní zákaz spalovacích motorů ve městech na druhé. Kde je ale ta hranice? Proč nejezdíme po dálnicích 80 v aerodynamických popelnicích s mrzkým výkonem? Nebo proč rovnou nejezdíme všichni veřejnou dopravou? To by přeci bylo pro společnost nejlepší.
2.9T RWD
Re: V6 diesel vs Praha
Ale kde je ta hranice? Obojí, co zmiňuješ je extrém a neviditelná ruka trhu to nevyřeší. Nějak to přerůstá přes hlavu. A nejen u nás. Když jsem byl malý kluk, na dvoře vnitrobloku jsme hráli fotbal a pozemní hokej, parkovalo tam pár aut. Dnes tam pomalu ani neprojdeš. Budeme se muset omezovat, i když se nám to nebude líbit. Ale určitě není budoucnost SUV V6 po Praze.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: V6 diesel vs Praha
A kdo se bude dobrovolně omezovat? Je potřeba nabídnout atraktivní alternativu.
Fungující a čisté MHD, dostatek parkovacích ploch na okrajích měst (metro/příměstské vlaky)...
Podle chuti se dá pokračovat v sociálních experimentech (MHD zdarma; sdílená kola/koloběžky/auta a jejich podpora). Problém je, že tohle vše musíš zaplatit/dotovat.
Fungující a čisté MHD, dostatek parkovacích ploch na okrajích měst (metro/příměstské vlaky)...
Podle chuti se dá pokračovat v sociálních experimentech (MHD zdarma; sdílená kola/koloběžky/auta a jejich podpora). Problém je, že tohle vše musíš zaplatit/dotovat.
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V6 diesel vs Praha
jerry: ale srovnávat dobu, kdy jsi byl malý kluk a dobu nynější - to není úplně fér a smrdí to demagogií jako prase To můžeme rovnou říct, že dobře to má vyřešeno Severní Korea, kde lidé na auta jednoduše nemají a tudiž nezatěžují exhalacemi nikoho.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: V6 diesel vs Praha
Nesrovnávám to. Pouze jsem chtěl ukázat, jaký obrovský je nárůst počtu automobilů. A každý růst vždy narazí na svůj strop, kdy pokrok pohltí sám sebe. A nedělám si iluze, že to někdo bude schopen vyřešit. Protože když už jedeš po skluzavce dolů, tak v půlce nezastavíš. Ale dotaz byl jaké auto pro převážně městský provoz po Praze. Volil bych miniauto s malou spotřebou, možností lépe zaparkovat a dostat se i do míst, kam se velcí nevejdou. I za cenu, že budu mít 2 auta.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V6 diesel vs Praha
hele, já a tím problém nemám...zaparkuju v pohodě - od doby, co jsou smíšené zóny ve městě, tak je kupodivu i dost volných míst. Zaparkuju, zaplatím přes apku a vyřídím, co potřebuju. Sice na P2 mám rezidenta, takže v tomto ohledu mám výhodu, ale stejně. Nemám pocit, že by se mi s Touaregem parkovalo hůř než s Up!em, který mi stojí před kanclem taky. Já osobně jsem si to v létě vyřešil tak, že jsem celé léto jezdil na dvou kolech a budu v tom pokračovat. Dokonce uvažuju, že si do Phy koupím opět skůtr, ale silnější.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: V6 diesel vs Praha
jerry: Já hlavně nechápu, proč by mělo SUV zabírat víc místa než cokoliv jiného, pokud je zrovna nepotřebuješ štosovat jedno druhému na střechu. Jízda s Octavií asi nikoho nepobouří, přitom je o 15 čísel delší než třeba Tiguan.
Jediný výrazný rozdíl je pak až s tím miniautem, což je zase strašně jednostranný povoz a řeší čistě lokální problém/emise. Pochybuju totiž, že celková ekologická vyzní líp pro malé auto do města + velké auto vs. jedno auto na všechno. Taktéž pokud nemáš garáž, pak aktuálně nepoužívané auto zákonitě někdě zabírá prostor navíc.
Jediný výrazný rozdíl je pak až s tím miniautem, což je zase strašně jednostranný povoz a řeší čistě lokální problém/emise. Pochybuju totiž, že celková ekologická vyzní líp pro malé auto do města + velké auto vs. jedno auto na všechno. Taktéž pokud nemáš garáž, pak aktuálně nepoužívané auto zákonitě někdě zabírá prostor navíc.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: V6 diesel vs Praha
Souhlasil bych s tebou, ale téma bylo SUV V6, což Tiguan není. Taktéž souhlasím s celkovým ekologickým vyzněním. Ale situace ve velkých městských aglomeracích je při horších rozptylových podmínkách úděsná, zvláště pokud jsou v přírodním kotli jako Praha. Tam musí nastoupit lokální řešení, jinak to obyvatelé v dlouhodobém horizontu zdravotně odnesou.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: V6 diesel vs Praha
2 mala auta zaberou daleko vic mista, nez jedno "V6 SUV". A emise muzou byt klidne nižší, nez u ctyrvalce.jerry píše:Nesrovnávám to. Pouze jsem chtěl ukázat, jaký obrovský je nárůst počtu automobilů. A každý růst vždy narazí na svůj strop, kdy pokrok pohltí sám sebe. A nedělám si iluze, že to někdo bude schopen vyřešit. Protože když už jedeš po skluzavce dolů, tak v půlce nezastavíš. Ale dotaz byl jaké auto pro převážně městský provoz po Praze. Volil bych miniauto s malou spotřebou, možností lépe zaparkovat a dostat se i do míst, kam se velcí nevejdou. I za cenu, že budu mít 2 auta.