jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Chápu to správně, že pan se handrkuje o pár desítek korun na litru oleje, ale není schopen si na výměny zařídit neautorizovaný servis, který ovšem splňuje vše potřebné tak, aby záruka zůstala nedotčena, takže do jiných aut v klidu platí 880Kč/litr? Aha.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Opravdu jsou někde schopni si loupežníci z autorizovaného lupičství účtovat 880 Kč za JEDEN litr oleje?
I když možná tam lijí poplatinovaný olej s příměsí obohaceného uranu, pak by cena odpovídala...
I když možná tam lijí poplatinovaný olej s příměsí obohaceného uranu, pak by cena odpovídala...
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Zajda
V těch v záruce,
prosadit vlastní olej - to mě nikdy nenapadlo.
Záruční problémy už byly. Rosekaný motor. Odešlo Turbo ve 108.000Km, odešlo Turbo ve 150.000Km, rotržený řetěz - motor damage, seklý ventil nová hlava 1,2 3V Fabia, s každým autem jsou nějaké problémy. Ještě jsem nekoupil nikdy nic (mimo Benjamínka) s čím by nebyl problém. Nebavím se taky o jednom autě.
To taky není extrém, hledal jsem 1 olejové řešení na všechny hujdy, protože mám pocit, že do hujdy se lije furt ze stejného sudu.
olej za 100,-Kč 10W-40 je ten Total Rubia a za 110,- je to Mol 5W-40.
Taky bych radši řešil olej, když bych to nemusel platit.
Lechende Bestien
omlouvám se mrkl se do faktury 743,-Kč, brzdová kalalina 192,-, vlozkacist 781,-, nastfil 440,-, filtrolejovy 284,-, desticky 4.328,- a za svíčku 336,- za kus ... Rosekany motor byl v zaruce a tak jsem platil jen tubasilik 418,-,
Stepan
máte nedostatek informací. Jakmile jednou dáte auto do neautorizovaného servisu, ztrácíte nárok ...
V těch v záruce,
prosadit vlastní olej - to mě nikdy nenapadlo.
Záruční problémy už byly. Rosekaný motor. Odešlo Turbo ve 108.000Km, odešlo Turbo ve 150.000Km, rotržený řetěz - motor damage, seklý ventil nová hlava 1,2 3V Fabia, s každým autem jsou nějaké problémy. Ještě jsem nekoupil nikdy nic (mimo Benjamínka) s čím by nebyl problém. Nebavím se taky o jednom autě.
To taky není extrém, hledal jsem 1 olejové řešení na všechny hujdy, protože mám pocit, že do hujdy se lije furt ze stejného sudu.
olej za 100,-Kč 10W-40 je ten Total Rubia a za 110,- je to Mol 5W-40.
Taky bych radši řešil olej, když bych to nemusel platit.
Lechende Bestien
omlouvám se mrkl se do faktury 743,-Kč, brzdová kalalina 192,-, vlozkacist 781,-, nastfil 440,-, filtrolejovy 284,-, desticky 4.328,- a za svíčku 336,- za kus ... Rosekany motor byl v zaruce a tak jsem platil jen tubasilik 418,-,
Stepan
máte nedostatek informací. Jakmile jednou dáte auto do neautorizovaného servisu, ztrácíte nárok ...
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 1538369444
LB: Jak by řekl můj otec, účtovat si 880 korun za litr oleje je jako bejt buzerant. Sice to dělá každej, ale normální to vážně není Viděl jsem i dvojí ceny, dle toho, v jaké třídě vozu se olej měnil. Jiná cenovka na hodinu práce stejné lopaty, dle toho zda dělá na Passatu nebo na Pólu je standard. Autorizak je úplně jinej vesmír
LB: Jak by řekl můj otec, účtovat si 880 korun za litr oleje je jako bejt buzerant. Sice to dělá každej, ale normální to vážně není Viděl jsem i dvojí ceny, dle toho, v jaké třídě vozu se olej měnil. Jiná cenovka na hodinu práce stejné lopaty, dle toho zda dělá na Passatu nebo na Pólu je standard. Autorizak je úplně jinej vesmír
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Na jednu stranu chápu, že pokud je někdo tak odporně bohatý, že si může dovolit nové auto, tak je třeba ho pořádně oškubat.
To ovšem nic nemění na tom, že jde o vydírání prostřednictvím patřičných formulací obsažených v kupní smlouvě a urážení inteligence zákazníka, který si je schopen sehnat olej za zlomek ceny téhož produktu v autorizáku, kde by jej přece logicky měli prodávat levněji než kdejaký maloobchodník.
To ovšem nic nemění na tom, že jde o vydírání prostřednictvím patřičných formulací obsažených v kupní smlouvě a urážení inteligence zákazníka, který si je schopen sehnat olej za zlomek ceny téhož produktu v autorizáku, kde by jej přece logicky měli prodávat levněji než kdejaký maloobchodník.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Autorizak v tomhle kontextu je taky maloobchod
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Lachende Bestien
Některé ty auta nejsou moje, ale firmy. Firma je odepíše z daní. Tak to prostě funguje. Jdete je pak prodat, do bazaru.
Bazar firmu okrade, když firmě za ně dá 1/4 pořizovací ceny a tak si je koupíte Vy z bazaru za 1/2 ceny. S leasingovým navýšením jste na ceně 3/4 PC ceny a auto prodáte po deseti letech za 1/8 ceny. Ten co je koupí za 1/8 ceny je kupuje za hotové, nebo si bere úvěr, který je 3 přeplacen = 3/8 ceny. Auto nakonec skončí po nějaké ekonomicky nezvladatelné závadě na vesnici, pod stromem na zahradě se značkami v depozitu a auta se tam deset let hromadí. Pak dům se zahradou a stromem sebere exekutor a nový majitel všechny léty nashromážděná auta hodí do šrotu.
Never ending story.
Nejlepší je koupit auto 15 let staré od dědka 1 majetele za 6% pořizovací ceny v jeho 1/2 kilometrové životnosti. Můj známý takto koupil Passata s najetými 160.000km, který vypadá jako by včera sjel z linky za 50.000,-Kč. Dostal náhradní kola, zahrádku, servisní knížku a všechny doklady od servisu. Kola, baterka a STK v prdeli. Děda přišel o řidičák a tak už nejezdil.
Já jsem si taky koupil auto oklikou ze své vlastní firmy na 14.786,-Kč + DPH a za jiné jsem utratli 1,-Kč + DPH. Byla to dobrá nabídka.
Stepan
na olej jsem dostal 10% slevu.
Co to znamená? 2.0TDi + 1/2 2.5T -->R6T?
Některé ty auta nejsou moje, ale firmy. Firma je odepíše z daní. Tak to prostě funguje. Jdete je pak prodat, do bazaru.
Bazar firmu okrade, když firmě za ně dá 1/4 pořizovací ceny a tak si je koupíte Vy z bazaru za 1/2 ceny. S leasingovým navýšením jste na ceně 3/4 PC ceny a auto prodáte po deseti letech za 1/8 ceny. Ten co je koupí za 1/8 ceny je kupuje za hotové, nebo si bere úvěr, který je 3 přeplacen = 3/8 ceny. Auto nakonec skončí po nějaké ekonomicky nezvladatelné závadě na vesnici, pod stromem na zahradě se značkami v depozitu a auta se tam deset let hromadí. Pak dům se zahradou a stromem sebere exekutor a nový majitel všechny léty nashromážděná auta hodí do šrotu.
Never ending story.
Nejlepší je koupit auto 15 let staré od dědka 1 majetele za 6% pořizovací ceny v jeho 1/2 kilometrové životnosti. Můj známý takto koupil Passata s najetými 160.000km, který vypadá jako by včera sjel z linky za 50.000,-Kč. Dostal náhradní kola, zahrádku, servisní knížku a všechny doklady od servisu. Kola, baterka a STK v prdeli. Děda přišel o řidičák a tak už nejezdil.
Já jsem si taky koupil auto oklikou ze své vlastní firmy na 14.786,-Kč + DPH a za jiné jsem utratli 1,-Kč + DPH. Byla to dobrá nabídka.
Stepan
na olej jsem dostal 10% slevu.
Co to znamená? 2.0TDi + 1/2 2.5T -->R6T?
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
25let se nerozlišují syntetické od ropných olejů a podle znění otázky nebudeš nikdo z oboru. Výkonostní specifikace ošetřuje norma, víme? Ale nejen to, zejména obsahuje složku, kterou nikde jinde nemáš.gertbert píše:Já jsem tu původní otázku modifikoval, byla položená vadně, omlouvám se.
Hledám odpověď na otázku, jak poznám - rozeznám olej na syntetické bázi od té na minerální bázi
a minerální olej - šunt od oleje, který vzniká vyšší frakcí = hydrokrakový.
Píšu jen to, že z nejhoršího základového oleje se dá vyrobit to, co se nazývá syntetika, i když to žádná syntetika NENÍ, je to ropný produkt. A takový olej nechci. FUJ. Proto se ptám, jak se to dá odlišit.. Jaký parametr to napoví.
děkuji
Je Ti naprosto k ničemu olej, který bude nejlepší na světě, když vlastnosti, které má, tvůj motor nevyužije a vlastnosti, které jsou pro životnost komponent v motoru, tj např šály, vačky, kroužky atd nakonec i turbo atd, zcela zásadní, tak ten nejlepší olej na světě mít nebude, protože to je předmětem normy, kterou nedodržuješ.
Máš jen dvě jisté možnosti.
Buď kup originál olej mimo autorizák, a dostaneš se někde pod 200kč za litr za to, co dává automobilka do nových aut, a nebo je lepší cesta, založit výzkumný ústav, a dokázat si namíchat lepší oleje
Všechno ostatní je směšné, motoráři co celý život pracují na vývoji motorů se do toho nepokoušejí proniknout, protože to je "atomové inženýrství" a dá se tam víc zkazit než vylepšit, ale bohužel ATOMOVÝCH INŽENÝRŮ je v česku asi 5miliónů, každý druhý tomu rozumí a u nového auta vypustí co normu splňuje a nalije něco, co ji neplní
Potom má každý druhý plná ústa keců o tom, jak jisté motory byly průserové.
Nikdo se nikdy nepřizná, že automobilka mu zamítla reklamaci pro použití normu neplnícího oleje , přitom to je nejčastější příčinou.
Je pravda, že je možnost pořídit olej, který je totožný nebo podobný tomu autorizovanému ale tam je velmi zrádné umět vybrat správně, že to je pod rozlišovací schopnosti většiny (ale kdo ví, tak směle do toho, je to dobrá cesta) a doporučil bych to jen někomu, kdo si přečte celé forum oleje.cz tj asi rok samostudia. a mnohem jednodušší bude koupit ten autorizovaný levněji, a nemusíš znát nic jen vyhledávač a normu
Zejména už i proto, že dneska má DPF skoro každé auto, a nároky na oleje jsou tak protichůdné.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
No že mám na práci jako hlavní auto 2.0TDI, občas mi tatík půjčí svoje 2.5T a když mi na konci fiskalu moje oblasti prekonaji nastavené KPIs (jak po stránce čísel, tak po stránce jiných požadavků) a nevyhodi mě ze školy, tak dostanu rozpočet na R6T
Ale vypadá to semnou bledě. Jestli si nepohnu, tak mě i v dalším autocyklu čeká čtyřválec dýzl
Ale vypadá to semnou bledě. Jestli si nepohnu, tak mě i v dalším autocyklu čeká čtyřválec dýzl
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Driver
vítej mezi věřícími. Já prostě za své peníze chtěl olej 10W-40 na syntetickém základu a hledal jak najít rozdíl mezi oleji, které obsahují pouze ropné základové oleje nebo částečně syntetické.
Moje matka taky nerozlišuje, jestli auto je bílé nebo červené, naftové nebo benzínové, jestli je to sedan či kombi. Její jediné kritérium je, aby svou hůlkou mi tam napáchala co nejvíc škody.
Chápu, co mi chcete tu všichni o oleji říci, = NEŘEŠ TO, věř obalu a víra tvá motor OLÉČÍ..
Výrobci automobiů = to jsou ti idioti ze škodovky, kteří neumí po 100 letech vyrábění aut vyrobit olejové čerpadlo? Hmmmm.
Stačí si DLE VÁS VŠECH dojít do Kauflandu a BOHATĚ SE PŘEDZÁSOBIT a koupit tedy ten jejich NEJLEPŠÍ OLEJ NA SVĚTĚ červený značkový NONAME olej 10W-40 za 350.-Kč/6 litrů, který je papírově - nálepkově stejný jako Castrol 10W-40 Magnatec, za de facto 3 násobnou cenu 1033,-kč/ 6 l.
Naliješ si ten TOP olej z Kauflandu do MILOVANÉHO autíčka? Je to řece jedno ne? Olej jako olej!
Ve výzkumném ústavu by TĚ po rozboru možná do toho ústavu ROVNOU ODVEZLI, že? Že se nemýlím.
Stepan
já měl Passat 2,0TDI 103Kw, odešlo turbo. Odešlo po záruce, 62.000 krát jsem zaplakal nad každou korunou. 2 roky před tím jsem plakal u octavie 1,9TDi 77Kw, to bylo myslím 44.000 krát.
gb
vítej mezi věřícími. Já prostě za své peníze chtěl olej 10W-40 na syntetickém základu a hledal jak najít rozdíl mezi oleji, které obsahují pouze ropné základové oleje nebo částečně syntetické.
Moje matka taky nerozlišuje, jestli auto je bílé nebo červené, naftové nebo benzínové, jestli je to sedan či kombi. Její jediné kritérium je, aby svou hůlkou mi tam napáchala co nejvíc škody.
Chápu, co mi chcete tu všichni o oleji říci, = NEŘEŠ TO, věř obalu a víra tvá motor OLÉČÍ..
Výrobci automobiů = to jsou ti idioti ze škodovky, kteří neumí po 100 letech vyrábění aut vyrobit olejové čerpadlo? Hmmmm.
Stačí si DLE VÁS VŠECH dojít do Kauflandu a BOHATĚ SE PŘEDZÁSOBIT a koupit tedy ten jejich NEJLEPŠÍ OLEJ NA SVĚTĚ červený značkový NONAME olej 10W-40 za 350.-Kč/6 litrů, který je papírově - nálepkově stejný jako Castrol 10W-40 Magnatec, za de facto 3 násobnou cenu 1033,-kč/ 6 l.
Naliješ si ten TOP olej z Kauflandu do MILOVANÉHO autíčka? Je to řece jedno ne? Olej jako olej!
Ve výzkumném ústavu by TĚ po rozboru možná do toho ústavu ROVNOU ODVEZLI, že? Že se nemýlím.
Stepan
já měl Passat 2,0TDI 103Kw, odešlo turbo. Odešlo po záruce, 62.000 krát jsem zaplakal nad každou korunou. 2 roky před tím jsem plakal u octavie 1,9TDi 77Kw, to bylo myslím 44.000 krát.
gb