Kdybys reagoval na podstatné informace a neodbíhal pokaždé do filozofické roviny, měla by diskuse nějaký smysl.
Tohle je furt dokola.
Zase tě většina informací minula, zas opakuješ nesmyslné reference na nákladní motory, jako bych o příspěvek výš nic nepsal - v autobuse vydrží olej 80 000. Paráda. Skutečnou praxi provozovatelů neznám. Akorát vím že je tam náplň xnásobně větší s x násobně dimenzovanou filtrační kapacitou, motor má litrový výkon 25 místo 60kW běžných u osobních dieslů, pracuje v jiných teplotách a většinu života běží optimálně zahřátý.
Však v převodovce vydrží olej třeba celý život auta, tak proč vůbec měnit motorový. To je podobně absurdní úvaha jak srovnávat výdrž v nákladních a osobních motorech.
Ad Ravenol - porovnávej porovnatelné - tj. cenu srovnatelných olejů (myslím výkonové specifikace, ne viskozita) z oficiální distribuce. U Ravenolu je to SD oil (kde bere i dufy). Navíc je tam celkem chytrá kontrola pravosti oleje přes stírací pole na balení.
Taky je to řekněme značka, co míří na trochu informovanější uživatele, kteří si díky podrobným technickým listům můžou u některých olejů připlatit tu půlku ceny za možných pár procent ochrany motoru navíc (i jejich polosyntetika TSI 10W40 obsahuje PAO apod.).
U Castrolu nevím jestli najdeš v tomto seznamu firmu s eshopem krom autokelly:
https://www.castrol.com/cs_cz/czech-rep ... blice.html
Na eshopech typu dufy nebo pema seženeš profláklé značky za úžasné ceny, ale kdoví nakolik sami prodejci mají pod kontrolou své distribuční kanály.
Já najel na svém obstarožním TDI, které jsem kupoval s přiznanýma 300 000 km na hrbu, asi tolik, kdy tobě odcházela turba na nových autech. Po zahřátí s autem jezdím mezi 2 a 4000 otáčkama a tak reálných 20% jízdního času s plynem na podlaze (což sice s 81kW neznamená žádná zázračné rychlosti, ale pro představu o zatížení)
Výchozí stav byl mírně netěsnící turbo ze kterého cídí olej a spotřeba oleje asi litr mezi výměnama.
Většina kilometráže na nejlevnější stáčený 505.00 olej, co nabízel distributor Yacco za 80 Kč litr.
Jednou jsem se na to auto nasral, jelikož se tam rozpadalo všechno ostatní, a v Tescu mu za trest koupil Carslon asi za 350 Kč 5l, kde příslušná norma byla taky napasná.
A furt to jezdí, spíš čím dál líp. Z turba stále teče olej stejnou měrou a žere to litr mezi výměnama. Akorát všechny ty výměny byly po 10 000 km.
Takže bych se opravdu zaměřil na včasnost výmeny než spekulace, který olej je ten nejlepší, s tím že o co víc stojí, o to dýl ho v motoru nechám. Takhle to opravdu nefunguje.
A pokud už chceš fest longlifovat, tak aspoň v půlce vyměň filtr. Pochybuju že po 20 000 km v dieslu už dělá cokoliv jiného než že přepouští olej bypassem místo filtrace.