Stepan píše:Bývalý provozovatelé služebních 1.2HTP jistě potvrdí, jak úžasnou výdrž předvádí malé a slabé motory při jiném než městském použití. Nebo management Fordu.
Že konstrukční nedodělek z Boleslavi přehříval olej i při normálním použití nemůžeš vztahovat na normální motory. U Fordu jsem zaznamenal problémy s Ecoboosty, kde je litrový výkon (a ještě víc kouťák v nízkých otáčkách, kde mechanika trpí) poněkud jinde, jinak nevím na co narážíš. C1 a Aygo mají motor od Toyoty, tam se jen jezdí a mění olej. 1.0 MPI je taky vpohodě.
Stepan píše:Usuzovat spotřebu v módu "chci pokud možno udržovat XY km/h" z toho, kolik auto žere při XY km(h na tempomat snad nemyslíš vážně.
Z tempomatové spotřeby při různých rychlostech se celkem slušně dá odhadnout spotřeba v jiných režimech. Když Citygo žere při tacho 180 podle palubáku 8, určitě to při 130 nebo 90 bude strašný žrout, že jo. Jestli chceš kompletní náhled na spotřebu, porovnej si ji na Spritmonitoru, kde si akorát potvrdíš, že tato malá lehká auta jsou nejúspornější benziny co existují. Jednoduše proto, že díky hmotnosti a čelní ploše vyžadují nejméně energie jak při stálé rychlosti, tak při akceleraci.
Stepan píše:
Dle wiki Suzuki Swift MK1 Sport verzi neměl.
Swift MK2 ve verzi Sport (což je asi to, co myslíš) se dělal 2005-2012, do tazatelova rozpočtu se vejde, a podle konkurence točí na šestku 3500 otáček při 130km/h.
Swiftem Sport MK1 myslím pochopitelně první verzi Swiftu Sport, ne první generaci Swiftu z 80.let. Nevím co píšou na Wikipedii, ale toto je Sport MK1 s 5kvaltem co točí cca 4400 při dálničním limitu:
https://www.sportovnivozy.cz/105710-suz ... port-opava
Toto je Sport MK2 s 6°:
https://www.sportovnivozy.cz/105338-suz ... sport-cheb
Stepan píše:Dementní narážky na věk přejdu.
Nejsi nějak moc vztahovačný? To je reakce jak od ženské co má své dny. Sdělením bylo že se nedokážeš vžít do kůže člověka, co chce prostě jen vklidu jet, což je očividně pravda.
Stepan píše:Doplnění->opakuji, že pokud jediným autorovým kritériem jsou náklady na km, starší "warmhatch" bude pravděpodobně horší varianta než novější nákupní taška. Nicméně jsme na diskusním fóru, nevidím proto nic špatného na poznámce, že za příplatek v řádech desítek haléřů na km je možno pořídit něco staršího, ale z mého pohledu o dost zajímavějšího
Já na té poznámce taky nevidím nic špatného, jen ta argumentace se mi nezdála. Padesátník na km určitě nebude největší problém pořízení starší sportovní verze, problém bude že s těma autama se diametrálně jinak zacházelo.
/EDIT: ještě poznámka ke sportovním verzím - určité díly nebo spotřebák je tam vždy unikátní. Zkus se např. podívat na nabídku pneumatik v rozměru 195/45 R17, to je takový hezký vtip od Suzuki.