- BMW není malosérie s vysokou marží, ale výrobce v podstatě běžných aut. Pro ty, dle mých znalostí, jsou klíčové pro rentabilitu úspory z rozsahu. Proto se snaží vyrábět co nejvíce...
- úspory z rozsahu jsou natolik zásadní, že tuším pode Iacoccy, ale i jiných analytiků je na globálním trhu prostor pro 5-6 automobilek (koncernů)
- pokud se nepletu, tak BMW je stále rodinnou společností a není součástí žádného koncernu. V tomto se BMW zásadně odlišuje od ostatních.
- nejklasičtější a říká se, že 100% fungující strategií je strategie vytvoření luxusního brandu, který jde následně dolů s cenou a zvyšuje objem výroby, čímž těží z brandu při rozšiřování směrem k masám (představ si, jak by se prodávalo Ferarri za 800t. ..)
Dokážu představit, že management BMW řešil zásadní strategickou orientaci. Samostatná automobilka obklopená koncerny. To je opravdu velmi atypické postavení, kdy výrobek soupeří s koncernovými výrobky (využívajícími úspor z rozsahu, sdílení), zatímco struktura automobilky je spíš malosériová. V takové situaci bych viděl 2 možné výstupy:
a) BMW se posune směrem k malosériovce, zvýší marže a bude více individualizovat
b) BMW dojde k rozhodnutí, že dlouhodobě nemůže jako samostatné přežít a je otázka času kdy bude muset splynout s nějakým koncernem a management začne automobilku připravovat na budoucí prodej... navyšovat tržní podíl a vytvářet co největší zisk ve střednědobém horizontu, protože tam někde bude fůze a dlouhodbé výsledky je tak už nezajímají... Za této situace bych posun k mainstreamu považoval i za racionální krok.
Jen jako poznámku na okraj bych připomněl kauzu Porsche. Když 2 dělají totéž, nikdy to není totéž a Porsche byla ještě více malosériová, ale v momentě, kdy jako svého konkurenta mám státem garantovanou společnost, která nemůže padnout (značné pokřivení trhu)...
Nevim jestli jsem to (vzhledem k dnešku) podal srozumitelně a dává to logiku
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
To je jen takové mé přání, pokud by k tomu mělo dojít. Ačkoliv ani Jag se pod Tatou zjevně nemá špatně...