jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Nejsem takový odborník a věštec, abych ti řekl, který olej bude nejlepší pro všechna tvá auta neznámého typu.
Do vyhrkaného dieslu bych si dal Ravenol TSI (ostatně ho mám objednaný), protože má z pohledu mých povrchních znalostí vhodné parametry (Vysoká HTHS viskozita, TBN a obsah sulfátového popela). Ostatní výrobci je moc často neuvádějí.
Pokud máš ale diesel s filtrem pevných částic, takový Full SAPS olej je pro filtr smrt.
Nebo kdybys ho nalil do nového TSIčka, které vyžaduje naopak sníženou HTHS viskozitu a navíc úplně jiná aditiva, odolná proti předzápalům, byla by to zas smrt pro kompletní motor.
A proto jsou tu proboha ty normy.
Už jsem opravdu dosáhl svého maxima v této diskuzi, všichni jsou mi svědky že jsem se snažil.
Víc toho ze mě nedostaneš.
Do vyhrkaného dieslu bych si dal Ravenol TSI (ostatně ho mám objednaný), protože má z pohledu mých povrchních znalostí vhodné parametry (Vysoká HTHS viskozita, TBN a obsah sulfátového popela). Ostatní výrobci je moc často neuvádějí.
Pokud máš ale diesel s filtrem pevných částic, takový Full SAPS olej je pro filtr smrt.
Nebo kdybys ho nalil do nového TSIčka, které vyžaduje naopak sníženou HTHS viskozitu a navíc úplně jiná aditiva, odolná proti předzápalům, byla by to zas smrt pro kompletní motor.
A proto jsou tu proboha ty normy.
Už jsem opravdu dosáhl svého maxima v této diskuzi, všichni jsou mi svědky že jsem se snažil.
Víc toho ze mě nedostaneš.
Naposledy upravil(a) Zajda dne úte 02 říj 21:30, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Don't feed the troll... Je to marny, je to marny, je to marny....
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Jo no, pořád jsem čekal, že se to zlomí. Ale nakonec to byla jen trochu maskovaná verze klasického scénáře "žádosti o radu", kdy tazatel nedá pokoj, dokud všichni neodsouhlasí jeho původní záměr. V tomhle případě prohlášení náklaďákového Totalu za nejlepší univerzální olej pro všechny motory bez rozdílu.
Naposledy upravil(a) Zajda dne úte 02 říj 21:40, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
GeneHawkins
Kavis
však si tam nali třeba vyjetý vegetol.
Zajdo
ne, si na omylu, jen jsem si myslel, že je to někdo, KDO TOMU ROZUMÍ a ne jen jedna paní povídala
je to furt stejný. Je to Marketing a klamání zákaznka. Děkuji, ale znám olej Ravenol o kterém jsem jak živ neslyšel, který si dnes myslím, že tím dobrým bude, protože se tím chlubí.Třeba ano. Ty které se nechlubí budou ojebané mazuty.
No a ty ojebané mazuty byť od značkových firem jsem chtěl oddělit od těch kvalitních jako je ravenol.
Filosofie je o tom, vytvořit strach a hromadu mýtů. Ten olej s tou sníženou mazivostí vyráběný v Nigérii a balený v Německu se právě prodává v hypermarketu. Někteří ho používají jako olej proplachový.
měj se hezky
no ty hnusy obsahují ropný základový olej, ty dobré jsou ze syntetckého základového oleje, Syntetický olej je mazivo sestávající z chemických sloučenin, které se uměle vyrábějí syntézou z jiných látek, než je ropa. Syntetické oleje se často využívají namísto maziv získávaných rafinací ropy, protože obecně nabízejí lepší mechanické a chemické vlastnosti než tradiční minerální oleje.GeneHawkins píše:Tvl tohle je hustý tady... Jak vlastně přišel na to, že syntetické oleje nepocházejí z ropy?
Kavis
však si tam nali třeba vyjetý vegetol.
Zajdo
ne, si na omylu, jen jsem si myslel, že je to někdo, KDO TOMU ROZUMÍ a ne jen jedna paní povídala
je to furt stejný. Je to Marketing a klamání zákaznka. Děkuji, ale znám olej Ravenol o kterém jsem jak živ neslyšel, který si dnes myslím, že tím dobrým bude, protože se tím chlubí.Třeba ano. Ty které se nechlubí budou ojebané mazuty.
No a ty ojebané mazuty byť od značkových firem jsem chtěl oddělit od těch kvalitních jako je ravenol.
Filosofie je o tom, vytvořit strach a hromadu mýtů. Ten olej s tou sníženou mazivostí vyráběný v Nigérii a balený v Německu se právě prodává v hypermarketu. Někteří ho používají jako olej proplachový.
měj se hezky
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Zajda se ignorujic tve dementni narazky opravdu snazil a dle meho nazoru fundovane vysvetlit, jak dojit k tomu, co bys do tech svych popelnic mel nalit. Ty furt jedes tu svou. Ja bych te poslal do riti tak na druhe strance. Prodam rocne nekolik tisic litru oleje mj i ten Ravenol a zdaleka toho o tom nevim tolik co on. Kdyz nekdo shani olej do konkretniho auta, tak se proste podivam do autodat, popripade mazacich planu vyrobcu oleje (napriklad VAT to ma hezky zpracovane) a dodam podle specifikaci vyrobce vozu. Jelikoz motor v mojem sluzebnim aute vyzaduje 507.00 tak tam leju kupodivu 507.00 a Castrol , protoze tem olejum verim, byt jejich CZ zastoupeni je strasna banda. Bohuzel musim dodrzovat longlife interval protoze firma. Minule si auto reklo po 25kkm, pro dobry pocit pred kazdou vymenou leju vyplach motoru od tec2000.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2145
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Tos mohl rovnou napsat, že ses to dočetl na Wikipedii, za to se nemusíš stydět.gertbert píše:GeneHawkins
no ty hnusy obsahují ropný základový olej, ty dobré jsou ze syntetckého základového oleje, Syntetický olej je mazivo sestávající z chemických sloučenin, které se uměle vyrábějí syntézou z jiných látek, než je ropa. Syntetické oleje se často využívají namísto maziv získávaných rafinací ropy, protože obecně nabízejí lepší mechanické a chemické vlastnosti než tradiční minerální oleje.GeneHawkins píše:Tvl tohle je hustý tady... Jak vlastně přišel na to, že syntetické oleje nepocházejí z ropy?
Já se ale ptal, jaks přišel na to, že nepocházejí z ropy!
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
jé tady to ještě jede! Když už teda ta wikipedie, bylo by určitě fajn dočíst to do konce. Ono je tam totiž něco i o tom že plně syntetický olej nemusí nutně být ten nejlepší. Dokonce je v některých věcech horší než kvalitní minerál a už vůbec nemusí být vhodný úplně do všeho. Tolik k wikipedii.
Ono totiž ani tak nezáleží na tom z čeho je vyrobený základový olej jako na tom k čemu je ten kompletní olej "vystrojený". Tedy co je v něm za přísady, jak umí odolávat v provozu všem nástrahám, jestli je vyladěný pro pomalý autobus nebo pro sporťák co točí 9000 otáček, jestli má vydržet dlouhý klidný život nebo spíš pár hodin pekla.
Ty usazeniny v motoru taky nevznikají proto že z minerálu je svinstvo a ze syntwetiky ne. Ono je ze syntetiky taky. Typicky když se přetahuje výměna, když už má olej detergentní přísady sežraný.
Ono totiž ani tak nezáleží na tom z čeho je vyrobený základový olej jako na tom k čemu je ten kompletní olej "vystrojený". Tedy co je v něm za přísady, jak umí odolávat v provozu všem nástrahám, jestli je vyladěný pro pomalý autobus nebo pro sporťák co točí 9000 otáček, jestli má vydržet dlouhý klidný život nebo spíš pár hodin pekla.
Ty usazeniny v motoru taky nevznikají proto že z minerálu je svinstvo a ze syntwetiky ne. Ono je ze syntetiky taky. Typicky když se přetahuje výměna, když už má olej detergentní přísady sežraný.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
To je tím, že četl českou, ne anglickou verzi Wikipedie.GeneHawkins píše:Já se ale ptal, jaks přišel na to, že nepocházejí z ropy!
en.wikipedia.org píše:"Synthetic lubricants can be manufactured using chemically modified petroleum components rather than whole crude oil, but can also be synthesized from other raw materials."
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Pepa SFI
Tvé slova o té vhodnosti si moc dobře uvědomuji. Však ho nehledám za každou cenu.
Tvá slova by se měli tepat do skály o těch otáčkách. Autobusový olej, na který asi narážíš, má ale normu pro osobní auta A3/B4 dokoce má normu SJ což vlastně říká, že se dá nalít do BENZÍNU, Který točí i 6.000 otáček nemyslíš?
Zajda
já vím. Já to chápu. Z uhlí máme i zmrzlinu, obilí pálíme v Naturalu. To už asi nevyřešíme. Poznat se to nedá, protože to nikdo neuvádí. V době kdy je hlavní faktor zisk a regrese u staré hujdy neexistuje. Ty liješ Ravenol, ten lije Valvoline, jinej jezdí v Mercedesu a kyždej si vybral to svoje a je spokojený. Já jsem tu spokojenost hledal a byl si jediný, který mi dal tip.
Ten olej jsem vážně neznal, vím že mi někdo říkal jako že Sunoco, nebo Miller, je tu i jihlavská firma, která velmi kvalitní 10W-40 vyrábí.
Tvé slova o té vhodnosti si moc dobře uvědomuji. Však ho nehledám za každou cenu.
Tvá slova by se měli tepat do skály o těch otáčkách. Autobusový olej, na který asi narážíš, má ale normu pro osobní auta A3/B4 dokoce má normu SJ což vlastně říká, že se dá nalít do BENZÍNU, Který točí i 6.000 otáček nemyslíš?
Zajda
já vím. Já to chápu. Z uhlí máme i zmrzlinu, obilí pálíme v Naturalu. To už asi nevyřešíme. Poznat se to nedá, protože to nikdo neuvádí. V době kdy je hlavní faktor zisk a regrese u staré hujdy neexistuje. Ty liješ Ravenol, ten lije Valvoline, jinej jezdí v Mercedesu a kyždej si vybral to svoje a je spokojený. Já jsem tu spokojenost hledal a byl si jediný, který mi dal tip.
Ten olej jsem vážně neznal, vím že mi někdo říkal jako že Sunoco, nebo Miller, je tu i jihlavská firma, která velmi kvalitní 10W-40 vyrábí.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Na to jsi přišel jak?gertbert píše:Když sjou všechny papírově stejné, proč volit to či ono. DĚKUJI TI
Jestli to nebude tím, že do výkonových specifikací je potřeba zahrnout mraky kritérií... Namátkou třeba: oxidační stabilita, nitrace, detergenty, disperzanty, kyselost, alkalita, a další unikátní faktory... Mez pevnosti, kluzu, úměrnosti a ztráty soudržnosti...
Obyčejný olej 507.00 ukázal, že najet 500.000km na "nejhorším motoru všech dob" (dle internetových odborníků) 2.0 TDI, lze tak, že motor má stále i po této porci km tlaky v toleranci nových motorů a výkon vyšší, než udává TP...
A to světe div se, na olejích Shell a Castrol
Zaručeně vybrat lepší olej než standart doporučený výrobcem by vyžadovalo testy v hodnotě převyšující asi 5-10ks nových motorů a je zde riziko časté změny nejen složení produktů ze strany výrobce oleje, ale i součástí samotných motorů v návaznosti i na změny ekologických norem, kvality paliv, ekologických složek do nich přimíchavaných.... Tudíž než test dokončíš, může být na trhu jiný téměř stejný produkt, s jiným složením a v tom kontextu je předchozí test nepřesný a spotřebitelské testy jsou poměrně laciná parodie na skutečné testy.
Když to celé shrnu, dokonce ani převodovým olejům, které nejsou na mazání tak náročné, jako motorové, nerozumí ani specialisti, co převodovky celý život konstruují.
Ložiska vybírají manažeři elektronicky v soutěži
Po roce výroby při prvních větších objemech reklamací vysoutěží dodavatele jiného, druhého nejlevnějšího
Nemají kapacitu se tomu věnovat, ale každý kdo má auto ví přesně, že koupil lepší olej, než dává automobilka
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)