Japan : Nerozumíš tomu zcela správně.
1) Výběr auta v Německu je jako u nás. Lze koupit kurvu. I pěkné auto. Poměr je ale mimo některých míst, kde se to hemží tisícem Turků lepší ve prospěch zachovalých aut.
2) Německý TUV (STK) je velmi přísný. I posraný IV Golf s novým platným TUV se prodává v pohodě za 3000Eur, protože drahé není to auto, ale jeho schopnost na další rok legálně jezdit. Protože ten nový legálně získaný TUV je téměř jistota bezstarostného provozu (nebavím se o prasklém bloku motoru). Auto bez TUV (stačí prasklý výfuk) je prostě výrazně kráceno na prodejní ceně a velmi často prodáváno pouze na export. A věř, že se na ten TUV extrémně tlačí, protože vláda chce ty starší auta úplně zlikvidovat, aby napumpovala domácí ekonomiku prodejem nových.
3) Německá mentalita velí obecně toto : Brzdy ? Dělat doma sám ? Ses posral ne..To vezu do servisu, to je nebezpečné sahat na brzdy. Na nich závisí život. Moje teta žije už 17let v Německu. Přál bych ti vidět rok po roce, jak se mění mentalita téměř typického Čecha životem v DE, kde se usadíš, najdeš si chlapa, práci a prostě tam zakořeníš...Bys nepochopil. Prodávala 4letou Octavii s 36 000Km protože byla ojetá. Takže tak asi.
4) Průměrná životní úroveň / kupní síla je tam vyšší, takže by průměrného Němce skutečně ani ve snu nenapadlo si někde před bytovkou měnit autobaterii, natož něco složitějšího
5) Němec doma nebude ani opravovat tekoucí hajzl. protože on je mechanik/právník/lapiduch/učitel a ne instalatér. Na práci instalatéra se volá instalatér a na práci mechanika mechanik.
Tak to prostě je. němci jsou akurátní a mají systematické a až chorobně precizní smýšlení. z toho se odvozuje zbytek. (u Švýcarů to platí asi +150%)
Auto do 130tis
- Japan power
- Autoškolák
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 01 srp 07:52
Re: Auto do 130tis
S tímhle bych souhlasil tak před 15. roky a asi to i platilo. Ale ani dneska si už průměrný Němec nemůže tolik vyskakovat a šetří i on a nesmyslně nerozhazuje. A když to koupíš navíc u Turka, tak bude poctivostí hýřit všude kolem sebe.jirka87 píše:Japan : Nerozumíš tomu zcela správně.
1) Výběr auta v Německu je jako u nás. Lze koupit kurvu. I pkěné auto. Poměr je ale mimo některých míst, kde se to hemží tisícem Turků lepší ve prospěch zachovalých aut.
2) Německý TUV (STK) je velmi přísný. I posraný IV Golf s novým platným TUV se prodává v pohodě za 3000Eur, protože drahé není to auto, ale jeho schopnost na další rok jezdit. Protože ten nový legálně získaný TUV je téměř jistota bezstarostného provozu (nebavím se o prasklém bloku motoru). Auto bez TUV (stačí prasklý výfuk) je prostě výrazně kráceno na prodejní ceně a velmi často prodáváno pouze na export
3) Německá mentalita velí obecně toto : Brzdy ? Dělat doma sám ? Ses posral ne..To vezu do servisu, to je nebezpečné sahat na brzdy. Na nich závisí život. Moje teta žije už 17let v Německu. Přál bych ti vidět rok po roce, jak se mění mentalita téměř typického Čecha životem v DE, kde se usadíš, najdeš si chlapa, práci a prostě tam zakořeníš...Bys nepochopil.
4) Průměrná životní úroveň / kupní síla je tam vyšší, takže by průměrného Němce skutečně ani ve snu nenapadlo si někde před bytovkou měnit autobaterii, natož něco složitějšího
5) Němec doma nebude ani opravovat tekoucí hajzl. protože on je mechanik/právník/lapiduch/učitel a ne instalatér. Na práci instalatéra se volá instalatér a na práci mechanika mechanik.
Tak to prostě je.
Když to koupíš od soukromníka (ne firmy, bazaru) v Česku, který to měl od nova nějaký ten rok, většinou je to nejlepší koupě, co tě mohla potkat. Chudý, přemýšlející Čech si prostě nové auto nekoupí, ten si kupuje právě ty "voňavky" z ciziny, aby ušetřil a dá se předpokládat, že šetří i na odborném servise. Záleží, o jaký typ auta se jedná. Nedostatkové luxusní auto nebo sporťáka bych si tam klidně koupil, ale běžné auto asi ne. Ta auta jsou tu potom putovní za pár korun s nejasným stavem, nikdo nezná původního majitele a je tam vysoké % stočeného tachometru z minulosti. Byť já tvrdím, že stav tachometru je pouze orientační údaj.
Může se určitě stát, že tě vypeče i Čech, ale když člověk není fakt blbec, auto si nechá odborně zkontrolovat v autorizáku (pokud tam nejsou záznamy,tak logicky rychle pryč) u svého mechanika (případně sám) a zkontroluje si různé weby s ověřením o vozidle, tak v čem by měl být problém?
Osobně budu vždycky raději, když se případně zeptám původního majitele, jak se o auto staral, k jakým účelům ho nejvíce využíval a kde ho provozoval. V bazaru nebo vývozu ti neřekně nikdo absolutně nic. A dostat se do databáze zahraničních automobilek (autorizáků) není vůbec nic jednoduchého. Většinou je to prakticky nemožné. V Česku ti to za poplatek nebo přes známého zjistí poměrně snadno.
Hodně se dá vyčíst i z bytu prodávajícího, typu osobnosti případně dalších jeho vozů, pokud má a potom si udělám obrázek, v jaké společnosti nejspíše bylo. Ale to je spíše už taková psychologie člověka.
Život je příliš krátký na to, abychom jezdili nudnými auty!
Re: Auto do 130tis
A kolik Cechu si doma opravuje brzdy? Nemyslim si, ze by jich bylo vic nez v Nemcu.jirka87 píše:Japan : Nerozumíš tomu zcela správně.
3) Německá mentalita velí obecně toto : Brzdy ? Dělat doma sám ? Ses posral ne..To vezu do servisu, to je nebezpečné sahat na brzdy. Na nich závisí život. Moje teta žije už 17let v Německu. Přál bych ti vidět rok po roce, jak se mění mentalita téměř typického Čecha životem v DE, kde se usadíš, najdeš si chlapa, práci a prostě tam zakořeníš...Bys nepochopil. Prodávala 4letou Octavii s 36 000Km protože byla ojetá. Takže tak asi.
Re: Auto do 130tis
V Německu jsou dobrá auta po 1.majiteli s průkaznou historií dražší než srovnatelná auta v Česku. Naopak auta s pochybnější historií jsou tam levnější než u nás. Český trh tohle rozlišuje podstatně méně. Proto se k nám doveze ledacos, navoní, upraví se historie a tacho a rázem je z toho novota. Z toho plyne, že dobré auto se musí hledat, jak v D, tak v CZ. A to stojí čas, finance a námahu. Ale takový je život, nic není zadarmo.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.