Ultra diesel, verva diesel...
Ultra diesel, verva diesel...
Ahoj, chtěl bych se zeptat na ultra diesel, a podobně, proste ty dražší dieselový paliva, chci se zeptat, něco jsem četl, o zlepšení mazivosti atd.. ale hlavně se chci zeptat, když tam celou dobu tankuju normální diesel, a natankoval bych tam ten ultra diesel, Verva diesel, ten dražší proste , s vyšším cetanovym číslem tuším, jestli to motoru něco neudělá, jestli to nic neudělá s vstrikama, atd.. když se tam dával jen normální diesel.. snad mě chápete.
Re: Ultra diesel, verva diesel...
Chápeme, klidně to tam dávej, naftu tankuju jen aditivovanou.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Ultra diesel, verva diesel...
Pokud nenatankuje z nádrže se stoletou "lepší naftou" tak to tomu autu neuškodí.
Já naopak lepší netankuji nikdy. Pokud mi vstřiky s lepší naftou vydrží 300tKm místo 200tKm, tak mi to nepřijde výhodné. Navíc při tomto nájazdu auto bude už u 2. či 3. majitele...
Ale jak píše M.Z. pokud chceš, tak klidně tankuj.
Já naopak lepší netankuji nikdy. Pokud mi vstřiky s lepší naftou vydrží 300tKm místo 200tKm, tak mi to nepřijde výhodné. Navíc při tomto nájazdu auto bude už u 2. či 3. majitele...
Ale jak píše M.Z. pokud chceš, tak klidně tankuj.
2.9T RWD
Re: Ultra diesel, verva diesel...
Stejně jako effecta by měl být trochu aditivovany i beżný diesel.
Re: Ultra diesel, verva diesel...
No to je otázkou.HondaMan píše: Pokud mi vstřiky s lepší naftou vydrží 300tKm místo 200tKm, tak mi to nepřijde výhodné.
Do japonce bych jezdil tankovat ideálně někam ven na západ odjakživa
A i do proslulých držáků bych to už dnes nepodceňoval.
Kdysi se u PD strašně řešila lepší nafta, a přitom to bylo jedno, buď jsi měl dobré nebo špatné vstřiky a ty špatné se měnili zdarma ještě 10let poté i bez vedené servisky, pokud to auto bylo v databázi svolávačky.
I CR Euro5 byly zpočátku úplně v pohodě.
Naopak dneska, jak máš Euro6 tak jsou ty vstřikovače žý tak brutálně složité a ta biosložka je takové svinstvo, že bych nepodceňoval ani jedno tankování. Ti začne špatně vstřikovat jedna jediná tryska a při souhře náhod může časem kleknout celý motor kompletně. Se podívej jak to strartuje dneska. 10ti leté, 15ti leté krámy na brnk a nové káry točí jak benzín klikou 4x dokola než to natočíš... Ta směs je tak chudá už i na startování, aby to náhodou nemělo o gram větší emise a tak tenké trysky zalepíš ajncvaj, stačí to nechat přes zimu stát a je to. Měním palivové filtry před každou zimou a neměl bych odvahu je tam nechat dva roky. Kal žádný, ale černý šlem na vstupu do filtru je evidentní, a to jsou jen výběrové pumpy a i tak a jak se Ti to dostane dál a usadí v vysokotlaké části, tak je amen, teoreticky to může hrozit i u rok starého vozu, když bude déle stát, nebo tříletý s neměněným filtrem, to bych nepodceňoval, minimálně bych dával do běžné, kterou koupíš čerstvou a u lepších pump aspoň VIF
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Ultra diesel, verva diesel...
Jako driver, mně nafta bez aditiv prostě rachtá a dnešní CR vstřikovače s miniaturními dírami se zalepí karbonem razdva. Proto jsem vždycky tankoval EuroOil Optimal Diesel a dával VIF (nejlevnější metoda), nebo Vervu Diesel (sleva na Tank Kartu), nebo OMV.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Ultra diesel, verva diesel...
Klidně přejdi na lepší, motoru to jen prospěje. A ani nejde jen o mazivost pro vstřiky- a hlavně pro čerpadlo. Pokud má auto již filtr na saze, tak i ten to ocení - no hlavně majitelova peněženka při jeho případné opravě/výměně. Ale skoro každej vidí jen tu vyšší cenovku na totému u pumpy. Jenže mám ozkoušeno na 100km trase, kterou jezdím spoustu let, že s lepší naftou to jedu s lepší spotřebou o 3dcl. A to mě skoro dorovná zvýšenou cenu při tankování.