U E46 bych viděl problém pouze v tom, že je to už postarší auto. Ale tato generace aut (E46/E39/E38) by jinak ještě měla být servisovatelná bez zásadních obstrukcí, když se sežene s pěknou kastlí a manuální převodovkou. V E38 jsem měl M52B28 a i se skoro dvoutunovým autem hýbal velmi důstojně, ten motor byl opravdu sametový poklad. Jen bylo potřeba rovnou po koupi přetěsnit VANOS, kdy sériové těsnění má životnost údajně max. pár desítek tisíc km. Motor posílil výkon vespod, což u 7er přišlo vhod.PitriSeek píše:Díky za rozumnou radu,o takovou sem žádal . Focus se mi moc nelíbí.. A co je špatné na 1 octavii v Rsu? Koukal sem že cena se pohybuje okolo 100-120k. A ty díly na opravu jako je spojka, brzdy atd. nejsou tak hrozné ne? Nebo co se tam sere? A ještě názor na BMW E46? Jaký motor? Špatná volba nebo správná a proč?
S manuálem a o 500 kg míň to musí být boží. Do E46 se teda dával asi už jen M52TUB28 s dvojitým VANOS, ale to by mělo být když už tak jen lepší.
Kolik toho mají technicky společného slabší šestiválce 23i a 25i nebo pak 30i ve faceliftu nevím.
Octavia - no nevím, jakákoliv jedničková Octavia podle mě bude už jen vybydlený pelech, možná že obyčejná verze by se za 120k dala sehnat v echt stavu. Škodovky u nás mají prostě nadsazené ceny. Každý kdo má do 300 000 km na tachu a úplně se mu auto nerozpadá pod rukama má pocit, že prodává div ne sběratelský kousek.
Kdybych už měl něco zkoušet u koncernu, zajímal by mě Golf V GTI, proti Oct II RS není cenově tak nadhodnocený a kompaktní provedení je mi symaptičtější.
Otázkou je tehdejší 2.0 TSI, v problematice které všechny koncernové TSI byly průserové se opravdu ztrácím