jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Taky bych se klidně vrátil k původnímu oleji, pochybuju že jeden interval s 10w40 způsobil v motoru nějaký mordor.
Každý ti řekne že pro běžné použití mimo okruh, závody a podobnou extrémní zátěž vem raději to nejlevnější v potřebné specifikaci a měň častěji (třeba 10 000 km proti normálním 15 000), motoru to nakonec prospěje víc než echt olej, který jsi půl roku vybíral podle složení a je opravdu třeba o 5% lepší, ale který na konci intervalu už nevykazuje např. optimální alkalickou rezervu. Prostě i s levnějším olejem může být nakonec v motoru po více času lepší olej.
Taky není od věci koupit za slušné peníze méně známou značku (Yacco, Ravenol), kde neplatíš v ceně masivní marketing a máš násobně menší šanci, že narazíš na falzifikát než u profláklých výrobců. Navíc když ho bez přirážky můžeš koupit od výhradního zastoupení pro ČR.
Pokud tě baví to studovat, tak jedny z nejpodrobnějších technických listů má právě Ravenol.
Navíc oleje označuje podle použité technologie. Když je to hydrokrak, je to na balení napsané.
Každý ti řekne že pro běžné použití mimo okruh, závody a podobnou extrémní zátěž vem raději to nejlevnější v potřebné specifikaci a měň častěji (třeba 10 000 km proti normálním 15 000), motoru to nakonec prospěje víc než echt olej, který jsi půl roku vybíral podle složení a je opravdu třeba o 5% lepší, ale který na konci intervalu už nevykazuje např. optimální alkalickou rezervu. Prostě i s levnějším olejem může být nakonec v motoru po více času lepší olej.
Taky není od věci koupit za slušné peníze méně známou značku (Yacco, Ravenol), kde neplatíš v ceně masivní marketing a máš násobně menší šanci, že narazíš na falzifikát než u profláklých výrobců. Navíc když ho bez přirážky můžeš koupit od výhradního zastoupení pro ČR.
Pokud tě baví to studovat, tak jedny z nejpodrobnějších technických listů má právě Ravenol.
Navíc oleje označuje podle použité technologie. Když je to hydrokrak, je to na balení napsané.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
PepaSFI
Ta věc má přece dvě roviny.
1. si koupím olej, který výrobce doporučuje - v mém případě třeba Castrol Long life, blá blá blá 504.507
2. koupím si olej, který se tomu doporučenému vyrovnává nebo ho dohání s LL 504.507
Takže chápu to co říkáš a tím je, že tam nemůžu najít M6AD, ale můžu tam nalít stejný ekvivalentní olej od Shellu, nebo Totalu.
Když mám starou vyjetou HUJDU, kam se měl lít 5W-30 a dnes se tam lije sudový 10W-40, tak potom nechápu tvé řádky
Soudy v takovém případě se zvrhnou ve znalecké posudky olejů + motoru a všeho okolo, doklad od odborné výměny, doklady od odbornosti automechanika = neunesete důkazní břemeno. Přidete o dům ... o manželství.
Zajda
děkuji
ten Ravenol 10W-40 je prakticky stejný jako ten Total 10w-40 polytrafic rubia. Co se týká benzínových motorů, bych řekl že je Ravenoůl lepší. Otázka je cena.
Ta věc má přece dvě roviny.
1. si koupím olej, který výrobce doporučuje - v mém případě třeba Castrol Long life, blá blá blá 504.507
2. koupím si olej, který se tomu doporučenému vyrovnává nebo ho dohání s LL 504.507
Takže chápu to co říkáš a tím je, že tam nemůžu najít M6AD, ale můžu tam nalít stejný ekvivalentní olej od Shellu, nebo Totalu.
Když mám starou vyjetou HUJDU, kam se měl lít 5W-30 a dnes se tam lije sudový 10W-40, tak potom nechápu tvé řádky
TAKŽE JSME ŠLI NÍŽE. Auto jezdí a možná tím, že se tam tlusčí film se srovnaly provozní vůle vzniklé opotřebením. Žádná specifikace, oleje jsou maximálně univerzální.PepaSFI píše:no a jsme u toho. To že je auto stará piksla, což mimochodem při 200 tisících není, neznamená že tam můžeš lít co chceš. Obávám se že právě z toho pak vznikají ty hospodskofejsbůkové konspirace o tom jak šmejd olej zničil auto. Pořád platí že musíš dodržet specifikace! Můžeš vzít levnější značku, třeba nějaký olej ktrý u nás nemá rozjetou reklamní kampaň ale ty specifikace tam nejsou pro srandu.
Filtr to nemá a to co má vozíme i po záruce do servisu, protože je tam jakási záruka mobility.PepaSFI píše:Provoz na 10w40 motoru nijak neuškodí, teda pokud nemá filtr částic. To by asi taková záměna byla na žalobu a náhradu škody.
ano byla a osobně se přijdu podívat na vynesení rozsudku. Tady jsme to těch tvých hospodskofejsbůkové konspirace o tom jak český pepík se šel soudit s neznačkovým výrobcem oleje, který má sídlo nejlépe v Zimbabwe a řešení reklamace na odvrácené straně slunce.PepaSFI píše:To by asi taková záměna byla na žalobu a náhradu škody.
Soudy v takovém případě se zvrhnou ve znalecké posudky olejů + motoru a všeho okolo, doklad od odborné výměny, doklady od odbornosti automechanika = neunesete důkazní břemeno. Přidete o dům ... o manželství.
Zajda
děkuji
ten Ravenol 10W-40 je prakticky stejný jako ten Total 10w-40 polytrafic rubia. Co se týká benzínových motorů, bych řekl že je Ravenoůl lepší. Otázka je cena.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Cena Ravenolů je více než příznivá. Jelikož jsem k tomu chtěl i filtry, kupoval jsem posledně u dufy.cz místo dovozce SD oil (ravenol.cz) a ceny jsou podobné. Na balení byly stejně nálepky od SD oil a navíc Ravenol má stírací políčko s kódem na ověření autenticity.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Zajdo,
na těch stránkách DUFY, které si prohlížím je olej Ravenol je jeden z nejdražších. Zatímco mazut GO4LOVE 10W-40 mají za 62Kč/l , PKN Orlen 79,-Kč/l, Ravenol stojí 149,-Kč/l, a nejdražší je Fiatová Selania už jen za 164,-Kč/l
Pokud chci najít olej Ravenol, musím klikat na záložku "hledat od nejdražšího".
To je to, co jsem hledal, protože ty oleje jsou papírově všechny podobné, ale cena je v rozdílu až 2,5 násobná.
Myslím, že není úplně jedno, jestli tam liju Jehovovu Nigérii, nebo Selénii, protože na obalu jsou VŽDY napsané úžasné věci.
Takže nerad bych dal 110,-Kč za MAZUT, když třeba 85,-Kč stojí KVALITNÍ OLEJ.
DĚKUJI - bavím se jen o 10W-40
na těch stránkách DUFY, které si prohlížím je olej Ravenol je jeden z nejdražších. Zatímco mazut GO4LOVE 10W-40 mají za 62Kč/l , PKN Orlen 79,-Kč/l, Ravenol stojí 149,-Kč/l, a nejdražší je Fiatová Selania už jen za 164,-Kč/l
Pokud chci najít olej Ravenol, musím klikat na záložku "hledat od nejdražšího".
To je to, co jsem hledal, protože ty oleje jsou papírově všechny podobné, ale cena je v rozdílu až 2,5 násobná.
Myslím, že není úplně jedno, jestli tam liju Jehovovu Nigérii, nebo Selénii, protože na obalu jsou VŽDY napsané úžasné věci.
Takže nerad bych dal 110,-Kč za MAZUT, když třeba 85,-Kč stojí KVALITNÍ OLEJ.
DĚKUJI - bavím se jen o 10W-40
Naposledy upravil(a) gertbert dne ned 30 zář 16:35, celkem upraveno 1 x.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Ha, ha, přišel student a ukázal, co jim napsal profesor - to je dobrý, třeba to byl medik - gynekolog? Tady je odkaz na vyjádření odborníka: https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
skvělý !
a co jako nám to má říct, my tady nic nemísíme, my se bavíme o výměně oleje jako celé náplně, Gynekologu. Další blbec... neva
navíc článek jaksi 12 starý, že?
V článku, který tu pan Chytrý 406, uvádí se píše:
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci.
což je LEŽ. Motor do kterého se lije neropný olej vypadá jak kdyby sjel z linky, zatémco minerál zanechá černou sračku všude kam se dostane.
děkujeme za názor
a co jako nám to má říct, my tady nic nemísíme, my se bavíme o výměně oleje jako celé náplně, Gynekologu. Další blbec... neva
navíc článek jaksi 12 starý, že?
V článku, který tu pan Chytrý 406, uvádí se píše:
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci.
což je LEŽ. Motor do kterého se lije neropný olej vypadá jak kdyby sjel z linky, zatémco minerál zanechá černou sračku všude kam se dostane.
děkujeme za názor
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
tak trochu bloudím ve tvých větách ale jedno jsem pochopil. Problém je dát stovku za litr oleje. Popravdě řečeno, já bych se trošku obával olej pod stovku koupit. Jo jasně, je to konspirace nigerijských podvodníků co mi do flašek od Selenie dávají olej na šicí stroje míchaný s mazutem.
Jen tak pro zajímavost, rád bych věděl kde se berou ty informace o té Nigerii a o tom jak který olej špatně maže. Protože když máš takové zásadní informace, dalo by se očekávat že ten samý pramen by mohl mít i návod jak bez laboratoře poznat syntetiku.
Protože nic ve zlým ale má to typický scénář oblíbených konspirací. Prostě lidi rádi slyší špatné zprávy. A tak nějak doufají že se to týká těch ostatních. A svět je takový jaký ho chceš mít.
Jen tak pro zajímavost, rád bych věděl kde se berou ty informace o té Nigerii a o tom jak který olej špatně maže. Protože když máš takové zásadní informace, dalo by se očekávat že ten samý pramen by mohl mít i návod jak bez laboratoře poznat syntetiku.
Protože nic ve zlým ale má to typický scénář oblíbených konspirací. Prostě lidi rádi slyší špatné zprávy. A tak nějak doufají že se to týká těch ostatních. A svět je takový jaký ho chceš mít.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Já tam vidím 5 litrové balení TSI 10W40 za 625 Kč, což už je tak levné že v ostatních nákladech na provoz auta nemá cenu řešit, jestli pořídím něco ještě levnějšího.
Mě konkrétně zajímá norma 505.00 a beru to tak, že pár stovek připlácím za záruku originality, ne za významně lepší olej proti ostatním 505.00. Nicméně pokud by někdo potřeboval normu API SN, tak si Ravenol TSI koupit může, zatímco většinu ostatních 10W40 se kterýma ho srovnáváš ne.
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 0w-40.html
Nic nemísíš? A měnil jsi někdy olej?
V motoru a vaně vždy zůstane celkem tak 10% staré náplně, nikdy ji nevyměníš celou bez demontáže motoru.
Dál ten článek právě popisuje tvé liché obavy, že jsi znesvětil motor olejem 10W40 (viskozitní třída, nicneříkající o výkonové specifikaci nebo aditivaci) a už tam nikdy nic "lepšího" nemůžeš dát.
Mě konkrétně zajímá norma 505.00 a beru to tak, že pár stovek připlácím za záruku originality, ne za významně lepší olej proti ostatním 505.00. Nicméně pokud by někdo potřeboval normu API SN, tak si Ravenol TSI koupit může, zatímco většinu ostatních 10W40 se kterýma ho srovnáváš ne.
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 0w-40.html
Tvoje přesvědčení že víš víc než kandidát věd z Ústavu technologie ropy a petrochemie je úsměvné.gertbert píše:a co jako nám to má říct, my tady nic nemísíme, my se bavíme o výměně oleje jako celé náplně, Gynekologu. Další blbec... neva
navíc článek jaksi 12 starý, že?
Nic nemísíš? A měnil jsi někdy olej?
V motoru a vaně vždy zůstane celkem tak 10% staré náplně, nikdy ji nevyměníš celou bez demontáže motoru.
Dál ten článek právě popisuje tvé liché obavy, že jsi znesvětil motor olejem 10W40 (viskozitní třída, nicneříkající o výkonové specifikaci nebo aditivaci) a už tam nikdy nic "lepšího" nemůžeš dát.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
PEPASFI, Zajda
1. Teď si to uhodl. Řeším jestli dát stovku nebo stodeset. 98,- Total / 110,- Mol
2. Nemáme jedno auto a výměnu oleje řešíme prakticky skoro ob každý měsíc , protože některé auta prostě jezdí.
3. Dávám za 1litr oleje 880,-Kč a nevím co mi tam lijí, v autorizovaném serisu.
4. nejradši bych koupil balení 25litrů oleje do hujd.
PEPASFI
nerozmumím tomu co píšeš o Nigerijském oleji v pixli od Selenie. Nechceš si radši text přečíst dvakrát, než takto odpovíš?
Na konspiraci stojí celý svět, stačí se dívat okolo sebe a pochopíš tendence. Ty tendence někdo vytváří, někdo vymýšlí, někoho poškozují a jiní z nich mají profit.
Knspirace je neveřejná dohoda, třeba příkladově o tom, že budem tyto nebo ony informace zveličovat a jiné zamlčovat a tím vytvoříme kýžený obraz situace, kterou chceme presentovat.
Třeba takovým příkladem byla volba presidenta Zemana.
Zajda
Ano, za mých mladých let jsem si měnil i těsnění pod hlavou na Š120L, protože jsem ji uvařil a těsnění mi prasklo a z oleje se stalo Malkao. Pamatuji si to jako dnes, protože partnerka musela být do půlnoci doma a tak se mooc spěchalo a škůdka zdechla.
Závidím vám jednu výměnu oleje za Uherský rok. Jednu technickou za dva roky a jedno povinné ručení na fyzickou osobu, které je za pakatel. To bych tam lil pozlacený olej snad s přídavkem NASA technologií.
To auto s tou záměnou 10W-40 neřeším. To mě teď moc nezajímá, jeho řešení je od února. S olejem se musí vyměnit rozvody a dvorní mechanik nemá čas. Na autě je hromada závad, bylo rozbité, a toho plyne hromada času, který to sežere, teď ho nemám. To je to co má 330tkm přímý vstřik, 5 válců, byl to můj benjamínek dokud mi ho jeden inženýr nenakostil do svodidel a před tím sekretářka nacouvala do jiného našeho auta, takže pojišťovna poslala pochopitelně hovno.
A pak se ptej na cenu oleje, povinného ručení a neustálého sledování, kdy končí STK, protože za to nafasuješ 5.000,- na místě.
1. Teď si to uhodl. Řeším jestli dát stovku nebo stodeset. 98,- Total / 110,- Mol
2. Nemáme jedno auto a výměnu oleje řešíme prakticky skoro ob každý měsíc , protože některé auta prostě jezdí.
3. Dávám za 1litr oleje 880,-Kč a nevím co mi tam lijí, v autorizovaném serisu.
4. nejradši bych koupil balení 25litrů oleje do hujd.
PEPASFI
nerozmumím tomu co píšeš o Nigerijském oleji v pixli od Selenie. Nechceš si radši text přečíst dvakrát, než takto odpovíš?
Na konspiraci stojí celý svět, stačí se dívat okolo sebe a pochopíš tendence. Ty tendence někdo vytváří, někdo vymýšlí, někoho poškozují a jiní z nich mají profit.
Knspirace je neveřejná dohoda, třeba příkladově o tom, že budem tyto nebo ony informace zveličovat a jiné zamlčovat a tím vytvoříme kýžený obraz situace, kterou chceme presentovat.
Třeba takovým příkladem byla volba presidenta Zemana.
Zajda
Ano, za mých mladých let jsem si měnil i těsnění pod hlavou na Š120L, protože jsem ji uvařil a těsnění mi prasklo a z oleje se stalo Malkao. Pamatuji si to jako dnes, protože partnerka musela být do půlnoci doma a tak se mooc spěchalo a škůdka zdechla.
Závidím vám jednu výměnu oleje za Uherský rok. Jednu technickou za dva roky a jedno povinné ručení na fyzickou osobu, které je za pakatel. To bych tam lil pozlacený olej snad s přídavkem NASA technologií.
To auto s tou záměnou 10W-40 neřeším. To mě teď moc nezajímá, jeho řešení je od února. S olejem se musí vyměnit rozvody a dvorní mechanik nemá čas. Na autě je hromada závad, bylo rozbité, a toho plyne hromada času, který to sežere, teď ho nemám. To je to co má 330tkm přímý vstřik, 5 válců, byl to můj benjamínek dokud mi ho jeden inženýr nenakostil do svodidel a před tím sekretářka nacouvala do jiného našeho auta, takže pojišťovna poslala pochopitelně hovno.
A pak se ptej na cenu oleje, povinného ručení a neustálého sledování, kdy končí STK, protože za to nafasuješ 5.000,- na místě.
Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku
Pořád nechápu kam směřuješ, platíš za litr 880 Kč u všech aut nebo jen u těch v záruce? U aut v záruce nezbývá než si u autorizáku vlastní olej prosadit, nebo změnit servis když nebudou ochotni. Nejlépe z oficiální distribuce (jedno jakého výrobce) a aby splňoval příslušné normy (tj. opravdu měl dohledatelnou certifikaci, např. že je zalistován ve VW seznamu pro 507.00 apod., ne jen čestné prohlášení že jim vyhovuje). Pak nikdo nemůže říct ani popel v případě záručních problémů.
Oleje ob měsíc řeším i já a to se starám jen o několik aut svých a příbuzenstva, to zrovna nevypadá jako extrém u firemní flotily.
Oleje ob měsíc řeším i já a to se starám jen o několik aut svých a příbuzenstva, to zrovna nevypadá jako extrém u firemní flotily.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe