jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od driver »

gertbert píše:Driver

vítej mezi věřícími. Já prostě za své peníze chtěl olej 10W-40
od 2003 jezdím 0W30 a od té doby mi každý den někdo tvrdí, že činím chybně :D
a že 5 nebo 10W a hlavně žádný longlife a pak se dozvím, co vše na motoru měnil :))
Už to auto nemám ale dodnes jezdí a nikdy na motoru nic nebylo, dokonce ani rozvody se nikdy nedělaly (ozubená kola R5)
Tak já nevím, kdo dělá co špatně =))
Naposledy upravil(a) driver dne pon 01 říj 13:04, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

0w-30 nic nepokazíš, já od 1998 Škodovka SLX 92KW. Já dnes liji long life, většinou musím litr dolít a vydrží 24-26tikm.

to o těch blinkrech, za to bych lidi vraždil, a to nedávání přednosti. Jenže to člověku nedá, do druhého to nakosit.

jsme měli na firmě 1,2 3 válec Fábii a odešla nám hlava. V Bazaru nám dali před 8 lety 20.000,-Kč, prý vadný olej. Olej tam měnil utorizovaný servis. Jeden známý jezdí servisovat Škůdku do Rakouska. Stojí to 2/3 ceny.
Naposledy upravil(a) gertbert dne pon 01 říj 13:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od driver »

gertbert píše: já měl Passat 2,0TDI 103Kw, odešlo turbo. Odešlo po záruce, 62.000 krát jsem zaplakal nad každou korunou. 2 roky před tím jsem plakal u octavie 1,9TDi 77Kw, to bylo myslím 44.000 krát.
gb
Upravil jsem to aby byla zřejmá pointa ale zřejmá ztráta času
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

Я не понимаю, что вы говорите, вы слишком сильно его отрезали
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od Honza42 »

To už od prvního příspěvku. Tož, běž domů Ivane, tam ti porozumí.
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

Nejsem Ivan.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od Zajda »

Pak nevím, proč spamuješ azbukou.

Abych to shrnul - téma už má 5 stránek, kde zdůrazňuješ jak jsou všichni naprosto zabednění a nešetrní k motoru, když se řídí především podle výkonové specifikace oleje a další info o složení berou jen jako doplňkové.

Výkonové normy jsou podle tebe pro srandu králíkům, lež, marketingová kampaň, slepá víra.
Hlavně všichni dojedeme na černý kal.
A pak napíšeš, že ti olej vydržel 24-26 tisíc km.
To je fakt neuvěřitelná ignorace.

Pokud existuje v této problematice nějaká slepá víra, pak je to víra v longlife oleje.
I kdyby byl základový olej výtažkem ze sémě jednorožce, po těchto kilometrech u 5 litrové náplně běžného auta bude olej na zlomku schopností, aditivace a alkalická rezerva vyčerpaná, olejový filtr už vpodstatě nefunkční.
Řekne ti to každý praktik a v nestřežené chvíli po předchozích vyhýbavých odpovědích i každý tribolog, zodpovědný za vývoj těch olejů.

Prodloužené intervaly je vynález vhodný k tomu, aby vypadaly dobře v tabulce pro flotilové manažery. A fakticky se pro velké flotily servis i zlevní. Že pak velká část motorů po záruce zkolabuje, typicky např. se závadou turba, je podružné.

Takže už bys ses fakt měl vymanit z myšlenkového zacyklení, kdy čekáš že na něco vyzraješ, pokud na začátku bude o 5% lepší olej. Což zrovna určitě bude ten za 80Kč litr. A pak ho necháš v motoru skoro 30 000 km, po kterých ztratí desítky procent schopností.

Jestli ti vrtá hlavou, jak může někdo u náklaďákového oleje uvádět 80 000 km intervaly, tak si nejdřív porovnej všechny rozdíly proti osobním autům, jako třeba kapacita olejové náplně a dimenzování filtrace, měrné výkony motorů, provozní otáčky, teploty a vůbec celkový provozní režim.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od PepaSFI »

mohlo by být zajímavé po takových kilometrech si udělat kapkovou zkoušku.

Jen tak pro informaci, to že si auto řekne o servis celkem nic neznamená. Ono neví že je olej v háji. Ono se jen domnívá. Počítač má nastavenou nějakou lhůtu, hodně líbivou a aby to náhodou pepřehnal až do katastrofy, podle způsobu používání z ní ubírá. Auto co ráno nastartuje a zastaví se po třech hodinách pohodové jízdy klidně nechá na 30 tisících. A když se s tím někdo tříská po městě, furt studený, furt starty, tak trošku ubere. Jenže nijak nepozná že už z toho oleje je dávno něco strašnýho. Ono to ničemu nevadí, časem začne třeba trošku mňoukat turbo a pak třeba ve 150 tisících to turbo zakuká. Jenže to už má třeba třetího majitele a trable zoufalců co si kupujou ojetiny nikoho nezajímají. Tak to je ta reálná konspirace která vlastně ani konspirací není protože s tím se nikdo ani netají. Olej za to nemůže, jen lidi.
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

Zajda

to mě velmi mrzí, že si to tak zle pochopil.

Když se ptám kolik je hodin, a někdo mi odpoví, že jsem Ivan, že všechny hodiny jsou dobré, že už používají hodiny od 1998, že si mám založit výzkumný ústav hodin nebo jestli by vyměnil hodniny z Kauflandu za hodiny od Tag Heuer a tisíc jiných hoven NEŽ TO NA COJSEM SE PTAL:

jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?

Tak jsem to já , který je ZABEDNĚNÝ a NEŠETRNÝ k MOTORU, chápu tu učebnicovou delegaci "vadnosti" z dotazovaného na toho, kdo se ptá.
Exit měl být, mám zkušenost s tímto a ten tip na olej Ravenol tu zazněl. Vzhledem k tomu, že jsem tento název "Ravenol" slyšel poprvé, zajímal jsem se proč tento olej stojí skoro 90% značkové Selenie, která byla nabízena na stejných stránkách vedle sebe. Ten olej Ravenol je dražší než Castrol. Přece jen zvažuji a přemítám ve světle nalévaného oleje Total polytrafic Rubia.

PepaSFI

Čidlo nečidlo, v autobusech vydrží olej i 80.000km a vzhledem k tomu, že se kradenej olej vesele prodává pod rukou, tak je jasné, že se třeba vymění v autorizovaném servisu v autě jen půlka, nebo jen dolijí do starého. Nebo se olej přiúčtuje a auta pak najedou dalších 400.000km.

Navíc každé referentské auto za pár korun je stočeno ze 40.000 km na 5.000-15.000km, protože 90% referentských aut jsou vrácenky z Operačního leasingu. Tak je to se vším. Svět chce být klamán a někteří tu přispívající stojí na piedestále Globalizace, kde vidí 5W-40 a hned řeknou "hmmm dobrá syntetika", přitom jen to čistý minerál. Děkuji toto nechci.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od Zajda »

Kdybys reagoval na podstatné informace a neodbíhal pokaždé do filozofické roviny, měla by diskuse nějaký smysl.
Tohle je furt dokola.

Zase tě většina informací minula, zas opakuješ nesmyslné reference na nákladní motory, jako bych o příspěvek výš nic nepsal - v autobuse vydrží olej 80 000. Paráda. Skutečnou praxi provozovatelů neznám. Akorát vím že je tam náplň xnásobně větší s x násobně dimenzovanou filtrační kapacitou, motor má litrový výkon 25 místo 60kW běžných u osobních dieslů, pracuje v jiných teplotách a většinu života běží optimálně zahřátý.
Však v převodovce vydrží olej třeba celý život auta, tak proč vůbec měnit motorový. To je podobně absurdní úvaha jak srovnávat výdrž v nákladních a osobních motorech.

Ad Ravenol - porovnávej porovnatelné - tj. cenu srovnatelných olejů (myslím výkonové specifikace, ne viskozita) z oficiální distribuce. U Ravenolu je to SD oil (kde bere i dufy). Navíc je tam celkem chytrá kontrola pravosti oleje přes stírací pole na balení.
Taky je to řekněme značka, co míří na trochu informovanější uživatele, kteří si díky podrobným technickým listům můžou u některých olejů připlatit tu půlku ceny za možných pár procent ochrany motoru navíc (i jejich polosyntetika TSI 10W40 obsahuje PAO apod.).

U Castrolu nevím jestli najdeš v tomto seznamu firmu s eshopem krom autokelly:
https://www.castrol.com/cs_cz/czech-rep ... blice.html
Na eshopech typu dufy nebo pema seženeš profláklé značky za úžasné ceny, ale kdoví nakolik sami prodejci mají pod kontrolou své distribuční kanály.

Já najel na svém obstarožním TDI, které jsem kupoval s přiznanýma 300 000 km na hrbu, asi tolik, kdy tobě odcházela turba na nových autech. Po zahřátí s autem jezdím mezi 2 a 4000 otáčkama a tak reálných 20% jízdního času s plynem na podlaze (což sice s 81kW neznamená žádná zázračné rychlosti, ale pro představu o zatížení)
Výchozí stav byl mírně netěsnící turbo ze kterého cídí olej a spotřeba oleje asi litr mezi výměnama.
Většina kilometráže na nejlevnější stáčený 505.00 olej, co nabízel distributor Yacco za 80 Kč litr.
Jednou jsem se na to auto nasral, jelikož se tam rozpadalo všechno ostatní, a v Tescu mu za trest koupil Carslon asi za 350 Kč 5l, kde příslušná norma byla taky napasná.
A furt to jezdí, spíš čím dál líp. Z turba stále teče olej stejnou měrou a žere to litr mezi výměnama. Akorát všechny ty výměny byly po 10 000 km.

Takže bych se opravdu zaměřil na včasnost výmeny než spekulace, který olej je ten nejlepší, s tím že o co víc stojí, o to dýl ho v motoru nechám. Takhle to opravdu nefunguje.
A pokud už chceš fest longlifovat, tak aspoň v půlce vyměň filtr. Pochybuju že po 20 000 km v dieslu už dělá cokoliv jiného než že přepouští olej bypassem místo filtrace.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět