Auto do prace 2x45km
Re: Auto do prace 2x45km
100km denně bude nájezd minimálně 30tkm/rok, to už bych velmi vážně zvažoval elektromobil. I profil tratě máte optimální.
Pokud budete nabíjet doma, tak jen na palivu to je 50tis. Kč za rok a ještě dostanete levnější tarif pro celý dům. Pokud můžete nabíjet v práci zdarma nebo někde v okolí u nákupního centra, tak je ta úspora ještě vyšší. Další min 1Kč/km je úspora na servisu.
Za 3-4 roky máte EV zaplacené. A je v tom úplně jiná jízda, žádný kravál, žádné řazení a (skoro) ani brzdění, nehlídáte teplotu motoru, otáčky atd... zkrátka jízda autem 21.století.
Pokud budete nabíjet doma, tak jen na palivu to je 50tis. Kč za rok a ještě dostanete levnější tarif pro celý dům. Pokud můžete nabíjet v práci zdarma nebo někde v okolí u nákupního centra, tak je ta úspora ještě vyšší. Další min 1Kč/km je úspora na servisu.
Za 3-4 roky máte EV zaplacené. A je v tom úplně jiná jízda, žádný kravál, žádné řazení a (skoro) ani brzdění, nehlídáte teplotu motoru, otáčky atd... zkrátka jízda autem 21.století.
Re: Auto do prace 2x45km
právě jsi popsal běžné nové auto s automatem... brzdění neřeším, to skoro nic nestojí.
Re: Auto do prace 2x45km
"Běžné" jako se spalovacím motorem? Tak to je dobrý vtip
Které spalovací auto jezdí za 25kč/100km? Jezdí bez kraválu a bez smradu? Akceleruje kdykoliv bez prodlevy? Nepotřebuje měnit oleje, rozvody, vstřikovače, DPFka, spojky a milion dalších spotřebních dílů? Takové spalovací auto bych rád někdy viděl
A to brždění (rekuperace) co nic nestojí, je 20-25% energie zpět v nádrži (baterii), nikoliv odpadní teplo a prach v brzdové soustavě.
Které spalovací auto jezdí za 25kč/100km? Jezdí bez kraválu a bez smradu? Akceleruje kdykoliv bez prodlevy? Nepotřebuje měnit oleje, rozvody, vstřikovače, DPFka, spojky a milion dalších spotřebních dílů? Takové spalovací auto bych rád někdy viděl
A to brždění (rekuperace) co nic nestojí, je 20-25% energie zpět v nádrži (baterii), nikoliv odpadní teplo a prach v brzdové soustavě.
Re: Auto do prace 2x45km
nechci vam brat nadseni ale muzete konkretne uvest inzeraty jaky emobil byste za 150tis kc koupil ?
Re: Auto do prace 2x45km
Pravděpodobně nabízí jako alternativu elektrokolo.
Re: Auto do prace 2x45km
Kdyby šlo koupit za 150tis slušné EV, tak už nic jiného na silnicích nepotkátejurajec píše:nechci vam brat nadseni ale muzete konkretne uvest inzeraty jaky emobil byste za 150tis kc koupil ?
Psal jsem, že se to EV za 3-4 roky zaplatí, což bylo myšleno tak, že bude třeba teď něco přidat.
Za 200+ se dá už koupit něco z trojčat (C-zero, Ion, miEV), ale tam bude dojezd na hraně, hlavně v zimě (pokud není možnost v práci trochu něco doládovat), kolem 300tis jsou Leafy, tam už by měl být dojez v pohodě i v zimě. Dále pak e-UP a e-Golf, to jsou celkem povedená auta s kvalitním tepelným managementem baterie a rychlonabíjením.
Ano, EV není levná záležitost, ale ta návratnost při těchto km je celkem rychlá a navíc i starší ojetiny si celkem drží cenu, což je vidět třeba na příkladu trojčat.
A navíc, vždy to EV, které bylo plánované jako druhé auto do rodiny, vzápětí nahradí to první auto doma, protože jakmile jednou vyzkoušíte jízdu v EV, nebudete chtít spalovákem už jezdit. Stejně tomu tak bylo i u nás doma. Takže velikost vozu bych moc nepodceňoval.
Re: Auto do prace 2x45km
....a navíc jsi vynásobil roční nájezd skoro dvěma, aby to alespoň trochu dávalo ekonomický smysl, což se stejně nepovedlo.
Ledaže by majitelé Em chodili do práce i sobotu a neděli, aby si na ten zázrak vydělali.
Ledaže by majitelé Em chodili do práce i sobotu a neděli, aby si na ten zázrak vydělali.
Re: Auto do prace 2x45km
"jakmile jednou vyzkoušíte jízdu v EV, nebudete chtít spalovákem už jezdit" ...ano ale bavíme se tady o ojetinách. Navíc stačí změna práce, bydliště, ženy popř. jiných okolností a rázem zjistíte že jste s vozem za hranicí dojezdu a že Vám to nevyhovuje.
Ještě bych si dokázal představit koupit takovou ojetinu v případě že milujete parkování zdarma po celé Praze - když by to člověku šetřilo mraky času tak je to příjemné dojet si až na Prahu 1 a tam to prsknout před magistrát na modrou zónu...
Pokud bych měl spotřebu a ekonomiku provozu jako fetiš asi bych za těch 300tis. koupil starýho priuse, klidně ať má najeto 150tis km to je jedno, ty auta držej a sou léty prověřený, ale opět když k tomu nemáte vztah, nebaví vás řešit nějaký relativně exotický auto a koupi ze zahraničí, tak nakonec běžný řidič ztratí odvahu a nějakej fiat punto a taky bude jezdit že...
Ještě bych si dokázal představit koupit takovou ojetinu v případě že milujete parkování zdarma po celé Praze - když by to člověku šetřilo mraky času tak je to příjemné dojet si až na Prahu 1 a tam to prsknout před magistrát na modrou zónu...
Pokud bych měl spotřebu a ekonomiku provozu jako fetiš asi bych za těch 300tis. koupil starýho priuse, klidně ať má najeto 150tis km to je jedno, ty auta držej a sou léty prověřený, ale opět když k tomu nemáte vztah, nebaví vás řešit nějaký relativně exotický auto a koupi ze zahraničí, tak nakonec běžný řidič ztratí odvahu a nějakej fiat punto a taky bude jezdit že...
Naposledy upravil(a) jurajec dne úte 18 zář 07:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Auto do prace 2x45km
Asi máme každý jiné matematické schopnosti. Když odečtu od pracovních dní v roce svátky a dovolenou, tak mi těch 90km denně vychází na 21200km, což na 30tkm není třeba násobit dvěma A neznám nikoho, kdo by jezdil striktně jen do práce a zpět, vždy jsou v tom nějaké nákupy, úřady, doktoři, výlety atd. Osobně to mám do práce méně jak polovinu km a najezdím ročně 25tkm, a to máme doma 2 auta. Takže těch 30tkm+ bude reálných.Honza42 píše:....a navíc jsi vynásobil roční nájezd skoro dvěma, aby to alespoň trochu dávalo ekonomický smysl, což se stejně nepovedlo.
Ledaže by majitelé Em chodili do práce i sobotu a neděli, aby si na ten zázrak vydělali.
Když budu srvovnávat menší auto se spalovákem se spotřebou 6,5l/100km tak podobné EV je schopné jezdit za 11,5kWh, což je při nabíjení doma 25Kč/100km vs 215Kč/100km za benzín/naftu, což je na každých 100km 190Kč doma. Při 30tkm za rok je to 57000,-Kč jen na palivu + servis min 20000,-Kč, dále třeba levnější povinné ručení, často parkování zdarma a jiné výhody. A ve finále to je 80000,-Kč každý rok doma. A v tom EV je úplně jiná jízda.
Takže když vezmu v úvahu lehce ojeté EV za 500tis, tak za 4roky je na ceně toho uvažovaného spalováku. A to EV i za ty roky bude mít zcela jistě výrazně vyšší cenu, za to u toho spalováku bude rád když se ho zbaví za možná pár desítek tisíc Kč.
Re: Auto do prace 2x45km
jurajec píše:"jakmile jednou vyzkoušíte jízdu v EV, nebudete chtít spalovákem už jezdit" ...ano ale bavíme se tady o ojetinách. Navíc stačí změna práce, bydliště, ženy popř. jiných okolností a rázem zjistíte že jste s vozem za hranicí dojezdu a že Vám to nevyhovuje.
Ještě bych si dokázal představit koupit takovou ojetinu v případě že milujete parkování zdarma po celé Praze - když by to člověku šetřilo mraky času tak je to příjemné dojet si až na Prahu 1 a tam to prsknout před magistrát na modrou zónu...
Mě když auto nevyhovuje, tak ho prodám a koupím jiné.